Chase Bank utrudni użycie Zelle do transakcji wynikających z mediów społecznościowych. W aktualizacja Zgodnie z polityką dotyczącą Zelle, Chase twierdzi, iż może „odrzucić lub zablokować” płatności związane z zakupami z rynków mediów społecznościowych lub aplikacjami do przesyłania wiadomości Wcześniej przez Bleeping komputer.
Nowa polityka, która wchodzi w życie 23 marca 2025 r., Mówi, iż ma pomóc w zapobieganiu oszustwom:
Aby chronić cię przed oszustwami i oszustwami, usługa Zelle powinna być wykorzystywana na płatności między przyjaciółmi, rodziną i innymi, których ufasz i nie powinna być wykorzystywana do płacenia za towary od odbiorców, z którymi nie jesteś znany… jeżeli wysyłasz Zelle Płatność z konta Chase, które jest zidentyfikowane jako pochodzące z kontaktu za pośrednictwem mediów społecznościowych, możemy, w naszym opóźnieniu według uznania, odrzucić lub zablokować tę płatność.
Firma twierdzi również, iż może zażądać więcej informacji, gdy dodasz odbiorcę płatności do Zelle, w tym cel płatności, sposób kontaktowania się z tą osobą oraz „Inne szczegóły, które uważamy za adekwatne, aby ocenić, czy Twoja płatność ma podwyższone oszustwo, czy ryzyko oszustwa, lub jest nielegalną, niekwalifikowalną lub niewłaściwą płatnością. ”
Strona internetowa Chase mówi 50 procent oszustw zgłoszone w drugiej połowie 2024 r. Pochodziło z mediów społecznościowych, jak ten zgłoszony przez Sprzęt Tomagdzie oszust próbuje uzyskać szczegóły konta Zelle sprzedawcy, wysyłając fałszywą płatność za pośrednictwem linku phishingowego. Dodaje, iż Zelle nie oferuje ochrony zakupów, co oznacza „Jest bardzo mało prawdopodobne, aby odzyskać pieniądze, jeżeli jest to oszustwo”. jeżeli Chase podejrzewa, iż możesz próbować korzystać z Zelle w mediach społecznościowych, firma może zablokować lub opóźnić płatność, podczas gdy weryfikuje twoją tożsamość i osobę wysyłającą lub otrzymującą pieniądze.
The Verge skontaktował się z Zelle z prośbą o komentarz, ale nie od razu się nie odniknę.