Wytyczne NCSC mające pomóc dyrektorom generalnym w radzeniu sobie z incydentami cybernetycznymi


Brytyjskie Narodowe Centrum Cyberbezpieczeństwa (NCSC) opublikowało raport wytyczne mające na celu pomoc dyrektorom generalnym w sektorze prywatnym i publicznym rozumieją, jak najlepiej zarządzać incydentami związanymi z bezpieczeństwem cybernetycznym i reagować na nie.

Wytyczne, które zostały zaprojektowane jako uzupełnienie istniejący pakiet wsparcia Board Toolkitmają służyć jako nietechniczny przewodnik mający pomóc liderom biznesowym w wyborze różnych kierunków działań, które będą musieli podjąć, gdy ich zespoły ds. IT i bezpieczeństwa będą ciężko pracować.

„Jeśli Twoja organizacja stanie się ofiarą poważnego cyberataku, jego bezpośrednie następstwa będą trudne” – stwierdziło NCSC. „Może się okazać, że w niektórych obszarach jest dużo informacji, a w innych żadnych. Aby chronić swoje operacje, będziesz musiał podjąć trudne decyzje oparte na ryzyku. Twoim celem będzie ograniczenie wpływu na Twoją firmę, klientów i pracowników w nadchodzących tygodniach i miesiącach”.

Biorąc pod uwagę, że reagowanie na incydenty obejmuje znacznie więcej niż tylko bezpieczeństwo i obejmuje praktyki ciągłości działania, komunikację wewnętrzną i zewnętrzną oraz potencjalnie zespoły finansowe i prawne, coraz ważniejsze jest, aby organizacje posiadały proporcjonalne i skuteczne zarządzanie, stwierdziło NCSC.

Dlatego pierwszym krokiem powinno być mianowanie dedykowanego starszego oficera odpowiedzialnego (SRO) lub wdrożenie szerszej struktury dowodzenia – wielu decyduje się na adaptację dobrze znanej trójstopniowej struktury dowodzenia z brązu, srebra i złota, stosowanej w sytuacji nadzwyczajnej w Wielkiej Brytanii usługi.

Dyrektorzy generalni powinni także nadzorować wdrażanie struktur, które pomogą ich zespołom w podejmowaniu skutecznych decyzji, uwzględniając pełny wpływ incydentu na wszystkie części organizacji, ułatwiając współpracę między osobami zarządzającymi reakcją i zapewniając większe uprawnienia decydentów wyższego szczebla poprzez jaśniejsze przedstawianie sytuacji jak i dlaczego bardziej techniczne aspekty incydentu cybernetycznego będą miały na nie wpływ w praktyce.

Reklama

Wreszcie nie mogą bać się umożliwienia zdecydowanej reakcji na różne wymagania związane z incydentem, obejmującej takie aspekty, jak komunikacja z zarządem, klientami lub użytkownikami, mediami i innymi zainteresowanymi stronami, takimi jak organy regulacyjne i firmy ubezpieczeniowe.

Wsparcie zewnętrzne konieczne

Możliwość szybkiego skorzystania z zewnętrznych zasobów w celu uzyskania wskazówek i wsparcia podczas incydentu cybernetycznego jest również koniecznością, dlatego struktury te należy utworzyć, gdy jeszcze świeci słońce. Dyrektorzy generalni powinni otaczać swoje zespoły specjalistyczną wiedzą cybernetyczną stron trzecich; Osoby, które są w stanie cofnąć się i obiektywnie przemyśleć sprawę, mogą drastycznie poprawić jakość procesu decyzyjnego w najciemniejszych godzinach i dniach zdarzenia oraz pomóc ofiarom lepiej radzić sobie ze względami prawnymi, technicznymi, operacyjnymi i komunikacyjnymi.

Samo NCSC rekomenduje i zapewnia, że ​​szereg firm zajmujących się reagowaniem na incydenty cybernetyczne można z nich korzystać, ale w wytycznych wskazano również, że dostawcy ubezpieczeń cybernetycznych mogą chcieć wdrożyć własne, wewnętrzne lub preferowane podmioty reagujące na incydenty, dlatego należy ich na bieżąco informować.

Żądania ransomware

W przypadku ataków ransomware liderzy biznesowi będą musieli również wziąć pod uwagę ryzyko związane z dokonaniem płatności w celu odzyskania swoich danych i systemów. Cyberprzestępcy często wyznaczają napięte terminy, działają agresywnie i kłamią, aby wyłudzić pieniądze od swoich ofiar, dlatego ważne jest, aby być przygotowanym na radzenie sobie z ich taktyką.

Obecnie nie ma przepisu, który uniemożliwiałby organizacji sektora prywatnego w Wielkiej Brytanii zapłatę okupu – chociaż rośnie presja, aby to zmienić – ale NCSC ani brytyjskie organy ścigania zachęcać, popierać lub akceptować płacenie żądań okupu. Nie ma gwarancji, że po zapłaceniu cyberprzestępcy będą działać w Twoim interesie, a udowodniono, że płacenie wygórowanych żądań zwiększa ryzyko ponownego trafienia.

Zdrowie psychiczne

Dyrektorzy generalni powinni również pamiętać o umieszczeniu morale i dobro swoich pracowników jako wysoki priorytet podczas cyberataku – stres i niepewność w takich momentach mogą mieć ogromny wpływ na reakcję na incydent.

NCSC radzi, że będzie to musiał być proces ciągły – poza początkową falą działań incydenty cybernetyczne często mają bardzo, bardzo długi ogon, a ich skutki utrzymują się miesiącami, a nawet latami, jeśli zaangażują się organy regulacyjne. Zespoły będą musiały podejmować ważne decyzje w trakcie tych procesów, dlatego dobre praktyki związane z dobrym samopoczuciem są niezbędne, aby wesprzeć je w tym procesie, a także mogą pomóc w zatrzymaniu personelu na dłuższą metę.

Poza rozdzielczością

Kiedy minie faza cyberataku „bezgłowego kurczaka”, organizacje będące ofiarami często staną przed nierozstrzygniętymi – wieloma z nich bardzo zniechęcającymi – pytaniami dotyczącymi zagrożeń dla danych klientów i personelu, dlatego ważne jest, aby właściwie poinformować o skutkach każdego takiego naruszenia, zarówno dla osób, których to dotyczy, jak i dla organów ścigania, osób reagujących na incydenty, ubezpieczycieli, organów regulacyjnych i tak dalej.

Szersze wytyczne na ten temat są jak zawsze dostępne w witrynie Biuro Komisarza ds. Informacjiobejmujące takie aspekty jak 72-godzinne ramy zgłaszania naruszeń podlegających zgłoszeniu.

Jednocześnie skuteczne i przejrzyste zewnętrzne public relations uspokoi obu pracowników i pomoże chronić szerszą reputację organizacji. Komunikaty takie powinny być oparte na faktach i jasne, a także dokładać wszelkich starań, aby nigdy nie przedstawiać błędnie ani nie bagatelizować zdarzenia – może to spowodować trudności i w dalszej perspektywie zaszkodzić zaufaniu. Te plany komunikacji oraz to, jakie szczegóły zostaną przekazane komu, to kwestie, które należy opracować z wyprzedzeniem.

Strategia całkowitej przejrzystości może oczywiście nie być dla wszystkich – ale przykład Biblioteki Brytyjskiej, która wcześniej, w marcu 2024 r., opublikowała szczegółowy raport która przedstawiła swoje doświadczenia związane z atakiem ransomware, ustanawia złoty standard dobrych praktyk w zakresie komunikacji o incydentach.

Wreszcie, stwierdził NCSC, dyrektorzy generalni powinni dołożyć wszelkich starań, aby dokonać przeglądu wniosków wyciągniętych z incydentu, przeprowadzając sesje podsumowujące z zaangażowanymi osobami i zadając pytania, co poszło dobrze, co poszło źle i co można było zrobić inaczej lub lepiej. Aby to podejście było skuteczne, konieczna jest autentyczna chęć wyciągnięcia wniosków z doświadczeń i zrozumienia, co do nich doprowadziło, zatem przeglądy te powinny mieć charakter systemowy – i, co najważniejsze, nie ustalać jednej pierwotnej przyczyny ani nie obwiniać jednej osoby .

Celem tego etapu nie jest karanie, ale zapobieganie i przygotowanie, zatem wszyscy zaangażowani muszą zrozumieć różne czynniki związane z incydentem i ich wzajemne powiązania.



Source link

Advertisment

Więcej

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Reddit przywraca swój stary system nagród — „zawaliliśmy”

Reddit ponownie wprowadza poprawioną wersję systemu nagród zakończył się w zeszłym roku po uznaniu, że złoty system głosowania „minął się z celem”.„Próbowaliśmy czegoś...

Intel udostępnia sterowniki graficzne Arc GPU 101.5522 WHQL

Firma Intel udostępniła dzisiaj najnowszą wersję sterowników graficznych Arc GPU. Najnowsza wersja 101.5522 WHQL zapewnia głównie gotową obsługę gier takich jak Senua's...

Zwiększona gęstość baterii iPhone’a 16; obudowa ze stali nierdzewnej – Kuo

Z nowego raportu na temat łańcucha dostaw wynika, że iPhone'a 16 Bateria będzie miała większą gęstość energii niż w obecnych iPhone'ach. Może...
Advertisment