Tesla wciąga Apple w zbliżającą się śmiertelną próbę zderzeniową Autopilota


Tesla jest w przyszłym tygodniu udam się do sądu w związku z rolą, jaką odegrał jego system Autopilot w śmiertelnym wypadku w 2018 r., i chce, aby Apple zeznawał w jego obronie.

Tesla chce udowodnić, że inżynier Apple, Wei „Walter” Huang, grał w grę wideo na swoim telefonie, gdy jego model X z funkcją autopilota uderzył w barierę ochronną wzdłuż amerykańskiej autostrady 101 w Mountain View w Kalifornii w 2018 r. A teraz: To znaczy rodzina Huanga pozywa Teslę za bezprawną śmierćtwierdzi, że Tesla potajemnie współpracuje z Apple, aby pomóc w jego obronie.

We wniosku przedprocesowym złożonym w tym tygodniu prawnicy reprezentujący rodzinę Huanga oskarżyli Apple o „zaangażowanie się w „obejście” tajnego odkrycia, aby pomóc Tesli w jej obronie w toczącej się sprawie”.

Rodzina Huanga oskarżyła Apple o „zaangażowanie się w tajne odkrycie, które ma pomóc w wsparciu Tesli”

W swoim wstępnym dochodzeniuKrajowa Rada Bezpieczeństwa Transportu stwierdziła, że ​​w momencie katastrofy gra wideo – „gra strategiczna o budowaniu świata z możliwością gry wieloosobowej” – była główną aplikacją na telefonie Huanga. Jednak śledczy nie byli w stanie ustalić, czy aktywnie się bawił, gdy jego Model X uderzył w betonową przegrodę.

„Dane z dziennika nie są wystarczająco szczegółowe, aby ustalić, czy kierowca Tesli trzymał telefon w momencie wypadku” – stwierdziła NTSB w swoim raporcie.

Reklama

Jednak historyczne zapisy rozmów telefonicznych z telefonu Huanga wykazały „wzorzec aktywnej gry” w godzinach porannych dojazdów do pracy w dniach poprzedzających awarię, a transmisję danych „zgodną z aktywnością w grach online” w minutach poprzedzających awarię. Rodzina Huanga twierdzi, że pozwalał na bierne uruchamianie gier na swoim telefonie w celu gromadzenia danych.

Prawnicy rodziny Huang mówią teraz, że Tesla z pomocą Apple „próbuje temu zaprzeczyć od 11:00”, składając oświadczenie inżyniera Apple, Jamesa Hardinga, w którym stwierdza się, że firma ustaliła, że ​​Huang aktywnie odgrywał rolę grę w momencie awarii. Harding pracuje w Apple od 18 lat jako menedżer „narzędzi i usług debugowania systemu” według jego LinkedIn.

Historyczne dzienniki połączeń komórkowych z telefonu Huanga wykazały „wzorzec aktywnej gry”

Składając zeznania Hardinga w formie oświadczenia, a nie zeznań, Tesla i Apple próbują „obejść proces odkrycia” – twierdzą prawnicy reprezentujący rodzinę Huanga. Zarzucają także firmom złożenie oświadczenia Hardinga pięć miesięcy po zakończeniu odkrycia, pozbawiając je możliwości zadawania pytań menedżerowi Apple przed procesem. Tesla planuje wezwać Hardinga w charakterze świadka.

Prawnicy rodziny Huang wezwali Apple do sądu, prosząc o więcej informacji na temat oświadczenia Hardinga. W zeszłym miesiącu Apple złożył wniosek o uchylenie wezwania, argumentując, że prawnicy Huang domagają się „znacznej ilości uprzywilejowanych materiałów Apple”.

„Apple nie jest stroną w tej sprawie, nigdy się nie stawił i nie otrzymał żadnego zawiadomienia o wydaniu postanowienia w sprawie sporu” – argumentują prawnicy firmy we wniosku o uchylenie wezwania. „Chociaż Apple jest gotowe współpracować w dobrej wierze ze stronami i wypełniać swoje obowiązki w charakterze świadka bezstronnego, nie jest jasne, jakie są jego obecne obowiązki i zwraca się o wytyczne do Trybunału”. (Rzecznik Apple nie odpowiedział natychmiast na prośbę o komentarz).

„Apple nie jest stroną w tej sprawie”

Proces jest głównym sprawdzianem ciągłych wysiłków prawnych Tesli mających na celu przypisanie wypadków z udziałem autopilota na skutek nieuwagi kierowcy. Strategia Tesli okazała się skuteczna w poprzednich procesach, w których uniknęła odpowiedzialności w co najmniej dwóch procesach o śmierć bezprawną.

Sprawa Huanga staje się kluczowym sprawdzianem dla tej obrony. Tesla upiera się, że autopilot jest bezpieczny i zawodzi tylko wtedy, gdy kierowcy są rozproszeni. Zespół prawny rodziny Huang planuje jednak przytaczać przypadki, w których Kierownictwo i inżynierowie Tesli przyznało się do sprawdzania poczty elektronicznej podczas korzystania z Autopilota. Już wcześniej Tesla argumentował, że część tych wypowiedzi, w tym samego Elona Muska, nie powinna być dopuszczalna ponieważ mogą to być deepfakes.



Source link

Advertisment

Więcej

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Po prostu kupić nowego iPada Pro? Oto 10 akcesoriów, które poprawią wrażenia

To świetny czas na bycie użytkownikiem iPada Pro. The najnowszego iPada Pro model jest wyposażony w najbardziej zaawansowany chip Apple w historii,...

Wymiana baterii iPada Pro OLED jest łatwiejsza niż kiedykolwiek

Jabłka najnowszego iPada Pro Jest wyjątkowo sztywny jak na swoją cienką konstrukcjęi najwyraźniej także krok naprzód, jeśli chodzi o możliwość naprawy. iFixit...

Czy Netflixowy Bridgerton już planuje swój obiecany queerowy romans?

Chwila Bridgertonaalternatywna historia oznacza, że ​​serial jest już znacznie bardziej zróżnicowany rasowo niż inne romanse z epoki regencji, serial jak dotąd...
Advertisment