Czym jest liczba? Korzystamy z nich na co dzień, ponieważ kiedyś nauczyliśmy się jak to robić, ale wyobraźmy sobie, że mamy przed sobą młody umysł. Umysł w którym ciężko się do czegoś odnieść, ponieważ nie ma zbyt wielu doświadczeń. W jaki sposób wytłumaczyć, czym jest liczba?
Po głębszym przemyśleniu chyba najlepiej będzie połączyć liczbę z ilością. Coś, co dziecko potrafi znaleźć w realnym świecie, jak 2 sztuki jabłka, czy 5 orzechów. W tej wersji spróbujmy po ilości „belek”, co zresztą sugeruje Montessori. Implementacja nie jest zbyt skomplikowana, dodajemy dwa przyciski, przy czym plus jest znacznie wyraźniejszy, bo chcemy zwrócić na niego uwagę. A do tego licznik ilości naszych belek, aby było maksymalnie 10. Po dojściu do maksymalnej liczby odblokuje się następne zadanie, jeszcze nie do końca wiem jak to będzie wyglądać
Następnym krokiem będzie jakaś możliwość porównania ilości i dodania bądź odjęcia z każdej strony, aby nasza waga pozostała w równowadze. Mam nadzieję że będzie to zrozumiałe dla młodych osób
Plany na najbliższym czas:
-dodanie fragmentów
-poprawienie wyglądu belek
-dodanie animacji dodawania poprzez zsuwanie z góry, odejmowania
-dodanie animacji plus/minus na dole
-następna aktywność: porównywanie
Pozdrawiam!