Firma AMD wspiera rozwiązanie do kontroli torów oparte na sztucznej inteligencji dla japońskiego operatora pociągu pociskowego JR Kyushu


Firma AMD ogłosiła dzisiaj, że JR Kyushu Railway Company (JR Kyushu), japoński operator pociągu pociskowego, wykorzystuje moduł AMD Kria K26 System-on-Module (SOM) do automatyzacji kontroli torów. To rozwiązanie oparte na sztucznej inteligencji zastępuje tradycyjne metody pieszej kontroli kilometrów torów, zapewniając znaczną wydajność poprzez poprawę szybkości, kosztów i dokładności kontroli, aby spełnić rygorystyczne japońskie wymagania dotyczące bezpieczeństwa kolei. Pociągi pociskowe JR Kyushu kursują po ogromnym obszarze torów kolejowych o długości ponad 2455 mil, a pociągi poruszają się z prędkością do 261 mil na godzinę. Bezpieczeństwo jest dla firmy priorytetem numer jeden i wymaga starannych kontroli torów przeprowadzanych w określonych odstępach czasu.

Aby zwiększyć wydajność i dokładność ocen, JR Kyushu wybrał rozwiązanie oparte na technologii AMD firmy Tokyo Artisan Intelligence (TAI), które wykorzystuje szybkie przetwarzanie obrazu i zaawansowane możliwości sztucznej inteligencji do wykrywania i sprawdzania poluzowanych śrub i innych problemów z gąsienicami. „Dzięki nowemu rozwiązaniu firm TAI i AMD udało nam się poprawić wydajność konwencjonalnej kontroli torów i spodziewamy się dalszej poprawy efektywności kontroli dzięki przyszłym ulepszeniom funkcjonalnym” – powiedział Kazuhiro Sakaguchi, zastępca kierownika w dziale inżynierii w dziale Shinkansen w firmie JR Kyushu.

Sercem rozwiązania do kontroli torów jest komputer wizyjny przymocowany do wózka, który sprawdza tory z prędkością 20 km/h. Pudełko zawiera szybką kamerę, która wykorzystuje układ Kria K26 SOM oparty na FPGA do wspomaganego przez sztuczną inteligencję przetwarzania danych i obrazu przed i po. Kria K26 SOM to kompaktowa, wszechstronna platforma wbudowana, która integruje specjalnie zbudowany procesor AMD Zynq UltraScale+ MPSoC z pamięcią DDR, nieulotne urządzenia pamięci masowej, moduł bezpieczeństwa i aluminiowy rozpraszacz ciepła.

„Najważniejszą zaletą sztucznej inteligencji w tym przypadku była redukcja kosztów” – powiedział Hiroki Nakahara, współzałożyciel i dyrektor generalny TAI. „Zastąpienie konwencjonalnej metody pieszej kontroli torów wózkami doprowadziło do radykalnej poprawy wydajności operacyjnej”.

Programowalność, trwałość i wbudowana inteligencja rozwiązania opartego na technologii AMD Kria SOM sprawiają, że można je dostosować do unikalnych i zmieniających się warunków, lokalizacji geograficznych i potrzeb terytorium JR Kyushu oraz pasażerów. Ponieważ linie kolejowe są instalowane w środowisku naturalnym, możliwość aktualizacji Kria SOM w celu dostosowania do codziennie zmieniających się warunków naturalnych ma kluczowe znaczenie i pomaga w inwestycjach przyszłościowych.

„AMD Kria SOM przyspieszają innowacje na urządzeniach brzegowych i upraszczają opracowywanie rozwiązań poprzez wdrażanie” – powiedział Chetan Khona, starszy dyrektor ds. rynków przemysłowych, wizyjnych, opieki zdrowotnej i nauki w AMD. „JR Kyushu to doskonały przykład tego, jak nieskończona programowalność Kria SOM w połączeniu z przetwarzaniem brzegowym AI może zautomatyzować procesy i radykalnie zwiększyć wydajność operacyjną w różnych zastosowaniach, od wizji maszynowej po robotykę przemysłową i przetwarzanie AI/ML”.

Przeczytaj studium przypadku klientów AMD i JR Kyushu Tutaj.

Reklama



Source link

Advertisment

Więcej

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Recenzja MSI Claw: wstyd

Nikt nie powinien kupować MSI Claw. Technicznie nie jest uszkodzony: pierwszy 7-calowy przenośny komputer do gier z procesorem Intel Core Ultra nie...

Zobacz wyrafinowane podejście Ayaneo do Game Boya i Game Boya Micro

The Kieszonka analogowa to najbardziej zaawansowany Game Boy, jaki kiedykolwiek obsługiwał wózki, ale firma Ayaneo właśnie zaprezentowała parę emulator-centryczne komputery kieszonkowe, które mogłyby...

AGGRO DR1FT oferuje niechlujne, żywe powitanie w incelowym życiu

Ta recenzja AGGRO DR1FT został pierwotnie opublikowany po pokazie na Festiwalu Filmowym w Nowym Jorku w 2023 roku. Został...
Advertisment