Apple opracowuje narzędzie AI do animowania obrazów za pomocą podpowiedzi tekstowych


Naukowcy z Apple zaprezentowali Keyframer, prototypowe narzędzie do generowania animacji AI, które umożliwia użytkownikom dodawanie ruchu do obrazów 2D poprzez opisanie, w jaki sposób powinny być animowane.

W artykuł badawczy opublikowany 8 lutegoApple stwierdziło, że duże modele językowe (LLM) są „niedostatecznie zbadane” w animacji pomimo potencjału, jaki wykazują w innych kreatywnych mediach, takich jak pisanie i generowanie obrazu. Narzędzie Keyframer oparte na technologii LLM jest przedstawiane jako jeden z przykładów zastosowania tej technologii.

Wykorzystując GPT4 OpenAI jako model podstawowy, Keyframer może pobierać pliki Scalable Vector Graphics (SVG) — format ilustracji, którego rozmiar można zmieniać bez wpływu na jakość — i generować kod CSS w celu animowania obrazu na podstawie podpowiedzi tekstowych. Po prostu prześlij obraz, wpisz w polu zachęty coś w stylu „spraw, aby gwiazdy migotały” i naciśnij przycisk „Wygeneruj”. Przykłady podane w artykule badawczym pokazują, jak ilustracja Saturna może przechodzić między kolorami tła lub pokazywać gwiazdy pojawiające się i znikające z pierwszego planu.

Nie ma dostępnego materiału wideo, ale te porównania klatka po klatce stanowią przykład możliwości narzędzia Keyframer.
Obraz: Jabłko

Użytkownicy mogą tworzyć wiele projektów animacji w jednej partii i dostosowywać właściwości, takie jak kody kolorów i czas trwania animacji, w oddzielnym oknie. Nie jest wymagana żadna znajomość kodowania, ponieważ Keyframer automatycznie konwertuje te zmiany na CSS, chociaż sam kod jest również w pełni edytowalny. To podejście oparte na opisach jest znacznie prostsze niż inne formy animacji generowanej przez sztuczną inteligencję, które zazwyczaj wymagają kilku różnych aplikacji i pewnego doświadczenia w kodowaniu.

Narzędzia do edycji Keyframera są dość ograniczone, ale przynajmniej nie musisz rozumieć kodu, aby z nich korzystać.
Obraz: Jabłko

Reklama

Jeden z zawodowych projektantów ruchu, który wziął udział w badaniach Apple, powiedział: „Część mnie martwi się, że te narzędzia zastąpią pracę, ponieważ potencjał jest tak duży. Myślę jednak, że uczenie się o nich i wykorzystywanie ich jako animatora to po prostu kolejne narzędzie w naszym zestawie narzędzi. To tylko poprawi nasze umiejętności. To naprawdę ekscytujące rzeczy.”

Mimo wszystko przed nim jeszcze długa droga. Narzędzie Keyframer nie jest jeszcze publicznie dostępne, a badanie użytkowników zawarte w artykule badawczym Apple objęło zaledwie 13 osób, które podczas eksperymentowania z narzędziem mogły używać tylko dwóch prostych, wstępnie wybranych obrazów SVG.

Firma Apple ostrożnie wspomniała także w artykule o swoich ograniczeniach, precyzując, że Keyframer koncentruje się na animacjach internetowych, takich jak sekwencje ładowania, wizualizacja danych i animowane przejścia. Z kolei animacje, które można zobaczyć w filmach i grach wideo, są zbyt skomplikowane, aby można je było stworzyć na podstawie samych opisów — przynajmniej na razie.

Keyframer to jedna z kilku innowacji generatywnej sztucznej inteligencji, które Apple ogłosił w ostatnich miesiącach. W grudniu firma wprowadziła Ludzkie plamy Gaussa (HUGS), który może tworzyć ludzkie awatary gotowe do animacji z klipów wideo. Zeszły tydzień, Apple wypuściło także MGIEnowy model sztucznej inteligencji, który może edytować obrazy za pomocą opisów tekstowych.



Source link

Advertisment

Więcej

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

AGGRO DR1FT oferuje niechlujne, żywe powitanie w incelowym życiu

Ta recenzja AGGRO DR1FT został pierwotnie opublikowany po pokazie na Festiwalu Filmowym w Nowym Jorku w 2023 roku. Został...

Apple zwiększa kredyt w zamian za iPhone’a 15

Jeśli nadal masz iPhone'a 14 lub starszego, Apple oferuje Ci kredyt na zakup nowego iPhone'a, gdy zwrócisz go do firmy. Już wkrótce...

Jak małe i średnie firmy mogą powstrzymać złośliwe oprogramowanie dla komputerów Mac – bezpłatne seminarium internetowe

Niektórzy z nas są na tyle starzy, że pamiętają czasy, gdy złośliwe oprogramowanie było wyłącznie problemem systemu Windows. Komputery Mac były z...
Advertisment