Pułapka na klientów w Black Friday. Możesz stracić sporo pieniędzy
Oszuści nie próżnują i w trakcie trwającego szału zakupowego starają się wykorzystać zmniejszoną czujność internautów. Cyberprzestępcy podszywają się pod firmę kurierską InPost. Ofiary przekrętu otrzymują wiadomości z informacją o konieczności wskazania nowego adresu dostawy. W rzeczywistości jest to groźna to pułapka.
Końcówka listopada sprzyja zakupom w internecie z racji Czarnego Piątku i towarzyszącym mu akcjom promocyjnym. To oznacza także zwiększone dostawy paczek kurierskich. Centralne Biuro Zwalczania Cyberprzestępczości ostrzegało niedawno, że Black Friday przełoży się na zwiększoną liczbę oszustw i tak rzeczywiście jest. O nowym przekręcie raportuje Zespół Reagowania na Incydenty Bezpieczeństwa Komputerowego polskiego sektora finansowego.
Tym razem celem nowej kampanii phishingowej są klienci firmy kurierskiej InPost. Cyberprzestępcy podszywają się twórców Paczkomatów i rozsyłają do ofiar fałszywe wiadomości. W nich informują, że do magazynu dotarła paczka, ale nie można jej dalej przesłać pod wskazany adres dostawy. Oszuści proponują więc rozwiązanie problemu, ale w rzeczywistości jest to pułapka.
W wiadomości jest link, który prowadzi na fałszywą stronę z adresem podobnym do InPostu, co może niektórych zmylić. Tam znajduje się formularz, gdzie trzeba wpisać dane i na końcu pojawia się informacja o konieczności uiszczenia małej dopłaty w wysokości 1,21 zł. W tym celu należy podać dane karty płatniczej. Co stanie się dalej?