Lidl zwiększa sprzedaż do 125 miliardów euro

manager24.pl 3 tygodni temu

Grupa Schwarz, do której należą także sieci handlowe Lidl i Kaufland, w roku finansowym 2023 zwiększyła swoją sprzedaż o 8,5 proc. Jak firma ogłosiła w czwartek w Neckarsulm, łączna sprzedaż wzrosła do 167,2 miliarda euro. Pod względem tempa wzrostu grupa jest mniej więcej na równi ze swoim konkurentem Rewe.

Według spółki Lidl zwiększył sprzedaż w swoich sklepach do 125,5 mld euro, co w 2022 r. oznacza wzrost o 9,4 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. Również Kauflandowi udało się w ubiegłym roku zwiększyć swoją sprzedaż o 7,8 proc. do 34,2 mld euro.

Grupa słabnie jednak w biznesie internetowym. Sprzedaż tutaj w 2023 roku wyniosła 1,7 miliarda euro, co oznacza spadek o 9,4 proc. Grupa odniosła się do aktualnej sytuacji na rynku sklepów internetowych w Niemczech.

Dział usuwania odpadów Prezero w dalszym ciągu znajduje się w kryzysie: według firmy wzrosła liczba gmin będących klientami dostawcy usług usuwania odpadów. Jednak sprzedaż spadła o prawie 6 procent do 3,7 miliarda euro w porównaniu z rokiem poprzednim. Jako przyczynę grupa podała spadek cen na niektórych rynkach surowców wtórnych.
Ostatnio nastąpiła zmiana w zarządzie Prezero: w październiku 2023 roku Wolf Tiedemann niespodziewanie objął stanowisko szefa działu utylizacji odpadów. Tiedemann wcześniej przez wiele lat pracował w Lidlu w Niemczech jako dyrektor ds. usług centralnych. Jego poprzednik Thomas Kyriakis odszedł z firmy we wrześniu 2023 roku. Choć za obopólną zgodą – jednak „ze względu na różne poglądy na temat kierunku strategicznego”, jak ogłaszała wówczas Grupa Schwarz .

Sprzedaż działającego od 2023 roku działu cyfrowego Schwarz Digits i najmłodszego oddziału Grupy Schwarz wyniosła w ubiegłym roku 1,9 miliarda euro. Szef cyfrowy Rolf Schumann (49 l.) chce zaatakować duże firmy technologiczne swoim oddziałem – w tym dzięki własnej chmury obejmującej usługi cyberbezpieczeństwa .

Szef Schwarza, Gerd Chrzanowski (52 l.), chce przekształcić sieć detaliczną Lidl i Kaufland w globalny konglomerat i wepchnąć się w kolejny obszar boomu, dołączając w zeszłym roku do start-upu AI Aleph Alpha : sztucznej inteligencji. Z komunikatu wynika, iż ​​firma zainwestowała także w usługę komunikacyjną Wire.

Jak wynika z komunikatu spółki, spółki produkcyjne Grupy Schwarz dostarczyły w 2023 roku towary o wartości około 4,2 miliarda euro, trafiające głównie do Lidla i Kauflandu. Zdaniem grupy oznacza to wzrost o 26 procent w porównaniu z 2022 r. Jako przyczyny wzrostu grupa podaje wzrost produkcji czarnej czarnej i rozszerzenie grup produktów o kawę, makarony i papier.

Jak wynika z oświadczenia spółki, inwestycje w ubiegłym roku wyniosły około 8 miliardów euro i, zdaniem spółki, poszły przede wszystkim na modernizację i rozbudowę oddziałów, nowe lokalizacje magazynowe oraz zabezpieczenie łańcuchów dostaw.

Dniem bilansowym był 29 lutego 2024 roku, po raz pierwszy grupa wykazała osobno sprzedaż oddziałów centralnych. Według Grupy Schwarz w grupie pracuje około 575 000 pracowników.
Idź do oryginalnego materiału