Świat technologii Dell: sztuczna inteligencja w centrum kolejnego rozdziału firmy Dell

cyberfeed.pl 3 tygodni temu


Świeżo po świętowaniu 40t rocznicę założenia firmy, którą przez cały czas kieruje, Michael Dell pozwolił sobie na rozpoczęcie Świat technologii Dell (DTW) 2024 w Las Vegas, zastanawiając się, jak daleko przebyła firma od chwili jej założenia w 1984 roku w pokoju w akademiku Uniwersytetu w Teksasie.

Ale z generatywną sztuczną inteligencję (GenAI) zaczyna teraz naprawdę wprowadzać znaczące innowacje, a tegoroczna konferencja użytkowników miała podtytuł „Wydanie AI‘, przekaz Della był jasny – do tej pory branża technologiczna naprawdę działała na niskich obrotach, po prostu nie wiedzieliśmy o tym.

„Wszystkie postępy, które miały miejsce wcześniej, były tak naprawdę jedynie pokazem przed meczem. Przechodzimy od obliczeń w stronę funkcji poznawczych, wkraczając w erę sztucznej inteligencji” – powiedział Dell.

„Jak daleko i jak gwałtownie zajdziemy, nie jest dla mnie teraz jaśniejsze niż 40 lat temu, ale jestem bardziej podekscytowany i bardziej pewny szansy niż kiedykolwiek wcześniej niż kiedykolwiek w moim życiu.

„Uwalniamy technologię, która przyspieszy odkrycia naukowe i rozwój, mając moc przekształcenia naszych organizacji, naszego życia i naszego świata” – powiedział.

Bill McDermott, dyrektor generalny ServiceNow, dołączył do firmy Dell na scenie, aby podzielić się przemyśleniami na temat ścieżki wytyczonej przez sztuczną inteligencję oraz współpracy ServiceNow i Dell w tym zakresie.

McDermott, który niecałe dwa tygodnie temu był gospodarzem własnej konferencji użytkowników Knowledge24w tym samym miejscu powiedział: „ServiceNow jest nie tylko najszybciej rozwijającą się firmą zajmującą się oprogramowaniem dla przedsiębiorstw na świecie ze względu na nasze wspaniałe oprogramowanie. Dzieje się tak również dlatego, iż nasza chmura działa 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu… na platformie Dell. Platforma obsługująca naszą chmurę umożliwiła nam doskonałe działanie.

„Firma Dell sprawia, iż ​​nasza sztuczna inteligencja staje się bardziej inteligentna, ponieważ używamy serwerów Dell do szkolenia naszych dużych modeli językowych i wykorzystujemy sztuczną inteligencję, aby służyła ludziom i o to tak naprawdę w tym wszystkim chodzi. Usługa ServiceNow udostępnia rozwiązania GenAI na komputerach Dell…. Dzięki temu ludzie mogą robić rzeczy, o których nigdy wcześniej nie marzyli” – dodał McDermott.

Firma Dell uczciła pierwszy dzień swojej konferencji formalnym uruchomieniem Dell AI Factory — po raz pierwszy ogłoszony wraz z firmą Nvidia w marcu 2024 r. – oferując w tej chwili „najszersze na świecie portfolio rozwiązań AI”, obejmujące tradycyjne komputery stacjonarne i notebooki, sprzęt sieciowy i pamięć masową dla centrów danych oraz chmurę.

Sednem koncepcji AI Factory, paliwem, na którym działa, jak to ujął Dell, są dane, a dokładniej ich kontrola, zarządzanie, optymalizacja i bezpieczeństwo.

Pierwszą istotną premierą pod szyldem AI Factory – i taką, którą zobaczą prawdziwi użytkownicy końcowi – jest seria nowych komputerów Dell AI z procesorami Snapdragon X Elite i X Plus z technologią Microsoft Copilot+ na pokładzie, która pomaga użytkownikom skupić się na kreatywnych i strategicznych zadaniach.

Za kulisami oferta AI Factory obejmuje szereg usprawnień w zakresie zarządzania danymi i ochrony, w tym wprowadzenie nowego rozwiązania do przechowywania plików w formacie all-flash Dell PowerScale F910, które pozwala szybciej i skuteczniej sprostać wymaganiom w zakresie obciążeń AI; Project Lightning, wysoce wydajna architektura systemu z równoległym systemem plików, która integruje się z PowerScale w celu skrócenia czasu szkolenia w przypadku złożonych przepływów pracy AI; oraz Dell Solution for AI Data Protection, które chroni krytyczne aplikacje i dane AI dzięki systemu i urządzeń firmy Dell do ochrony danych.

Następnie firma Dell wprowadza rozszerzoną ofertę produktów sieciowych zapewniających zwiększoną wydajność sztucznej inteligencji. Wśród tych nowości znajduje się przełącznik Dell PowerSwitch Z9864F-ON, który rzekomo podwoi wydajność sieciową aplikacji AI; serwer Dell PowerEdge XE9680 w celu poprawy ogólnej skalowalności i wydajności; oraz innowacje w obszarze Enterprise SONiC Distribution w celu zwiększenia wydajności sztucznej inteligencji, a także SmartFabric Manager dla SONiC w celu uproszczenia wdrażania, orkiestracji i zarządzania cyklem życia.

Wreszcie, rozszerzona oferta usług, w tym usługi wdrożeniowe rozwiązań Microsoft Copilot i usługi akceleracyjne dla Dell Enterprise Hub w Hugging Face, twierdzi Dell, pomoże organizacjom uzyskiwać lepsze wyniki biznesowe dzięki inicjatywom związanym ze sztuczną inteligencją.

Ponadto firma Dell staje się dziś pierwszym dostawcą infrastruktury, który współpracuje z Hugging Face w celu optymalizacji lokalnego wdrażania modelu GenAI. Będzie także pogłębiać współpracę z firmą Meta w zakresie modeli Meta Llama 3 oraz z firmą Microsoft w zakresie usług Azure AI, mając na celu optymalizację wdrażania i wykorzystania sztucznej inteligencji wśród swoich klientów.

„Co tworzysz w fabryce? Tworzysz inteligencję, sprawiasz, iż firma staje się bardziej wydajna i produktywna, przyspieszasz odkrycia naukowe i ostatecznie przyciągasz do organizacji niesamowitych partnerów” – powiedział Dell.



Source link

Idź do oryginalnego materiału