"Jako użytkownik chcę przeszukać bazę książek, aby znaleźć kilka książek" - takiego rodzaju User Story są niestety dość typowe i w zasadzie kilka dobrego wnoszą do projektu. A trudności, jakie często pojawiały się przy formułowaniu wartościowych User Story, skutkowały się pojawianiem różnych technik wspomagających ich rozpoznanie. Kuźnią wielu pomysłów były prace zespołów stosujących Extreme Programming w projektach Chrysler C3 i Connextra... Kompleksowe podejście zarówno do identyfikacji User Stories jak i ich dalszego wykorzystania z projekcie zaproponował w końcu w 2014 roku Jeff Patton, proponując warsztatową technikę User Story Mapping.
W tym odcinku Better Software Design dodajemy więc User Story Mapping do naszego analitycznego toolboksa. A moim gościem w tej rozmowie jest Michał Bartyzel, który bardzo mocno wykorzystuje tę technikę w swojej codziennej pracy z zespołami.
W tym odcinku rozmawiamy z Michałem między innymi o:
- bezużyteczności wielu historyjek typu "Jako klient chcę się zalogować, aby zrobić zakup w sklepie",
- odkrywaniu adekwatnych aktorów, ich celi biznesowych i funkcjonalności, które służą ich osiągnięciu,
- sposobach budowania mapy historyjek, zgodnie z założeniami User Story Mappingu,
- wykorzystaniu USM w projekcie,
- różnicach i podobieństwam pomiędzy EventStormingiem i User Story Mappingiem,
- sposobach prowadzenia warsztatu analitycznego.
Materiały dodatkowe:
- It's All in How You Slice, artykuł Jeffa Pattona opisujący pierwotne założenia techniki, rozwiniętej następnie do User Story Mappingu
- The New User Story Backlog is a Map, drugi po artykule istotny wpis Pattona na temat problemów z historyjkami
- User Story Mapping: Discover the Whole Story, Build the Right Product, książka Jeffa z 2012 roku, przedstawiająca technikę User Story Mappingu
- Story Map Concepts oraz Agile Story Essentials, krótkie i rzeczowe podsumowania pokazujące zasadę działania USM
Polecam także zajrzeć na stronę Michała, a w szczególności na prowadzonego przez niego bloga.
Zapraszam!