Adobe podwyższa ceny. Niektórzy zapłacą wbrew własnej woli

instalki.pl 2 tygodni temu

Adobe poinformowało o kolejnych podwyżkach, które tym razem obejmą kilka planów subskrypcyjnych na wybranych rynkach. Najbardziej niezadowolone będą osoby korzystające z wielu aplikacji producenta. Aktualizację cennika firma argumentuje wprowadzeniem następnych funkcjonalności napędzanych przez sztuczną inteligencję. Dotychczasowi konsumenci mogą liczyć na nieco łagodniejsze traktowanie, reszta zostanie zmuszona do połknięcie gorzkiej pigułki.

Adobe chce pozyskać od Was jeszcze więcej pieniędzy

Jeśli jesteście zainteresowani funkcjami AI, to odsyłam Was do jednego z naszych kwietniowych artykułów. Klaudia opisała tam najnowszą aktualizację narzędzia Adobe Express wprowadzającą opcje pokroju Video Generator, Clip Maker, Generate Similar czy Dynamic Animation. Niektóre z tych funkcji od pewnego czasu występują w wybranych programach producenta, teraz przyszedł czas na rozszerzenie ich dostępności.

  • Sprawdź także: Adobe Express zyskuje nowe funkcje AI. Twórz jeszcze łatwiej i szybciej

Kolejna już fala podwyżek nadejdzie 19 czerwca 2025 roku i obejmie swoim zasięgiem amerykańskich, kanadyjskich oraz meksykańskich użytkowników. Reszta rynków może spać spokojnie, przynajmniej na razie. Skala nadchodzącej aktualizacji cennika jest jednak dosyć ogromna, a przy okazji towarzyszą jej liczne kontrowersje. Główną zmianą jest fakt, iż pakiet Creative Cloud All Apps zostanie przemianowany na Creative Cloud Pro. Wszystko ze względu na implementację kilku rozwiązań AI, co przy okazji jest uzasadnieniem wzrostu kosztów.

Adobe Creative Cloud (Windows) – pobierz aplikację z naszej bazy danych

Jeśli zaś chodzi o skalę podwyżek, to plan dla indywidualnych subskrybentów zmieni się z 59,99 na 69,99 dolarów miesięcznie. Konsumenci preferujący wariant 12-miesięczny zapłacą 779,99 zamiast 659,88 dolarów. Za wyższymi cenami idzie nieograniczony dostęp do generatywnych funkcji, a także 4000 kredytów miesięcznie do wykorzystania na rozwiązania premium, m.in. Generative Extend wewnątrz programu Premiere Pro. Do tego dochodzi opcja skorzystania z technologii zewnętrznych firm pokroju OpenAI czy Google.

Polacy muszą za Creative Cloud All Apps zapłącić aż 68,68 euro miesięcznie (teraz trwa promocja dla nowych konsumentów) / Źródło zdjęcia: Adobe, własny zrzut ekranu

Kolejna firma zmusza do korzystania z AI?

Adobe jest przekonane, iż wprowadzone zmiany zwiększą wydajność, produktywność i kreatywność wielu użytkowników. Na szczęście firma zdaje się być świadoma tego, iż nie wszyscy potrzebują zaawansowanych funkcji sztucznej inteligencji. Dlatego też zaprezentowano plan Creative Cloud Standard kosztujący 54,99 dolarów. Tutaj otrzymujemy dostęp wyłącznie do 25 kredytów na generowanie zdjęć, a przy okazji zabierana jest możliwość skorzystania z wielu funkcji wewnątrz mobilnych i internetowych aplikacji.

Nie zamierzam jednak przesadnie chwalić amerykańskiego molocha – spokojnie. Adobe oferuje tańszy plan wyłącznie dotychczasowym użytkownikom. Nowi subskrybenci zmuszeni będą do opłacenia droższego pakietu gwarantującego dostęp do wszystkich funkcji AI, niestety. Czy jednak faktycznie sporo osób potrzebuje tak kompleksowej usługi? Creative Cloud Pro oferuje bowiem aż 20 aplikacji należących do różnej kategorii, ale teraz przynajmniej jest droższy…

  • Przeczytaj również: Adobe wprowadza nowe funkcje AI. Zaskakują?

Ciekawe czy Adobe ugnie się pod krytyką, która już zdążyła nadejść ze strony poirytowanych konsumentów. Zmuszanie do płacenia za funkcje AI nie należy do zbyt lubianych praktyk.

Źródło: Adobe / Zdjęcie otwierające: Adobe

AdobeAIsztuczna inteligencja
Idź do oryginalnego materiału