Jeśli nie lubicie wydawać pieniędzy na oprogramowanie, to mamy dla Was naprawdę świetną wiadomość. Świetne programy spod szyldu Affinity możecie od dzisiaj zgarnąć za darmo. Wystarczy zaledwie kilka kliknięć, by wejść w posiadanie mobilnych wersji programów graficznych, za które normalnie byście musieli słono zapłacić. Promocja ruszyła niemalże natychmiast po ogłoszeniu informującym o zaprzestaniu sprzedaży desktopowych usług.
Affinity rusza z promocją, dzięki której rozpoczęcie przygody z edycją zdjęć będzie banalne
Zapewne sporo osób kojarzy wiadomość, która gruchnęła w ubiegłbym roku. Właściciele kultowej platformy Canva przejęli spółkę odpowiedzialną za tytułowe oprogramowanie. Od tamtej pory rozpoczęto wprowadzanie funkcji napędzanych przez sztuczną inteligencję, co poskutkowało np. podwyżkami o kilkaset procent. Konsumenci zaczęli zatem słusznie obawiać się o przyszłość ukochanych programów przez dłuższy czas stanowiących najpopularniejszą alternatywę dla rozwiązań od Adobe.
Teraz mamy do czynienia z kolejną zastanawiającą akcją, ale akurat w tym przypadku użytkownicy mogą naprawdę sporo zaoszczędzić. Reddit zapełnił się bowiem zrzutami ekranu sugerującymi, iż mobilne wersje programów graficznych Affinity zostały pozbawione opłat. Tym samym posiadacze iPadów mogą zupełnie za darmo wykorzystać pełen potencjał następujących usług:
- Affinity Photo 2
- Affinity Designer 2
- Affinity Publisher 2
Wystarczy odwiedzić App Store oraz pobrać interesującą Was pozycję. Otrzymacie wtedy dostęp do 7-dniowej wersji testowej, którą jesteście w stanie przedłużyć na stałe za 0 złotych. Regularna cena wynosi natomiast 18,49 dolarów, więc w kieszeni zostanie Wam naprawdę sporo pieniędzy.
Źródło zdjęcia: Reddit (u/rawcomrade91)Brzmi to naprawdę niezwykle kusząco, zwłaszcza dla osób dopiero rozpoczynających swoją przygodę z profesjonalną edycją grafiki. Dotychczasowi konsumenci nie są jednak przesadnie szczęśliwi i nie chodzi tu o zazdrość czy chciwość.
Affinity przechodzi rewolucję i fani systemu już snują czarne wizje
Warto wiedzieć, iż promocja zbiega się w czasie z wstrzymaniem sprzedaży systemu przez firmę Serif Labs. Oficjalna strona internetowa uległa całkowitej zmianie, przeprojektowany layout sugeruje ogłoszenie czegoś już 30 października. Właśnie wtedy poznamy przyszłość kultowej marki Affinity i internauci nie mają najmniejszych wątpliwości, iż nie będą to zbyt optymistyczne wieści.
Oczywiście szczegóły nie są znane, ale internauci zakładają kilka scenariuszy. Jednym z nich jest całkowite porzucenie programów graficznych i całkowite wejście pod skrzydła platformy Canva. Spekuluje się również nad całkowitym przejściem na subskrypcyjny model biznesowy. Dotychczas programy Affinity można było kupić poprzez jednorazową płatność, wtedy uzyskiwało się dożywotni dostęp do wybranej aplikacji.
Wkrótce jednak sytuacja może przestać być tak kolorowa, co zresztą już wcześniej sugerował nacisk na wdrażanie funkcji napędzanych przez sztuczną inteligencję.
Źródło: Serif Labs, Reddit / Zdjęcie otwierające: Serif Labs, unsplash.com (@lampovyj)









