AI pod lupą brytyjskiego UOKiK. Organ rozpoczyna badanie na temat wpływu sztucznej inteligencji na konsumentów

nowymarketing.pl 1 rok temu
W czwartek, 4 maja br., Brytyjski Urząd Konkurencji i Rynków (CMA) poinformował, iż przez najbliższe cztery tygodnie będzie prowadził badanie nad wpływem sztucznej inteligencji na konkurencję oraz jak, w związku z rozwojem AI, zapewnić ochronę konsumentów. Brytyjski Urząd Konkurencji i Rynków doszedł do wniosku, iż AI w dużej mierze wpływa na zachowania klientów oraz na przedsiębiorstwa. CMA wskazał, iż modele oparte na sztucznej inteligencji mogą przekształcić wiele sfer funkcjonowania rynku, np. bezpieczeństwa, ochrony praw autorskich czy praw człowieka.
Rząd brytyjski, chcąc zapewnić, iż AI może przynieść korzyści konsumentom i przedsiębiorstwom, zwrócił się do organów regulacyjnych, by zastanowiły się nad tym, jak wspierać rozwój AI, ale z zachowaniem pięciu zasad:


bezpieczeństwa, ochrony i solidności,


odpowiedniej przejrzystości i możliwości wyjaśnienia,


sprawiedliwości,


odpowiedzialności i zarządzania,...
Idź do oryginalnego materiału