Wygląda na to, iż firmy nie uczą się na błędach. Mimo, iż reklamy generowane przez AI spotykają się z dużą krytyką, kolejne korporacje decydują się na ich produkcję. Po Coca-Coli przyszedł czas na McDonalda. Tym razem oceny spotu były tak miażdżące, iż gwałtownie zdecydowano się na jego wycofanie.
Nie chcemy reklam generowanych przez sztuczną inteligencję
Pisaliśmy kilka tygodni temu, iż Coca-Cola ponownie zdecydowała się na wyprodukowanie reklamy świątecznej przy pomocy sztucznej inteligencji. Podobnie jak rok wcześniej, komentarze na jej temat były, delikatnie mówiąc, negatywne. Mimo to kolejne firmy idą jej śladem. Tym razem na podobny krok zdecydował się holenderski McDonald’s. Reklama wypuszczona 6 grudnia nie spodobała się jedna odbiorcom. Pod wpływem krytyki została finalnie wycofana.
Trwający 45 sekund spot miał dość ciekawą tematykę. Zaczynał się od stwierdzenia, iż Boże Narodzenie to najgorszy okres w roku. W reklamie mogliśmy zobaczyć różne przykre niespodzianki, które mogą się zdarzyć w tym czasie. Film kończył się konkluzją, iż najlepiej udać się po prostu do McDonalda.
McDonald's has released an AI-generated Christmas ad
The studio behind it says they 'hardly slept' for several weeks while writing AI prompts and refining the shots — 'AI didn't make this film. We did'
Comments have been turned off on YouTube pic.twitter.com/Es5ROvI7n2
Od treści AI nie da się już uciec
Wydaje się, iż mimo wszystko treści video tworzone przy użyciu AI to przyszłość, czy się to nam podoba, czy nie. Jednak wielu widzów cały czas sceptycznie podchodzi do tego typu rzeczy. Zresztą reklamy generowane przez sztuczną inteligencję wymagają jeszcze dopracowania. Ich jakość niejednokrotnie pozostawia wiele do życzenia. Tak było i tym razem.
Stojąca za reklamą dla sieci McDonald’s firma produkcyjna The Sweet Shop wydała oświadczenie. Zaznaczono w nim, iż nad spotem pracowało 10 specjalistów AI przez prawie siedem tygodni: „Wygenerowaliśmy coś, co przypominało codzienne ujęcia – tysiące prób – a następnie ukształtowaliśmy je w montażu tak, jak robimy to przy każdej wysokiej jakości produkcji. To nie był trik AI. To był film.”
Źródło: Digital Trends / Zdjęcie otwierające: Unsplash (@dixitdhinakaran)








