W indyjskiej firmie Dukaan zwolniono prawie cały personel. Szef firmy, Suumit Shah zastąpił go chatbotem, który jest w stanie odpowiedzieć na potrzeby klientów jedynie w dwie minuty. Dla porównania, pracownicy potrzebowali na to czasami blisko dwóch godzin. Dukaan to firma działająca w obszarze handlu internetowego oraz aplikacji, które ułatwiają założenie sklepu online. 11 lipca br. szef marki poinformował, iż rozstaje się z większością swoich pracowników i planuje zastąpić ich sztuczną inteligencją.
Suumit Shah dodał, iż w obsłudze klienta wykorzystał chatbot Lina, za pomocą którego mógł zwolnić 90 proc. pracowników oraz zredukować koszty o 85 proc. Chatbot umożliwił skrócenie czasu poświęconego na rozwiązanie problemu klienta z 2 godzin i 13 minut do 3 minut 12 sekund. Sam czas reakcji na wiadomość wyniósł natomiast 1 minutę i 44 sekundy. We had to layoff 90% of our support team because of this AI chatbot.
Założyciel firmy o wszystkim...