ALSO Channel Trends+ Visions to wydarzenie, które od lat stanowi barometr dla branży dystrybucyjnej IT. Nie inaczej było w tym roku. Podobnie też jak w latach ubiegłych, wśród zaproszonych firm znalazł się Microsoft.
Tegoroczna edycja ALSO CTV, zorganizowana 18 września w Fabryce Norblina, potwierdziła, iż sztuczna inteligencja stała się tematem przewodnim i wyznacza kierunek strategicznych decyzji producentów, integratorów i dystrybutorów.
Kluczowym punktem wydarzenia była debata poświęcona m.in. bezpieczeństwu w erze AI. Krzysztof Malesa, członek zarządu oraz dyrektor ds. cyberbezpieczeństwa w firmie Microsoft Polska, mówił o globalnej skali wyzwań, przed którymi stoi branża. Zwrócił uwagę na rosnącą cyberprzestępczość, także tę sponsorowaną przez państwa, podkreślając znaczenie ekosystemu partnerów i ponad 45 tys. inżynierów współpracujących z Microsoft w zakresie bezpieczeństwa.
„Chmura obliczeniowa, sztuczna inteligencja, cyberbezpieczeństwo to tematy, o których rozmawiamy bardzo dużo. Współczesny ekosystem bezpieczeństwa i cyberbezpieczeństwa jest bardzo rozległy. Microsoft jako globalny dostawca usług współpracuje bardzo szeroko z partnerami, których w tym momencie mamy około 15 tysięcy. Dzięki wspólnym wysiłkom jesteśmy w stanie, wspierani sztuczną inteligencją i innymi rodzajami nowoczesnej technologii, zapewnić bezpieczeństwo naszych klientów i naszych odbiorców usług, które dostarczamy.” – podkreślił Krzysztof Malesa, Microsoft
Przyszłość IT to przede wszystkim kooperacja – zarówno w zakresie wdrażania AI, jak i budowania odpornych systemów bezpieczeństwa. Sukces będzie możliwy tylko dzięki połączeniu kompetencji producentów, dystrybutorów i integratorów, a wydarzenia takie jak ALSO CTV stanowią idealne środowisko do zacieśniania współpracy wewnątrzbranżowej.
ALSO Channel Trends + Visions 2025: Sztuczna inteligencja, usługi i bezpieczeństwo w centrum strategii branży IT