ALSO, jeden z wiodących dystrybutorów technologicznych w Polsce i Europie, zorganizował 9 października w Warszawie regionalne wydarzenie ALSO Channel Trends + Visions 2024 (CTV 2024). Wydarzenie miało miejsce w Kinogramie, w warszawskiej Fabryce Norblina, i przyciągnęło kluczowych przedstawicieli branży technologicznej. Wśród nich nie mogło zabraknąć Microsoftu.
Podczas konferencji uczestnicy mieli okazję zapoznać się z najnowszymi produktami i usługami oferowanymi przez wiodących vendorów na strefie ekspozycyjnej. Szczególną uwagę przyciągała jednak scena główna, gdzie odbywały się prelekcje i debaty poświęcone najważniejszym trendom technologicznym. Wśród dominujących tematów znalazły się sztuczna inteligencja oraz cyberbezpieczeństwo, które wzbudziły ogromne zainteresowanie uczestników. Jednym z kluczowych prelegentów był Rafał Albin, Chief Marketing and Operations Officer oraz członek zarządu Microsoft Polska, który skupił się na strategicznej roli sztucznej inteligencji i jej wpływie na rozwój biznesu w Polsce.
„Czy nie za dużo mówimy o AI? Czy naprawdę jest technologia, która zmieni świat? Myślę, iż dzisiaj dostaliśmy na te pytania odpowiedzi. Wiele z informacji, wiele z wizji, z trendów, które zostało pokazane w dosyć bezpośredni i oczywisty sposób pokazuje, iż to jest przyszłość. To jest to, co czeka nas jako firmy działające na rynku. To czeka klientów, ale również nas jako ludzi. Dlatego myślę, iż bardzo istotne jest to, żebyśmy wiedzieli, jakie kroki musimy wykonać, żeby maksymalnie wykorzystać możliwości idące za AI, ale żeby też korzystać z niego w sposób odpowiedzialny i bezpieczny” – powiedział Rafał Albin, Microsoft – „(…) Przeniesienie zarówno podstawowych workloadów, ale również cyfrowych technologii do chmury, stwarza pełne spektrum możliwości do budowy najnowocześniejszych rozwiązań i korzystania z dobrodziejstw, które niesie nam AI. W obecnym czasie każda rewolucja, pomimo iż odbywa się na widoku wszystkich, wymaga małych, cichych bohaterów i niewielkich kroków w tle. Każdy z nas w tym uczestniczy. Dlatego myślę, iż nasza praca wspólnie z ALSO, jak również partnerami ALSO w propagowaniu świadomości najnowszych technologii, dostarczaniu ich poprzez kanał partnerski Azure, który z roku na rok staje się coraz większy, do klientów końcowych poprzez doskonale wyedukowanych partnerów jest trudne do przecenienia. Budowanie wiedzy jest bardzo istotnym elementem.”
Wydarzenie było nie tylko okazją do wymiany doświadczeń i prezentacji innowacji, ale także przestrzenią do dyskusji na temat wyzwań związanych z transformacją cyfrową. W programie nie zabrakło również analiz rynku dystrybucji technologii, z naciskiem na polski rynek, które przybliżyły uczestnikom najnowsze dane dotyczące branży IT, oraz debaty nt. kapitalizacji AI. ALSO Channel Trends + Visions 2024 to nie tylko platforma prezentacji nowości, ale przede wszystkim miejsce inspirujących rozmów o rynku, o przyszłości technologii i ich roli w globalnym biznesie.
IT Channel Leaders 2024 za nami – Nagrodziliśmy najlepsze programy partnerskie, projekty specjalne, a przede wszystkim liderki i liderów kanałów partnerskich branży IT w Polsce!