Firma jest nowa Wersja beta usługi reklam detalicznych umożliwi innym sklepom internetowym „Dostarczanie reklam trafnych kontekstowo, wykorzystując dwudziestoletnie doświadczenie firmy Amazon w zakresie technologii reklamowych, oparte na modelach uczenia maszynowego wytrenowanych na bilionach sygnałów zakupowych” na stronach produktów, wyszukiwania i przeglądania.
Łączy także sprzedawców detalicznych z istniejącymi klientami reklamowymi Amazona, ponieważ marki już korzystające z systemu reklamowego Amazona mogą zdecydować się na umieszczanie swoich reklam w witrynach stron trzecich. Ta konfiguracja umożliwia także Amazonowi czerpanie większych zysków z „mediów detalicznych” (reklamy, które widzisz w sklepach lub podczas zakupów online), choćby jeżeli zakupy nie realizowane są w jego witrynie i mogłyby zapewnić mu dostęp do większej ilości danych – w związku z czym FTC może mieć pytania.
Ścieżka tego biznesu jest podobna do uruchomienia Amazon Web Services, którą firma zbudowała, aby zapewnić szybkie działanie i ładowanie swojego rynku internetowego 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, przed sprzedażą dostępu do serwerów jako szkieletu działalności innych firm, jak zauważyło CNBC.