Analiza treści w Internecie – poznaj narzędzie Talkwalker

rynekinformacji.pl 11 miesięcy temu

Talkwalker to główny konkurent Google Alerts, jest narzędziem, które pozwala na analizę treści pojawiających się w Internecie. Ale posiada wiele więcej rozbudowanych i ciekawych opcji, które to dziś sprawdzimy.

Co to jest Talkwalker

Talkwalker Alerts to darmowa alternatywa dla Google Alerts, które Kasia omawiała w swoim artykule. Dzięki niemu możemy monitorować media społecznościowe, co w praktyce pozwala na:

  • śledzenie internetowych dyskusji związanych z naszą marką,
  • zbieranie danych i opinii dotyczących naszej marki,
  • szukanie trendów, które dopiero powstają i wykorzystanie ich do promocji,
  • zbieranie danych na temat kilku słów kluczowych jednocześnie,
  • analiza zainteresowania frazą, najważniejszych tagów i influencerów.
Talkwalker posiada kilka wbudowanych narzędzi

Google Alerts czy Talkwalker Alerts — różnice

Talkwalker to w tej chwili jeden z większych konkurentów Google Alerts. Posiada opcje, których konkurencji brakuje:

Wszystko w jednym miejscu

Talkwalker to nie tylko narzędzie, ale cała platforma, dzięki czemu wyniki zbierane są w jednym miejscu. Posiada także wbudowane opcje analityczne, a nie tylko “gołe wyniki”, jak w przypadku Google Alerts.

Google Alerts poinformuje nas o nowych wzmiankach, dopiero gdy je znajdzie, co może zająć kilka minut, ale i kilka tygodni. Talkwalker skanuje sieć w inny sposób, zbierając m.in. dane o zaangażowaniu użytkowników. Jednocześnie bada posty i przygotowuje ich statystyki, oraz tworząc profile użytkowników. Jest to więc świetnie narzędzie nie tylko do monitorowania sieci płytkiej (surface web), ale też sieci głębokiej (deep web), do której możemy zaliczyć social media.

Operatory logiczne, czyli wyższa dokładność

Przyjrzyj się hasłom, których szukałem na zdjęciu wyżej, to elon musk AND bezos NOT tesla. Dzięki temu wyszukuję tylko te treści, w których pojawiają się dwa słowa kluczowe, ale bez trzeciego. Takie same metody wykorzystujemy np. w Google Hacking. Pozwalają nam na lepsze dobieranie wyników, które nas interesują. Dzięki nim usuniemy zbędne informacje lub zawęzimy je tylko do interesujących nas słów.

Filtrowanie

Wyniki możemy filtrować poprzez wiele kategorii: języka, kraju, typu mediów, urządzenia, a choćby danych takich jak płeć, wiek i status związku:

Talkwalker posiada rozbudowany zestaw filtrów, które pozwalają nam personalizować wyniki.
Gratis, to uczciwa cena

W darmowej wersji platforma oferuje nam analizę treści z ostatnich 24h lub 7 dni. Aby uzyskać dostęp do danych z większych przedziałów czasu, potrzebne nam będzie konto premium, ale jest ono opcjonalne.

Darmowa wersja narzędzia oferuje nam dostęp do wszystkich swoich opcji.

Podsumowanie

Talkwalker to interesująca platforma, której darmowej wersji może używać każdy z nas. Rejestracja w nim jest darmowa, a oferuje funkcje, które pozwolą nam zarabiać pieniądze, budować biznes i ułatwić sobie pracę. Chcesz zostać Google Ninja? Chcesz nauczyć się jak łączyć słowa, tak by Google dawał ci tylko te wyniki, których potrzebujesz?

Wystarczy do tego jedna książka i Google nie będzie mieć już przed tobą tajemnic.

Idź do oryginalnego materiału