W zeszłym roku Apple wprowadziło Apple Intelligence, własny zestaw narzędzi AI. Ponieważ wszystkie są przetwarzane na urządzeniu, Apple Intelligence wymaga najnowszego sprzętu, takiego jak iPhone 15 Pro i nowsze. Mimo to, zdaniem analityka Ming-Chi Kuo, wymagania Apple Intelligence nie pomogły Apple zwiększyć sprzedaży iPhone’a.
Użytkownicy nie przekonani do zakupu nowego iPhone’a ze względu na Apple Intelligence
W notatce dot jego bloguKuo powiedział, iż wysiłki Apple mające na celu promowanie Apple Intelligence nie przełożyły się na wzrost sprzedaży iPhone’a. Według jego źródeł w łańcuchu dostaw większość właścicieli iPhone’ów nie wydaje się zainteresowana zakupem nowego modelu tylko ze względu na funkcje AI. Wykazała to ankieta SellCell z zeszłego miesiąca większość użytkowników nie widzi jak dotąd żadnej wartości w Apple Intelligence.
Analityk zauważa, iż Apple nie był w stanie podtrzymać „początkowego szumu” po ogłoszeniu Apple Intelligence na konferencji WWDC 2024, ponieważ jego konkurenci „szybko rozwijali się w kolejnych miesiącach”. Kuo uważa, iż inne platformy AI, takie jak ChatGPT OpenAI, czerpią korzyści z działania w chmurze, podczas gdy Apple Intelligence jest całkowicie zależne od przetwarzania sprzętowego.
„Wysiłki Apple mające na celu promowanie sztucznej inteligencji na urządzeniach napotykają wiele wyzwań strukturalnych. Na przykład pomimo początkowego szumu po debiucie Apple Intelligence na WWDC 2024, jego atrakcyjność znacznie spadła w porównaniu z usługami sztucznej inteligencji opartymi na chmurze, które w kolejnych miesiącach gwałtownie się rozwijały” – powiedział Kuo. Analityk dodał, iż „nie ma dowodów na to, iż Apple Intelligence może czerpać korzyści z cykli wymiany sprzętu”.
Apple wprowadza funkcje Apple Intelligence etapami. Najpierw firma wprowadziła narzędzia do pisania i funkcję podsumowania w iOS 18.1. Następnie w iOS 18.2 Apple wprowadziło integrację Genmoji, Image Playgrounds i ChatGPT. Długo obiecana, bardziej zaawansowana Siri z funkcją świadomości ekranowej dopiero pojawi się w kwietniu.
Kolejnym aspektem, który z pewnością wpływa na zainteresowanie Apple Intelligence, jest jego dostępność. Nie tylko ze względu na wymagania sprzętowe, ale dlatego, iż funkcje AI Apple są na razie dostępne tylko w języku angielskim. Firma twierdzi, iż jeszcze w tym roku wprowadzi obsługę większej liczby języków.
Mimo to Apple intensywnie wykorzystuje technologię Apple Intelligence do promowania swojego najnowszego sprzętu. Większość reklam iPhone’a 16 i komputerów Mac M4 podkreśla takie funkcje, jak Genmoji i podsumowanie tekstu.
Przeczytaj także
FTC: Korzystamy z automatycznych linków partnerskich generujących dochód. Więcej.