Apple korzysta ze słynnej Tabooli, aby sprzedawać reklamy dla Apple News i Stocks

cyberfeed.pl 2 miesięcy temu


Apple zawarło umowę z nowy partner do sprzedaży reklam w aplikacjach Apple News i Stocks. Niestety, ten sprzedawca reklam — Taboola — ma reputację stosowania jednych z najgorszych reklam, jakie kiedykolwiek widziałeś.

Outsourcing sprzedaży reklam dla aplikacji Apple News i Stocks

Sara Fischer, pisząca dla Osiowy:

Gigant technologii reklamowych Taboola zawarł umowę z Apple na obsługę reklam natywnych w aplikacjach Apple News i Apple Stocks, powiedział założyciel i dyrektor generalny Taboola, Adam Singolda, w wywiadzie dla Axios… Singolda powiedział, iż wysiłki Taboola zmierzające do zbudowania zaufania do Apple w różnych zespołach i wśród interesariuszy były „wieloletnim procesem”.

Taboola jest znana ze swojego wykorzystania reklamy chumbox w całej sieci — rodzaj clickbait, często groteskowych i/lub szokujących reklam zaprojektowanych, aby przyciągnąć twoją uwagę. Często znajdują się na dole artykułu i nie mają żadnego wyraźnego związku z rzeczywistym reklamowanym produktem.

Czy powinniśmy się martwić, iż takie reklamy trafią do News and Stocks? Prawdopodobnie nie. Fischer kontynuuje:

Taboola współpracuje z ponad 9000 partnerów wydawniczych, aby sprzedawać natywną przestrzeń reklamową w swoich nieruchomościach ponad 18 000 reklamodawcom na całym świecie. Większość tych relacji z klientami jest bezpośrednia, co ułatwia zespołowi Taboola składającemu się z ponad 100 moderatorów reklam ustalenie pewnych poziomów kontroli nad tym, którym reklamodawcom będzie sprzedawać za pośrednictwem aplikacji Apple, powiedział Singolda.

Innymi słowy, Taboola może odpowiadać za śmieciowe reklamy w witrynach niektórych z obsługiwanych przez siebie partnerów internetowych, ale ma też zespół moderatorów, którzy będą monitorować i selektywnie wyświetlać reklamy klientom Apple.

Miejmy nadzieję, iż jakość reklam pozostanie przynajmniej na tym samym poziomie, a może choćby się poprawi.

Działania reklamowe Apple’a z wykorzystaniem sztucznej inteligencji

Wcześniejsze raporty wskazywały, iż Apple eksploracja przy użyciu AI jako narzędzie do umieszczania reklam w swoich aplikacjach, w tym w App Store. Ta kooperacja z Taboola nie wyklucza całkowicie tej możliwości, ale wydaje się wskazywać, iż firma na razie trzyma się ludzkich kuratorów reklam — przynajmniej w przypadku News and Stocks.

Jak oceniasz jakość reklam w Apple News and Stocks? Daj nam znać w komentarzach.

FTC: Używamy linków afiliacyjnych generujących dochód. Więcej.



Source link

Idź do oryginalnego materiału