Jakość chatbotów wdrażanych w bankowości często prowadzi do irytacji klientów, którzy mają problem z załatwieniem swoich spraw, a finalnie i tak muszą porozmawiać z prawdziwym konsultantem. Na szczęście banki inwestują w coraz nowocześniejsze rozwiązania. niedługo zadebiutuje pierwszy w Polsce bankowy asystent AI, bazujący na modelu językowym GPT-4, dostarczonym przez Microsoft.
Zgodnie z zapowiedziami, N!Asystent stworzony na potrzeby Nest Banku, umożliwi rozmowę w języku naturalnym, zlecać inteligentne analizy swoich wydatków, a także wykonywać operacje bankowe dzięki komunikacji głosowej.
Pożegnajmy bankowe chatbooty
Jak czytamy w oficjalnym komunikacie banku, N!Asystent będzie ekspertem od oferty Nest! – podpowie, jak załatwić w banku konkretną sprawę, ale może też być wsparciem w zarządzaniu finansami osobistymi. Na początku możliwości będą dość ograniczone, ale w przyszłości pomoże także klientowi, który zgubił kartę płatniczą czy umożliwi zlecenie przelewu. Gama funkcji dostępnych za pośrednictwem N!Asystenta ma być stale rozwijana.
N!Asystent na różnić się od tradycyjnych i często znienawidzonych chatbotów możliwością płynnej rozmowy jak z człowiekiem, tzw. językiem naturalnym. Całość bazuje na modelu GPT-4, dostępnym w ramach usługi Azure OpenAI. Według przedstawicieli banku, N!Asystent doskonale zrozumie złożony kontekst i udzieli prostych odpowiedzi na skomplikowane pytania.
Klienci Nest Banku będą mogli skorzystać z asystenta za pośrednictwem aplikacji mobilnej.
„Już niedługo uruchomimy pierwszą wersję N!Asystenta w wersji pilotażowej dla wybranych klientów. Zaczniemy od prostych funkcji, czyli możliwości rozmowy o ofercie banku, a także o historii swoich transakcji. Będziemy go sukcesywnie rozwijać. Zależy nam, aby odpowiadał na prawdziwe potrzeby naszych klientów. Dlatego o ostatecznym kształcie asystenta zdecydują jego pierwsi użytkownicy. To z ich opinii wyciągniemy wnioski i zamienimy je na konkretne funkcje” – komentuje Janusz Mieloszyk, pierwszy wiceprezes Nest Banku.
Władze Nest Banku uważają, iż wdrażanie sztucznej inteligencji w sektorze bankowym jest nie tylko nieuchronnym kierunkiem rozwoju, ale również kluczowym elementem, który zdefiniuje przyszłość bankowości.
- Polecamy: Chatbot DPD zwyzywał klienta. Potem napisał wierszyk krytykujący firmę
N!Asystent nie jest pierwszym wirtualnym asystentem stworzonym przez Nest Bank. Od prawie roku działa już asystent pracowników, który pomocny jest przy generowaniu kodu, sporządzaniu regulacji wewnętrznych, tłumaczeniach, komunikacji. W banku testowany jest też Copilot dla Microsoft 365.
Niestety, na razie nie znamy więcej szczegółów na temat N!Asystenta. W planach jest uruchomienie listy oczekujących dla klientów Nest Banku, którzy nie znajdą się w gronie pierwszych osób zaproszonych do pilotażu i będą chcieli jak najszybciej wypróbować nowe narzędzie.
Źródło: mat. prasowe