Jak wynika z badania, 38% osób w wieku 18-24 lat obawia się wpływu AI na swoją sytuację zawodową, mimo iż to właśnie oni mają największą wiedzę na temat narzędzi opartych na tej technologii.
Najnowsze wyniki pokazują, iż 37% przedstawicieli pokolenia Z korzystało z AI w pracy – więcej niż w innych grupach wiekowych (32% wśród 25-34 lat, 22% wśród 45-54 lat). Młodzi pracownicy wykazują też lepsze zrozumienie mechanizmów działania technologii: 39% wie, czym jest chociażby promptowanie AI, podczas gdy wśród wszystkich badanych odsetek ten wynosi 27%.
Mimo obaw, 52% pokolenia Z uważa, iż sztuczna inteligencja może pomóc w przygotowaniu profesjonalnego CV, a 50% deklaruje, iż dzięki niej szybciej da się dopasować dokumenty do ofert pracy. Jednocześnie 47% młodych badanych uważa za nieuczciwe korzystanie z AI przy tworzeniu CV – jest to więc dużo większy odsetek, niż w starszych grupach wiekowych. trzeba przyznać, iż to zaskakujące podejście.

Badanie ARC Rynek i Opinia dla Pracuj.pl (grudzień 2024) na próbie 2059 osób potwierdza, iż młodzi traktują AI jako naturalne narzędzie pracy, ale jednocześnie wciąż podkreślają ogromne znaczenie ludzkiej interakcji w kluczowych decyzjach zawodowych.