Ponieważ technologia ray tracingu staje się coraz bardziej powszechna w elektronice użytkowej, od komputerów stacjonarnych klasy high-end po urządzenia przenośne, takie jak laptopy i telefony, istnieje pilna potrzeba benchmarku, który może dokładnie oceniać i porównywać wydajność różnych urządzeń i platform. Breaking Limit rozwiązuje tę lukę, dostarczając cennych informacji na temat tego, jak różne urządzenia obsługują renderowanie grafiki z akceleracją sprzętową. Benchmark jest niezbędnym narzędziem dla programistów, producentów i konsumentów do pomiaru i porównywania wydajności renderowania ray tracingu w czasie rzeczywistym w różnych środowiskach sprzętowych i programowych w sposób niezawodny.
„Ponieważ ray tracing zyskuje popularność we wszystkich kategoriach urządzeń, naturalnym postępem było dla nas opracowanie benchmarku odzwierciedlającego obecny i przyszły krajobraz tej technologii” — powiedział Mircea Cristea, Product Owner w Basemark. „Z euforią przedstawiamy Breaking Limit, unikalny benchmark, który umożliwia bezpośrednie porównanie wszystkich typów urządzeń obsługujących ray tracing”.
Breaking Limit zawiera dwa różne obciążenia: Breaking Limit i Breaking Limit Ultra. Breaking Limit jest idealny do porównywania urządzeń mobilnych, laptopów i komputerów stacjonarnych wyposażonych w procesory graficzne obsługujące ray tracing. Breaking Limit Ultra oferuje wyjątkowo wymagające obciążenie zaprojektowane specjalnie dla komputerów stacjonarnych z procesorami graficznymi wysokiej klasy. Obejmuje również testy oceny wydajności dla najbardziej znanych technik skalowania AI: FSR (FidelityFX Super Resolution) i DLSS (Deep Learning Super Sampling).