Call-To-Action – co to jest i jak się to stosuje?

enterthecode.pl 1 rok temu

Ostatnia aktualizacja 5 stycznia, 2023

Co to jest Call-To-Action i dlaczego jest to tak ważne zarówno w marketingu, jak i w sprzedaży? Gdzie adekwatnie stosuje się tego typu rozwiązania? Przykłady skutecznych zastosowań tego typu metod reklamy.

Co to jest Call-To-Action?

Call-To-Action (CTA) tłumaczy się z języka angielskiego jako Wezwanie-Do-Działania. Jest to metoda, dzięki której skutecznie skłania się potencjalnego klienta, czytelnika lub użytkownika do wykonania pewnych działań.

Działaniami Call-To-Action (CTA) mogą być między innymi:

  • otwarcie strony internetowej,
  • uruchomienie filmu reklamowego,
  • wypełnienie i wysłanie formularza,
  • pobranie aplikacji,
  • rejestracja konta,
  • rezerwacja spotkania lub usługi.

Dzięki odpowiednim zabiegom klient, firma, a także instytucja zyskuje to, czego najbardziej potrzebuje od osoby nakłanianej do wykonania akcji. Dlatego jest to pożądane zarówno przez działy reklamy i marketingu, jak również przez działy sprzedaży i kontaktów z klientem.

Gdzie adekwatnie stosuje się rozwiązania Call-To-Action (CTA)?

Rozwiązania Call-To-Action (CTA) stosuje się oczywiście na wiele różnych sposobów. Najczęściej spotykane to:

  • Strona internetowa – przyjmuje formę bannerów, elementów graficznych, animacji, nagłówków, linków, pop-up’ów, jak również infografik.
  • Reklama w internecie – może mieć różną formę, ale najczęściej jest to element graficzny, animacja, tekst, lub też dźwięk.
  • Mailing – przyjmuje formę wiadomości e-mail, które zawierać mogą tekst, grafikę, a także inne elementy, które nakłonią czytającą osobę do wykonania czynności lub kliknięcia przycisku.
  • Meta Description – opis strony internetowej (wyświetlany w wynikach prezentowanych przez wyszukiwarki internetowe) przygotowany w taki sposób, aby zachęcał do wejścia na nią i przeczytania zawartych tam informacji.

Jakie są ważne elementy dobrego CTA?

Ważnymi elementami lub inaczej zasadami skutecznego rozwiązania Call-To-Action są chociażby:

  • Przykucie uwagi – element powinien wyróżniać się spośród treści tak, aby zwrócić uwagę i zachęcić do wykonania pożądanej czynności. Można to zrobić oczywiście przy użyciu kontrastu, wyrazistych kolorów, położenia itp.
  • Kompatybilność – CTA musi być dobrze widoczne w różnych wersjach, czyli w rozdzielczościach, urządzeniach, przeglądarkach.
  • Treść – jasna i konkretna informacja o tym, co adekwatnie stanie się po kliknięciu. Nie można wprowadzać użytkownika w błąd, gdyż to go może skutecznie zniechęcić.
  • Analiza – sprawdzenie konwersji poprzez wykorzystanie narzędzi analitycznych każdego CTA, naniesienie poprawek, uruchomienie i oczywiście powtarzanie tego do skutku.

Przykłady skutecznego Call-To-Action

Skuteczne CTA to przykładowo takie treści jak:

  • porównaj ceny,
  • dodaj do koszyka,
  • uzyskaj rabat,
  • wykorzystaj zniżkę,
  • przejdź do koszyka,
  • przejdź do kasy,
  • zapłać i odbierz,
  • płacę,
  • kupuję,
  • weź udział w badaniu,
  • zostaw opinię,
  • podobało Ci się?,
  • przetestuj,
  • pobierz,
  • sprawdzam,
  • wypróbuj,
  • dowiedz się więcej,
  • odkryj,
  • sprawdź wynik,
  • dołącz do nas.
Idź do oryginalnego materiału