Ostatnia aktualizacja 5 stycznia, 2023
Co to jest Call-To-Action i dlaczego jest to tak ważne zarówno w marketingu, jak i w sprzedaży? Gdzie adekwatnie stosuje się tego typu rozwiązania? Przykłady skutecznych zastosowań tego typu metod reklamy.
Co to jest Call-To-Action?
Call-To-Action (CTA) tłumaczy się z języka angielskiego jako Wezwanie-Do-Działania. Jest to metoda, dzięki której skutecznie skłania się potencjalnego klienta, czytelnika lub użytkownika do wykonania pewnych działań.
Działaniami Call-To-Action (CTA) mogą być między innymi:
- otwarcie strony internetowej,
- uruchomienie filmu reklamowego,
- wypełnienie i wysłanie formularza,
- pobranie aplikacji,
- rejestracja konta,
- rezerwacja spotkania lub usługi.
Dzięki odpowiednim zabiegom klient, firma, a także instytucja zyskuje to, czego najbardziej potrzebuje od osoby nakłanianej do wykonania akcji. Dlatego jest to pożądane zarówno przez działy reklamy i marketingu, jak również przez działy sprzedaży i kontaktów z klientem.
Gdzie adekwatnie stosuje się rozwiązania Call-To-Action (CTA)?
Rozwiązania Call-To-Action (CTA) stosuje się oczywiście na wiele różnych sposobów. Najczęściej spotykane to:
- Strona internetowa – przyjmuje formę bannerów, elementów graficznych, animacji, nagłówków, linków, pop-up’ów, jak również infografik.
- Reklama w internecie – może mieć różną formę, ale najczęściej jest to element graficzny, animacja, tekst, lub też dźwięk.
- Mailing – przyjmuje formę wiadomości e-mail, które zawierać mogą tekst, grafikę, a także inne elementy, które nakłonią czytającą osobę do wykonania czynności lub kliknięcia przycisku.
- Meta Description – opis strony internetowej (wyświetlany w wynikach prezentowanych przez wyszukiwarki internetowe) przygotowany w taki sposób, aby zachęcał do wejścia na nią i przeczytania zawartych tam informacji.
Jakie są ważne elementy dobrego CTA?
Ważnymi elementami lub inaczej zasadami skutecznego rozwiązania Call-To-Action są chociażby:
- Przykucie uwagi – element powinien wyróżniać się spośród treści tak, aby zwrócić uwagę i zachęcić do wykonania pożądanej czynności. Można to zrobić oczywiście przy użyciu kontrastu, wyrazistych kolorów, położenia itp.
- Kompatybilność – CTA musi być dobrze widoczne w różnych wersjach, czyli w rozdzielczościach, urządzeniach, przeglądarkach.
- Treść – jasna i konkretna informacja o tym, co adekwatnie stanie się po kliknięciu. Nie można wprowadzać użytkownika w błąd, gdyż to go może skutecznie zniechęcić.
- Analiza – sprawdzenie konwersji poprzez wykorzystanie narzędzi analitycznych każdego CTA, naniesienie poprawek, uruchomienie i oczywiście powtarzanie tego do skutku.
Przykłady skutecznego Call-To-Action
Skuteczne CTA to przykładowo takie treści jak:
- porównaj ceny,
- dodaj do koszyka,
- uzyskaj rabat,
- wykorzystaj zniżkę,
- przejdź do koszyka,
- przejdź do kasy,
- zapłać i odbierz,
- płacę,
- kupuję,
- weź udział w badaniu,
- zostaw opinię,
- podobało Ci się?,
- przetestuj,
- pobierz,
- sprawdzam,
- wypróbuj,
- dowiedz się więcej,
- odkryj,
- sprawdź wynik,
- dołącz do nas.