Canva ogłosiła plany przejęcia Leonardo.ai, australijskiego startupu zajmującego się treściami i badaniami w zakresie generatywnej sztucznej inteligencji, w ramach swojego celu zbudowania „światowej klasy zestawu wizualnych narzędzi AI”. Chociaż warunki finansowe nie zostały ujawnione, umowa umożliwi Canva uzyskanie dostępu do oferty Leonardo.ai, obejmującej generatory tekstu na obraz i tekstu na wideo, które można dostosować do potrzeb użytkownika.
Oto przykładowy obraz, który według serwisu Canva został wygenerowany przy użyciu modelu Leonardo.ai.Obraz: Canva / Leonardio.ai
Canva podjęła wysiłki w celu zróżnicowania swojej platformy więcej narzędzi przypominających pakiety biurowe w ostatnim czasieale platforma wizualnego projektowania i komunikacji pozostaje jednym z największych konkurentów linii produktów systemu kreatywnego firmy Adobe. Gdzie Podobieństwo przejęcie może pomóc firmie Canva konkurować z oprogramowaniem firmy Adobe, takim jak Illustrator, Photoshop i InDesign, a Leonardo.ai może stać się alternatywą dla generatywnych modeli sztucznej inteligencji Firefly firmy Adobe.
Leonardo.ai powiedział TechCrunch iż jego modele są trenowane przy użyciu „licencjonowanych, syntetycznych i publicznie dostępnych/otwartych danych”, co jest bardziej niejasne niż Ujawnienie firmy Adobe dotyczące szkolenia FireflyMimo to firma Adobe spotkała się z negatywną reakcją na niedawną aktualizację polityki, która zmusił go do wyraźnego stwierdzenia, iż dane użytkownika nie byłby używany do trenowania generatywnych modeli AI firmy. Canva ma okazję pozycjonować się jako rosnąca alternatywa, ale musi ostrożnie postępować, aby uniknąć jakiejkolwiek kontroli w stylu Adobe ze strony twórców, którzy mają podobne zastrzeżenia do generatywnej AI.