Canva dodaje nową platformę generatywną AI do swojego rozwijającego się imperium kreatywnego

cyberfeed.pl 2 miesięcy temu


Canva ogłosiła plany przejęcia Leonardo.ai, australijskiego startupu zajmującego się treściami i badaniami w zakresie generatywnej sztucznej inteligencji, w ramach swojego celu zbudowania „światowej klasy zestawu wizualnych narzędzi AI”. Chociaż warunki finansowe nie zostały ujawnione, umowa umożliwi Canva uzyskanie dostępu do oferty Leonardo.ai, obejmującej generatory tekstu na obraz i tekstu na wideo, które można dostosować do potrzeb użytkownika.

Oto przykładowy obraz, który według serwisu Canva został wygenerowany przy użyciu modelu Leonardo.ai.Obraz: Canva / Leonardio.ai

Canva podjęła wysiłki w celu zróżnicowania swojej platformy więcej narzędzi przypominających pakiety biurowe w ostatnim czasieale platforma wizualnego projektowania i komunikacji pozostaje jednym z największych konkurentów linii produktów systemu kreatywnego firmy Adobe. Gdzie Podobieństwo przejęcie może pomóc firmie Canva konkurować z oprogramowaniem firmy Adobe, takim jak Illustrator, Photoshop i InDesign, a Leonardo.ai może stać się alternatywą dla generatywnych modeli sztucznej inteligencji Firefly firmy Adobe.

Leonardo.ai powiedział TechCrunch iż jego modele są trenowane przy użyciu „licencjonowanych, syntetycznych i publicznie dostępnych/otwartych danych”, co jest bardziej niejasne niż Ujawnienie firmy Adobe dotyczące szkolenia FireflyMimo to firma Adobe spotkała się z negatywną reakcją na niedawną aktualizację polityki, która zmusił go do wyraźnego stwierdzenia, iż ​​dane użytkownika nie byłby używany do trenowania generatywnych modeli AI firmy. Canva ma okazję pozycjonować się jako rosnąca alternatywa, ale musi ostrożnie postępować, aby uniknąć jakiejkolwiek kontroli w stylu Adobe ze strony twórców, którzy mają podobne zastrzeżenia do generatywnej AI.



Source link

Idź do oryginalnego materiału