Capgemini ogłosiło przejęcie firmy WNS za 3,3 miliarda dolarów, umacniając swoją pozycję na rynku usług cyfrowych procesów biznesowych (BPS Digital). Transakcja, której wartość wynosi 76,50 dolarów za akcję w gotówce, ma stać się katalizatorem rozwoju usług opartych na inteligentnej automatyzacji i sztucznej inteligencji.
Połączenie sił obu firm otwiera nowe możliwości w zakresie tzw. Intelligent Operations – obszaru, w którym Capgemini zamierza oferować klientom kompleksowe wsparcie: od doradztwa i technologii, po dogłębną wiedzę branżową i zaawansowane platformy AI. Jak podkreśla Aiman Ezzat, CEO Grupy Capgemini, transakcja umożliwi firmie stworzenie „lidera transformacji procesów biznesowych w oparciu o sztuczną inteligencję”.
Przejęcie WNS daje Capgemini dostęp do usług BPS, które nie tylko gwałtownie rosną, ale także charakteryzują się wysoką odpornością na wahania rynkowe i rosnącą rentownością. WNS specjalizuje się w cyfrowej transformacji procesów w różnych branżach, a jej kompetencje doskonale uzupełniają ofertę Capgemini.
Z punktu widzenia Capgemini, transakcja przyniesie natychmiastową wartość: umożliwi realizację strategii sprzedaży krzyżowej, rozszerzy globalny zasięg i pozwoli na szybsze wdrażanie agentowej AI – jednego z kluczowych trendów w transformacji cyfrowej przedsiębiorstw. W 2024 roku przychody Capgemini z segmentu BPS Digital osiągnęły 1,9 mld euro – nowa struktura ma te wyniki jeszcze wzmocnić.