Według badania PwC, w którym wzięło udział ponad 4700 dyrektorów generalnych, liderzy biznesowi przez cały czas są zaniepokojeni zagrożeniami związanymi ze sztuczną inteligencją ponad 12 miesięcy po uruchomieniu ChatGPT – narzędzia AI, które zapoczątkowało rewolucję.
Dwie trzecie (64%) CEO martwi się zagrożeniami związanymi z cyberbezpieczeństwem, jakie niesie za sobą sztuczna inteligencja. Kolejne 46% wyraziło obawy w związku odpowiedzialnością prawną i ryzykiem związanym z reputacją przedsiębiorstw.
Dyrektorzy generalni uważają, iż około 40% czasu spędzanego na rutynowych czynnościach, takich jak spotkania decyzyjne i poczta elektroniczna, jest nieefektywne. Szacunki PwC wskazują, iż właśnie ta nieefektywność może powodować straty rzędu 10 bilionów dolarów, co wskazuje na bardzo pozytywny wpływ finansowy, jaki może zaoferować sztuczna inteligencja.
Patrząc w przyszłość, dyrektorzy generalni uważają, iż sztuczna inteligencja będzie miała największy pozytywny wpływ na wydajność pracowników, a następnie na rentowność i przychody przedsiębiorstw.
Aby firmy mogły przetrwać następne 10 lat, PwC zasugerowało, aby skupiły swoje pozyskiwanie talentów i szkolenie personelu na tematach związanych ze sztuczną inteligencją.
W Polsce pomimo m.in. trudności związanych z wdrożeniem AI w firmach, przedsiębiorcy patrzą optymistycznie na zyski, jakie sztuczna inteligencja może zagwarantować.
Główny priorytet inwestycyjny dla 68% CEO w Polsce to AI