CEO zwolnił 90% działu firmy i zastąpił go chatbotem AI

bulldogjob.pl 1 rok temu

Zahuczało w internecie po głośnej redukcji stanowisk customer care w indyjskiej firmie na rzecz sztucznej inteligencji, Wyniki startupu podskoczyły niepokojąco dobrze.

CEO indyjskiego startupu postanowił zwolnić 90% pracowników działu customer care po wdrożeniu chatbota opartego na sztucznej inteligencji, który jest w stanie obsługiwać zapytania klientów znacznie szybciej niż ludzki personel.Summit Shah to założyciel i CEO firmy e-commerce Dukaan. Ogłosił on na Twitterze, iż chatbot stworzony w dwa dni przez jednego z ich inżynierów Data Science, reaguje na nowe zapytania klientów natychmiast, podczas gdy pierwsze odpowiedzi personelu wysyłane były średnio po minucie i 44 sekundach.Dzięki wdrożeniu chatbota czas rozwiązania problemu klienta uległ zmniejszeniu o niemal 98%, co właśnie przyczyniło się do podjęcia trudnej, ale koniecznej decyzji o zwolnieniach.
Idź do oryginalnego materiału