Przedstawiciele firmy OpenAI poinformowali o kolejnym etapie rozwoju swojej sztandarowej usługi. ChatGPT stał się jeszcze mądrzejszy jeżeli chodzi o aspekt zakupowy. Asystent może nie tylko informować o cenie produktów, ale i ukazywać karty konkretnych przedmiotów wraz z ich zdjęciem, listą ofert oraz opiniami pozostawionymi przez klientów. Wystarczy jedno kliknięcie, by przejść do sekcji realizowania transakcji. Jak to wszystko dokładnie działa?
ChatGPT idealnym asystentem zakupowym?
Osoby korzystające z ChatGPT są ostatnio rozpieszczani. Ostatnio doczekaliśmy się chociażby udostępnienia lekkiej wersji trybu Deep Research napędzanego przez model rozumowania o4-mini. Cechuje się ona niższą ceną oraz krótszymi odpowiedziami – nie ma jednak mowy o obniżeniu jakości czy głębokości przeprowadzanych analiz.
- Sprawdź także: ChatGPT z darmową funkcją. Dotychczas była piekielnie droga
Tym razem skupiono się na trybie Search stanowiącym świeże podejście do wyszukiwania informacji w sieci. Do tej pory chatbot nie radził sobie zbyt dobrze z zakupowym doradztwem, brakowało zrozumiałego przedstawienia cen czy zdjęć/filmów obrazujących to, na co chcemy wydać ciężko zarobione pieniądze. Teraz sytuacja uległa diametralnej zmianie – pomoc ma być kompleksowa i skuteczna.
ChatGPT (Android) – pobierz aplikację z naszej bazy danych
Mowa przede wszystkim o zamieszczaniu kart produktów z wyraźnymi obrazkami, cenami oraz ocenami przedstawionymi w formie gwiazdek. Do tego dochodzą odnośniki pozwalające przejść do wybranej oferty dzięki jednego kliknięcia. Wszystko to przedstawione w czytelny i przystępny dla konsumenta sposób. Przykład zresztą możecie zobaczyć na poniższym materiale, ale warto też wiedzieć o kilku innych istotnych rzeczach.
Shopping
We’re experimenting with making shopping simpler and faster to find, compare, and buy products in ChatGPT.
Improved product results
Visual product details, pricing, and reviews
Direct links to buy
Product results are chosen independently and are not ads.… pic.twitter.com/PkZwsTxJUj
Zakupy realizowane przez AI coraz bliżej?
Niezwykle istotne jest to, iż rekomendacje produktów podrzucane przez ChatGPT mają nie zawierać reklam ani sponsorowanych propozycji. Oczywiście nie brakuje współpracy z partnerami, by ukazywać aktualne ceny – trudno jednak stwierdzić o jakich podmiotach mówią przedstawiciele OpenAI. Warto też wspomnieć, iż ChatGPT dostosowuje się do potrzeb klienta.
Usługa podsunie pod nos kilka propozycji spełniających nasze wymagania oraz ograniczenia – przynajmniej tak zapewnia producent. Gdy już się na coś zdecydujemy, to wystarczy kliknąć na kartę produktu. Wtedy dojdzie do otwarcia paska bocznego zawierającego pokaźniejszą ilość informacji. Znajdzie się tam również przycisk pozwalający dopytać o konkretną ofertę, co również brzmi jak bardzo przydatna funkcjonalność.
- Przeczytaj również: GPT-4.1 mini czy nano? Który model będzie lepszym kierowcą, a który matematykiem?
Na sam koniec równie istotny fakt: aktualizacja powinna trafić do wszystkich użytkowników w przeciągu najbliższych dni/tygodni. Nie trzeba opłacać żadnego abonamentu. Pozostaje mieć nadzieję, iż funkcja spełni oczekiwania konsumentów chcących szybciej znajdować godne uwagi oferty zakupowe.
Źródło: Twitter (X) (@OpenAI) / Zdjęcie otwierające: OpenAI, unsplash.com (@querysprout)