ChatGPT w przeglądarce? Sztuczna Inteligencja w Bing

mobiletrends.pl 1 rok temu

To interesujące, iż Google i Microsoft wydają w tym samym czasie ważne ogłoszenia dotyczące swoich produktów związanych z AI. Wydaje się, iż konkurenci stawiają na rozwijanie zaawansowanych modeli konwersacyjnych. Partnerstwo Microsoftu z OpenAI jest na ten moment bardziej obiecujące. To ChatGPT jest jednym z najbardziej zaawansowanych modeli generatywnych w swojej dziedzinie. Czy na naszych oczach zmienia się potencjał korzystania z wyszukiwarek internetowych?

Generatywna sztuczna inteligencja to temat, który w ostatnim czasie zyskuje coraz większe zainteresowanie. Nic więc dziwnego, iż i giganci nie pozostają obojętni wobec popularności nowego trendu. Właśnie w tym tygodniu dwie potężne firmy, Google i Microsoft, zaprezentowały swoje nowe koncepcje produktowe związane z tą dziedziną.

Microsoft rozpoczyna współpracę z OpenAI

Google przedstawiło w lutym eksperymentalną usługę sztucznej inteligencji. Google Bard ma ułatwić konwersacje między ludźmi i maszynami. Było to nieuniknione. Wszak od pojawienia się ChatGPT biznes trąbi o jego ogromnej konkurencyjności dla naszej wyszukiwarki.

Dzień później, na konferencji prasowej w Redmond Microsoft zaprezentował bardziej rozbudowany zestaw konwersacyjny. Współpracując z OpenAI, twórcą ChatGPT, firma ta dodała bardziej zaawansowane modele konwersacji AI, aby poprawić Bing i Edge. Wydaje się, iż kooperacja w tym zakresie przynosi owocne rezultaty.

Podczas prezentacji Microsoftu, dziennikarze z Engadget donosili, iż tempo było bardzo szybkie. Wersje demonstracyjne przemijały szybko, żeby zdążyć w wyznaczonym czasie. Utrudniało to ich zrozumienie, ale pokazywało, iż Microsoft nie próżnuje. Dziennikarze dostali jednak możliwość krótkiej prezentacji ze strony Bing Engineering i zapoznania się z pełnym demo. Udało im się też uzyskać dostęp do wersji zapoznawczej Bing.

Bing zostaje wyposażony w Sztuczną Inteligencję

– Wraz z OpenAI celowo wdrażaliśmy zabezpieczenia chroniące przed szkodliwymi treściami. Nasze zespoły pracują nad rozwiązywaniem problemów, takich jak wprowadzanie w błąd i dezinformacja, blokowanie treści, bezpieczeństwo danych i zapobieganie promowaniu szkodliwych lub dyskryminujących treści zgodnie z naszymi zasadami dotyczącymi sztucznej inteligencji czytamy na stronie Microsoftu.

Wśród wprowadzonych zmian w Bing zmienią się cztery nowe obszary. Mowa o „Wyszukiwaniu”, „Odpowiedziach”, „Czacie” i „Tworzeniu”.

Wyszukiwanie

Pierwszą aktualizacją jest nowe pole wyszukiwania. Zamiast tradycyjnego długiego, jednowierszowego paska, będziemy mieć bardziej interaktywne pole. To miejsce, w którym Bingowi możemy zadawać pytania o długości choćby 1 tys. znaków. Zmiana ta ma pomóc w prowadzeniu bardziej konwersacyjnych wyszukiwań.

Odpowiedzi

Również i wyniki wyszukiwania będą teraz wyświetlane w nieco inny sposób. Po lewej stronie jest kolumna z typowymi odpowiedziami, czyli bez zmian. To co może nas jednak zaskoczyć to prawa strona. Tam znajduje się pole z informacją o źródle wyszukiwań oraz odpowiedzi z czatu. To właśnie tam jest dom sztucznej inteligencji Microsoftu. To pole wypełnia się tekstem, który pojawia się w czasie rzeczywistym, wraz z animacją i przyciskiem „Przestań odpowiadać”. Deweloperzy mówią, iż to na wypadek braku cierpliwości do odpowiedzi sztucznej inteligencji.

Czat

Czat jest dostępny z przycisku o tej samej nazwie, obok odpowiedzi z wyników wyszukiwania. Czat pozwala prowadzić rozmowę na temat trwających poszukiwań. Ikona Miotły obok pola wprowadzania tekstu pozwala wyczyścić tablicę. Strona ta jest praktyczną manifestacją koncepcji drugiego pilota sztucznej inteligencji, czyli ChatGPT lub innego bota czatu, z którym możemy wchodzić w interakcje podczas uzyskiwania wsparcia technicznego z banku lub witryny zakupów.

Tworzenie

Inną interesującą zmianą są wyniki wypluwane przez model Prometheus firmy Bing. Jest on w stanie zwrócić nie tylko wyniki tekstowe, ale także pełne plany podróży lub plany posiłków z określonymi parametrami. Bing dostarcza już żądane plany prostym, czytelnym językiem angielskim. Nie tylko w poprawnej i logicznej formie, ale z przypisami do źródeł. Co więcej, uzyskanie takich wyników nie zajmowało dużo czasu, donoszą dziennikarze z Engadget.

Bing AI będzie miała różne osobowości

Michaił Parakhin, szef usług internetowych, pod koniec lutego ogłosił, iż 90 proc. testerów Bing Preview powinno mieć już dostęp do nowej funkcji zmieniającej odpowiedzi chatbota.

Main two improvements you should see are:
– Significant reduction in cases where Bing refuses to reply for no apparent reason
– Reduced instances of hallucination in answers

— Mikhail Parakhin (@MParakhin) February 28, 2023

Przełącznik umożliwia wybór między opcją kreatywną, która pozwala na udzielanie bardziej oryginalnych i pomysłowych odpowiedzi, a opcją precyzyjną, która skupia się na krótszych i bardziej rzeczowych odpowiedziach. Dostępne jest również ustawienie zbalansowane, które ma na celu znalezienie złotego środka pomiędzy obiema opcjami.

Bing AI testuje już choćby reklamy w czacie!

Microsoft zamierza wykorzystać chatbota Binga jako narzędzie do przyciągania reklamodawców i użytkowników, mówi Reuters. Według źródeł agencji informacyjnej, Microsoft wierzy, iż konwersacyjne podejście chatbota do dostarczania informacji przyciągnie więcej użytkowników i umożliwi skuteczniejsze reklamy niż tradycyjne reklamy w wyszukiwarce. Linki, które chatbot Bing używa w swoich odpowiedziach, stanowią również potencjalne miejsce na reklamy. Microsoft poinformował agencję Reuters, iż będzie współpracować z partnerami i reklamodawcami, aby zbadać potencjał technologii reklamowej.

Źródło zdjęcia: SushiFanta – Reddit

Nie jest to zaskakujące. Prawdopodbnie w Google Bard również zobaczymy płatne wyniki reklamowe. Microsoft wykona też sprytny manewr. Dziennikarze z Digitaltrends mówią, iż okno z czatem AI będzie dodane już w systemie operacyjnym Windows 11.

Sztuczna Inteligencja zmieni wyszukiwarki internetowe?

Widzimy w ostatnim czasie, jak Microsoft próbuje nadgonić swoich bigtechowych kolegów. Targetowanie kampanii na LinkedIn, współpraca z Netflixem przy nowym modelu subskrypcyjnym dla miłośników VOD, a teraz walne zmatowanie konkurentów współpracą z OpenAI.

– Sztuczna inteligencja zasadniczo zmieni każdą kategorię oprogramowania, zaczynając od największej ze wszystkich, czyli wyszukiwaniapowiedział Satya Nadella, prezes i dyrektor generalny w Microsoft. – Uruchamiamy Bing i Edge obsługiwane przez pilota AI i czat, aby pomóc ludziom w pełni wykorzystać możliwości wyszukiwania i sieci – dodaje. Widzimy więc, iż firmy poważnie potraktowały generatywną inteligencję. Te innowacje mają potencjał, aby zmienić sposób, w jaki korzystamy z wyszukiwarek internetowych i większości narzędzi online. Z pewnością wdrożenia sztucznej inteligencji będą gorącym tematem rozmów w branży. Nie tylko w tym roku, ale ogólnie, w nadchodzących latach też.

Idź do oryginalnego materiału