Check Point wprowadza rozwiązanie Horizon jako parasol bezpieczeństwa dla firm

avlab.pl 2 lat temu
Zdjęcie: Check Point wprowadza rozwiązanie Horizon jako parasol bezpieczeństwa dla firm


Firma Check Point Software Technologies wprowadziła na rynek Check Point Horizon, nowy pakiet zabezpieczeń, łączący kompleksową analizę zagrożeń z systemem Zarządzania Zapobieganiem i Reagowania (MDR/MPR) oraz Rozszerzonym Zapobieganiem i Reagowaniem (XDR/XPR). Całość charakteryzuje się prostą i intuicyjną obsługą oraz wsparciem najlepszych w branży analityków, ekspertów ds. badań oraz innowacyjnej technologii AI.

Zagrożenie atakami cybernetycznymi rośnie w zatrważającym tempie. Raport bezpieczeństwa firmy Check Point ujawnił niedawno globalny wzrost liczby cyberataków o 42% oraz rosnące znaczenie systemu ransomware. Ataki ze strony hakerów przybierają różne formy i dotyczą praktycznie wszystkich sektorów gospodarki. Problem pogłębia brak dostępu do doświadczonej kadry specjalistów ds. cyberbezpieczeństwa.

Rozwiązaniem tej sytuacji są Centra Operacji Bezpieczeństwa (SOC) z całodobowym monitorowaniem, reagowaniem i możliwością wychwytywania zagrożeń, jednak dla większości firm prowadzenie tego typu oddziałów jest zbyt skomplikowane i kosztowne. Co więcej, dotychczasowe SOC nie odpowiadają już rosnącej skali wyzwań, ponieważ koncentrują się zwykle wyłącznie na wykrywaniu ataków i reagowaniu na nie, a nie zapobieganiu im.

Przewagą Horizon jest połączenie narzędzi prewencyjnych, wiedzy najlepszych analityków i ekspertów oraz innowacyjnej sztucznej inteligencji. Check Point Horizon to ujednolicone rozwiązanie w całej infrastrukturze, które znacznie poprawi cyberobronę i zapobiegnie atakom, jednocześnie zmniejszając koszty.

Dzięki Horizon MDR/MPR klienci korzystają z bezpośredniego doświadczenia zespołu reagowania na incydenty, który obsługuje ponad 3000 zdarzeń rocznie.

Dan WileySzef działu zarządzania zagrożeniami i główny doradca ds. bezpieczeństwa w Check Point Software

Check Point Horizon wprowadza podejście polegające na priorytecie prewencji w operacjach bezpieczeństwa, zapewniając zespołom SOC narzędzia i usługi potrzebne do zapobiegania atakom w czasie rzeczywistym przy mniejszych zasobach. Obejmuje on:

  • Check Point Horizon XPR/XDR — zwiększa wydajność operacji związanych z bezpieczeństwem, dzięki możliwości szybkiego wykrywania, badania i automatyzacji reakcji na ataki w całej infrastrukturze IT. Identyfikuje zagrożenia wewnątrz organizacji i zapobiega ich rozprzestrzenianiu się. Dzięki wykorzystaniu analizy zagrożeń Big Data, zebranej z setek milionów czujników na całym świecie, liczba alertów zostaje radykalnie zmniejszona — choćby o 98%.
  • Check Point Horizon MPR/MDR — usługa priorytetu prewencji wspierana przez ekspertów firmy Check Point zapewniających SOC-as-a-Service uzupełnia bezpieczeństwo organizacji o monitorowanie sieci klienta 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu – bez względu na stosowane produkty lub rozwiązania innych firm.
  • Horizon Events — zapewnia pełną widoczność incydentów we wszystkich produktach Check Point.


„Wiele z istniejących w tej chwili na rynku rozwiązań MDR po prostu zajmuje się wykrywaniem i zarządzaniem incydentami cybernetycznymi, ale tak naprawdę zapobieganie incydentom w dużej mierze było dotychczas niedostępne w MDR. Strategia Check Point Horizon polegająca na priorytetowym zapobieganiu i zmienia zasady gry na zatłoczonym rynku MDR” – wyjaśnia Craig Robinson, wiceprezes ds. badań ds. usług bezpieczeństwa w IDC.

Idź do oryginalnego materiału