Podczas konferencji WebexOne Cisco ogłosiło nową strategię AI dla platformy Webex, której celem jest usprawnienie komunikacji i współpracy. W przeciwieństwie do możliwości AI, które koncentrują się wyłącznie na tworzeniu tekstów lub pracy z dokumentami, Webex będzie wykorzystywać ją także przy komunikacji audio i wideo w czasie rzeczywistym, aby zapewnić krystalicznie czysty dźwięk i obraz podczas połączeń oraz spotkań przy słabym połączeniu internetowym. Cisco ogłosiło również uruchomienie nowego asystenta Webex AI z funkcjami, które zwiększą produktywność i precyzję komunikacji. Ogłoszone nowości będą stosowane w całym portfolio Webex – Webex Suite, urządzeniach Cisco Collaboration, Webex Contact Center, Webex Connect i Webex Control Hub. Klienci w tym McLaren Racing i Team DSM już teraz testują nowe możliwości Webex w zakresie sztucznej inteligencji.
„Jesteśmy w punkcie zwrotnym ery pracy hybrydowej, a sztuczna inteligencja jest kluczem do pracy i komunikacji z wykorzystaniem pełni naszych możliwości” – powiedział Jeetu Patel, wiceprezes Cisco i dyrektor generalny Cisco Security and Collaboration. „Ogłaszane nowości są ogromnym krokiem naprzód, za pomocą którego klienci skorzystają na tym, iż sztuczna inteligencja będzie wszechobecna w każdym aspekcie platformy Webex.”
Cisco – wprowadzenie modeli multimediów w czasie rzeczywistym
Wizualne i dźwiękowe wskazówki, takie jak gesty i wychodzenie z pokoju podczas spotkania, zapewniają nieoceniony kontekst interakcji międzyludzkich. Nowe modele mediów czasu rzeczywistego (RMM) Cisco w Webex poprawią jakość dźwięku i obrazu. Modele mają możliwość pobierania wielu strumieni multimedialnych i generowania wielu danych wyjściowych, takich jak rozpoznawanie osób i obiektów oraz analiza działań, takich jak ruch czy gesty. RMM w Webex umożliwią również wykorzystanie kanałów audio i wideo jako sygnałów kontekstowych w tradycyjnych funkcjach tekstowych, takich jak podsumowania spotkań i najważniejsze wydarzenia. Dzięki unikalnemu połączeniu sztucznej inteligencji dla tekstu, dźwięku i wideo, użytkownicy Webex będą mogli korzystać z bogatych informacji w czasie rzeczywistym. Na przykład, w przyszłości Webex może być w stanie rozpoznać, iż uczestnik spotkania opuścił spotkanie i dostarczyć notatki ze spotkania, aby przyspieszyć pracę tej osoby po jej powrocie.
Nowy kodek Webex AI pomaga klientom osiągnąć nowy poziom jakości audio i wideo
Zakłócenia sieci mogą mieć bezpośredni wpływ na efekty rozmów i spotkania. Niska jakość połączenia frustruje ludzi po obu stronach – zarówno pracowników firmy jak i potencjalnych klientów.
Cisco wprowadza kodek AI w Webex – rozwiązanie generatywnej sztucznej inteligencji, które na nowo zdefiniuje komunikację online w czasie rzeczywistym i rozwiąże wyzwania związane z jakością dźwięku. Kodek audio ma na celu zapewnienie krystalicznie czystego dźwięku niezależnie od warunków sieciowych, choćby w obszarach o słabych połączeniach. Wydajność Webex z kodekiem AI pozwala na odzyskanie danych po utracie pakietów sieciowych. Webex AI Codec ma również wbudowane funkcje poprawy mowy, takie jak usuwanie szumów, pogłosu i rozszerzanie pasma, aby zapewnić niespotykaną dotąd czystość dźwięku.
Webex zastosuje zbliżone rozwiązania uczenia maszynowego w celu poprawy jakości wideo przy użyciu Super Resolution. Zapewni to spotkania w wysokiej rozdzielczości z niesamowitą jakością wideo niezależnie od warunków przepustowości.
Asystent Webex AI pomaga pracownikom i klientom
Ogłoszony właśnie Webex AI Assistant będzie zawierał zestaw funkcji, które umożliwią ludziom lepszą pracę. Zminimalizuje również nakłady czasu i koszty IT, ostatecznie zwiększając wartość biznesową. Webex AI Assistant odpowie na pytania użytkowników, także w zakresie wydarzeń, które ominęły osobę poza pracą. Wpisując komendy takie jak „podsumuj informacje, które ominęły mnie w ciągu ostatnich 15 minut spotkania”, komunikator wygeneruje odpowiedź w czasie rzeczywistym. Webex AI Assistant jest już natywnie zintegrowany z urządzeniami Cisco Collaboration i obejmie portfolio Webex.
Nowe funkcje Webex AI Assistant będą obejmować:
- Zmiana tonu wiadomości zapewnia zalecane zmiany formatu i sformułowań w czacie Webex Messaging i aplikacji Slido. Na przykład, asystent Webex AI może zasugerować zmianę dosadnej odpowiedzi na bardziej profesjonalną opcję.
- Podsumowania spotkań pomogą użytkownikom nadrobić zaległości w opuszczonych z różnych powodów spotkaniach, z prostym podsumowaniem tego, co zostało pominięte. Podsumowania będą podzielone na rozdziały i wyróżnienia. Dzięki rozdziałom użytkownicy mogą wybrać części, które muszą nadrobić, a następnie obejrzeć krótki film podsumowujący całość spotkania.
- Podsumowania wiadomości pomagają być na bieżąco, streszczając nieprzeczytane wiadomości. Dzięki opcjom dostosowania do potrzeb można wybrać, które wiadomości muszą zostać podsumowane z dziesiątek firmowych wiadomości czy przestrzeni roboczych, np. nadając priorytet wiadomościom od przełożonego.
- Slido Topic Summaries podsyła wspólne tematy udostępniane w interaktywnych kwestionariuszach Q&A oraz ankietach podczas wirtualnych i hybrydowych wydarzeń, aby wszyscy uczestnicy byli świadomi najnowszych trendów czy kierunków prowadzonej debaty.
Podejście Cisco do odpowiedzialnej sztucznej inteligencji
Cisco od lat wykorzystuje sztuczną inteligencję a wszystkie zaprojektowane rozwiązana są tworzone z dbałością o bezpieczeństwo, prywatność i prawa człowieka. Misją Cisco jest urzeczywistnianie wizji AI przy jednoczesnym przestrzeganiu standardów przejrzystości, uczciwości, odpowiedzialności, prywatności, bezpieczeństwa i niezawodności. Jest to podstawa Cisco Responsible AI Framework, która ma zastosowanie w naszej ofercie AI. Strategia Webex AI również uwzględnia etykę używanych danych.