Copilot AI rusza z ulepszeniami

itreseller.com.pl 4 dni temu

Microsoft, od dawna utożsamiany z oprogramowaniem biznesowym, miał o wiele trudniejszą drogę w sferze konsumenckiej. Teraz wprowadza nowe funkcje, by przyciągnąć użytkowników.

Gigant wyposażył swojego asystenta AI Copilota w bardziej przyjazny głos w swojej najnowszej aktualizacji, a chatbot jest również w stanie analizować strony internetowe dla zainteresowanych użytkowników podczas przeglądania.

Amerykański producent systemu ma teraz „całą armię” dyrektorów kreatywnych – wśród nich psychologów, powieściopisarzy i komików – którzy dopracowują ton i styl Copilota, aby go wyróżnić, przyznał w wywiadzie dla agencji Reuters Mustafa Suleyman, dyrektor generalny Microsoft AI.

Wdrożenie funkcji, które rozpocznie się we wtorek, jest jednym z pierwszych, które Suleyman nadzorował od czasu utworzenia przez Microsoft jego działu, aby skupić się na produktach konsumenckich i badaniach technologicznych.

Te aktualizacje stanowią „przebłyski” sztucznej inteligencji, która może być „zawsze obecnym powiernikiem, w twoim narożniku”, powiedział Suleyman. To wizja, którą wyraził jako dyrektor generalny Inflection AI, którego najlepsze talenty Microsoft wyłuskał w ramach ściśle obserwowanej umowy w tym roku. Suleyman powiedział, iż ostatecznie Copilot będzie uczył się kontekstu z dokumentów Word konsumentów, pulpitów Windows, a choćby ich konsol do gier, jeżeli wyrażą na to zgodę.

Suleyman liczy na większy rozgłos dzięki Copilotowi, który został uruchomiony w zeszłym roku w zatłoczonym polu chatbotów AI, w tym ChatGPT firmy OpenAI i Gemini firmy Google. Nowo opracowane możliwości głosowe Copilota sprawiają, iż wydaje się on znacznie bardziej aktywnym słuchaczem, dając wskazówki werbalne, takie jak „fajnie” i „co?”, powiedział Suleyman. Podstawą produktu są modele Microsoft AI, lub „MAI”, plus pakiet technologiczny od partnera OpenAI, powiedział Suleyman.

Dyrektor generalny Microsoft AI dodał, iż konsumenci, którzy wydają 20 USD miesięcznie na Copilot Pro, mogą zacząć testować funkcję „Think Deeper”, która analizuje wybory, takie jak przeprowadzka do jednego lub drugiego miasta. Powiedział, iż dodatkowa funkcja testowa dla płacących subskrybentów, Copilot Vision, to „cyfrowe wskazywanie” – możliwość rozmawiania przez użytkowników ze sztuczną inteligencją o tym, co widzą w przeglądarce Microsoft Edge. Konsumenci muszą wyrazić zgodę, a przeglądana przez nich zawartość nie zostanie zapisana ani wykorzystana do szkolenia sztucznej inteligencji, powiedział Microsoft.

Idź do oryginalnego materiału