Menedżer haseł Dashlane opublikował nowy raport o kluczach dostępu, który daje nam pewne pojęcie o tym, ile osób przyjmuje kryptograficzne logowanie bez hasła. Według raportu Dashlane odnotował 400-procentowy wzrost uwierzytelnianie dzięki klucza od początku roku 1 na 5 aktywnych użytkowników Dashlane ma teraz przynajmniej jeden klucz dostępu w swoim sejfie Dashlane.
Ponad 100 witryn oferują teraz obsługę klucza dostępu, chociaż Dashlane twierdzi, iż 20 najpopularniejszych aplikacji odpowiada za 52 procent uwierzytelnień kluczem dostępu. Po podziale na sektory branżowe, e-commerce (w tym eBay, Amazon i Target) stanowiło największy udział w uwierzytelnieniach kluczem dostępu, wynoszący 42 procent. Tak zwane „lepkie aplikacje” — czyli te używane często, takie jak media społecznościowe, e-commerce i strony finansowe lub płatnicze — były grupami, które odnotowały najszybszą adopcję klucza dostępu między kwietniem a czerwcem tego roku.
Kilka platform z pierwszej dwudziestki, jak eBay i Google, to „wczesni użytkownicy” kluczy dostępowych, którzy gwałtownie poparli tę technologię.Obraz: Dashlane
Inne domeny wykazują jednak zaskakujący wzrost — podczas gdy Roblox jest jedyną kategorią gier w pierwszej 20 aplikacji, jej adopcja klucza dostępu przewyższa gigantyczne platformy, takie jak Facebook, X i Adobe, na przykład. Globalna platforma przetwarzania płatności Stripe jest kolejnym godnym uwagi wyróżnikiem, który znalazł się w pierwszej 10 aplikacji pod względem adopcji klucza dostępu, pomimo wdrożenia obsługi dopiero w maju 2024 r.
Raport Dashlane’a wykazał również, iż użycie klucza dostępu zwiększyło liczbę udanych logowań o 70 procent w porównaniu z tradycyjnymi hasłami. Według raport z sojuszu FIDO (koalicji stojącej za opracowaniem kluczy dostępu) ludzie rezygnują z zakupów i prób logowania się do usług dzięki hasła średnio cztery razy w miesiącu, co stanowi wzrost o 15 procent między 2022 a 2023 rokiem.
Google udostępniło podobnie pozytywna aktualizacja w majuujawniając, iż hasła zostały użyte łącznie ponad miliard razy przez 400 milionów kont Google. Dobrze jest widzieć wzrost wskaźników adopcji, ale jesteśmy bardzo daleko od całkowitego zastąpienia tradycyjnych haseł.