Dell Technologies Forum 2025 w Warszawie: AI. Po prostu.

itreseller.com.pl 1 miesiąc temu

Dell przyzwyczaił nas, iż jesienią każdego roku spotykamy się w Warszawie na wydarzeniu, które jest największym spośród tych organizowanych przez pojedynczego vendora. Nie inaczej było i w tym roku.

Polski oddział amerykańskiego giganta rynku komputerowego od lat staje na wysokości zadania, tworząc jedną z największych imprez cyklu w Europie. Tak, cyklu, bowiem Dell Technologies Forum to koncepcja, w ramach której tylko w tym roku, na naszym kontynencie przewidziano spotkania w takich miejscach jak Dublin, Wiedeń, Kopenhaga, Monachium czy Helsinki, oraz, oczywiście Warszawa. Poza Europą, gdyż jest to cykl globalny, DTF jest obecny w takich metropoliach jak Sydney, Dubai, Nowy Jork czy Hong Kong. Globalny zasięg samego vendora zobowiązuje. Nad Wisłą Dell Technologies Forum odbyło się po raz dziewiąty i, pod pewnymi względami było inne niż poprzednie edycje.

Dell Technologies Forum odbyło się ponownie w warszawskim Centrum EXPO XXI i zgromadziło blisko 3000 uczestników – przedstawicieli biznesu, administracji publicznej, nauki i sektora technologicznego. To oczywiście dużo, ale nie mam wątpliwości, iż limitem jest tu pojemność hal przy ul. Prądzyńskiego, a nie zainteresowanie wydarzeniem. Niestety, Warszawa nie posiada infrastruktury targowej z prawdziwego zdarzenia. Ustępuje tym samym znacznie mniejszym ośrodkom, z moim Poznaniem na czele. To swoiste ograniczenie nakłada na organizatorów jednakże konieczność adaptacji i pewną kreatywność, którą łatwo mogliśmy dostrzec podczas tegorocznej edycji.

Przede wszystkim zmieniono układ pomieszczeń względem kilku poprzednich edycji. To natomiast pociągnęło za sobą pewne konsekwencje. Przede wszystkim pojawiła się obszerna strefa zawierająca przestrzeń dla mediów oraz osobny, znajdujący się w wydzielonej sali, program dla VIPów. Z naszej perspektywy to świetny ruch: zdecydowanie wygodniej jest prowadzić nagrania z dala od sali plenarnej, ze względu na panujący na niej tłok.

Tak, tłok, a nie hałas. Hałasu było niewiele, a to dlatego, iż sceny wydarzenia pozostawały… nieme. Nie, żeby się na nich działo kilka (wręcz przeciwnie). Organizatorzy zdecydowali, iż wystąpienia na scenach nie będą korzystały z głośników, a ze… słuchawek, które uczestnicy mogli znaleźć na pierwszej sesji plenarnej. Ich zasięg był na tyle dobry, iż można było swobodnie przemieszczać się po całym terenie wydarzenia i słuchać wybranych sesji.

O scenach i sesjach wspomniałem w liczbie mnogiej nie bez przyczyny. Sceny były bowiem trzy i, jeżeli nie liczyć porannego keynote’u oraz ceremonii Partner Awards kończącej całe wydarzenie, działały stale i niezależnie od siebie, nie będąc w żaden sposób rozdzielonymi. Z dziennikarskiej perspektywy to więcej niż wygodna zmiana. Zamiast siedzieć na głośnej sali plenarnej i słuchać wystąpień, jednocześnie starając się w niezbyt wygodnych ku temu warunkach zrobić notatki, można było po prostu wziąć słuchawki i zaszyć się przy stoliku w strefie dla mediów, w ciszy, spokoju i przy kawie.

Pod względem organizacyjnym Dell Technologies Forum 2025 w Warszawie było dobrze pomyślane. Mimo wielu uczestników nie było widać zastoju w wydawaniu identyfikatorów, a na samej sali głównej dało się w większości miejsc przejść swobodnie. Dell, po raz kolejny pokazał, iż radzi sobie z taką skalą wydarzeń… i z bardzo bogatym programem.

„Podczas sesji tematycznych na Dell Technologies Forum dowiadujemy się o pełnym spektrum naszych rozwiązań — od modernizacji Data Center, po rozwiązania sztucznej inteligencji, przechowywania i przetwarzania danych, a także o rozwiązaniach klienckich, czyli notebookach AI Ready oraz stacjach roboczych do najbardziej wymagających projektów.” – powiedział Marcin Morawski, Head of Marketing Dell Technologies w Polsce.

O czym było Dell Technologies Forum 2025?

Zadawanie pytania o główną tematykę wydarzeń technologicznych w 2025 roku zwykle spotyka się z tą samą odpowiedzią: sztuczna inteligencja. I o ile AI było jeszcze w zeszłym roku, a z pewnością dwa lata temu, omawiane raczej jako koncepcja, z pewną dozą futurystyki, o tyle w 2025 roku rozmawiamy już o realnych produktach, strategiach i potrzebach. Co ważne, Dell przekonuje nas, iż nie musimy wcale mówić o wielkich i super złożonych modelach. Przeciwnie. Tegoroczne wydarzenie, odbywało się pod hasłem „AI. Po prostu.”. Zdaniem firmy realne wdrożenia, konkretne narzędzia i wymierne korzyści dla organizacji, które są efektem stosowania AI, już tu są i wcale nie są trudne. Trzeba tylko po nie sięgnąć.

– Biznes nie czeka na AGI, ale od lat wdraża konkretne rozwiązania AI, które realnie zwiększają produktywność. To właśnie te wdrożenia, realizowane z poszanowaniem bezpieczeństwa i suwerenności danych, dają firmom prawdziwą przewagę konkurencyjną – mówił Dariusz Piotrowski, dyrektor zarządzający Dell Technologies Polska, otwierając Forum.

Eksperci Dell Technologies przekonywali, iż klucz do sukcesu leży we właściwym podejściu do danych. Od lat powtarzane jak mantra w naszej branży “dane są najważniejszym zasobem przedsiębiorstw” potwierdza się wraz z każdym wdrożeniem AI w firmach.

– Przenosząc AI do danych, możemy osiągać najlepsze rezultaty – zwiększamy w ten sposób efektywność i poprawiamy kontrolę nad danymi. Właśnie takie sposoby wykorzystania sztucznej inteligencji prezentowali klienci Dell Technologies podczas forum – dodał w swoim wystąpieniu Dariusz Piotrowski.

Sztuczna inteligencja była oczywiście głównym, chociaż nie jedynym zagadnieniem poruszanym na scenach Dell Technologies Forum. Szerokość operacji Della i jego sieci partnerów są na tyle duże, iż tematyka obejmowała także zakres sieci, rozwiązań klienckich, peryferiów, a choćby współpracy na linii vendor – dystrybutor – integrator/reseller. Dystrybutorzy, jak co roku, byli obecni na wydarzeniu i wspierali swoją obecnością zespół Dell Technologies. Wszyscy jednak wyraźnie wskazywali na jedno: to AI jest tematem numer jeden.

Samo AI jest jednak dziś tematem dość zróżnicowanym. najważniejsze jednak jest to, iż w większości tematów związanych ze sztuczną inteligencją nie trzeba było debatować jedynie w obszarze teorii. Przykładów z już uruchomionych projektów było sporo. Wśród prezentowanych rozwiązań znalazły się praktyczne przykłady wykorzystania sztucznej inteligencji w środowiskach biurowych. AI w architekturze RAG (Retrieval Augmented Generation) wspiera pracowników w codziennych zadaniach – umożliwia szybki dostęp do precyzyjnych informacji, automatycznie analizuje wiadomości i notatki, a także tworzy zwięzłe podsumowania i raporty w języku naturalnym.

– Kolejnym krokiem w rozwoju AI są asystenci – narzędzia do pojedynczych zadań: transkrypcja rozmów, podsumowanie case’u serwisowego, predykcja sprzedaży. Działają w oparciu o dane i jeden jasno określony cel – tłumaczył Dariusz Piotrowski.

Dotknięto także istotnego tematu tzw. Fabryk AI – terminu, którego ja sam nie jestem szczególnym zwolennikiem, ale który powstał prawdopodobnie by jakoś “umaterialnić” dla masowego odbiorcy wizję pokaźnych centrów danych dla przetwarzania i szkolenia modeli AI. Jak podkreślał Wojciech Janusz, EMEA Data Science & AI Horizontal Lead w Dell Technologies, sukces projektów AI zależy od solidnych fundamentów technologicznych.

– Fabryka AI to nie gotowy produkt, ale recepta na zbudowanie własnego, bezpiecznego i wydajnego środowiska AI. Dostarczamy naszym klientom wszystkich elementów – od warstwy przechowywania i zabezpieczenia danych po środowiska deweloperskie i produkcyjne. Organizacja skupia się na procesach i danych, a my zapewniamy technologię i bezpieczeństwo – wyjaśnił Wojciech Janusz

Ważnym punktem programu były debaty poświęcone współpracy między sektorem publicznym, prywatnym i nauką. W panelu „AI. Po prostu. Praktyka i realna transformacja w Polsce” wzięli udział m.in. Radosław Maćkiewicz (COI), Sebastian Kondracki (Deviniti, SpeakLeash) oraz Zbigniew Jagiełło, strateg i innowator z doświadczeniem w sektorze finansowym. Dyskusję poprowadzili Robert Domagała i Dariusz Piotrowski.

– Motywem przewodnim tegorocznego Dell Technologies Forum jest AI. O ile sam motyw sztucznej inteligencji pojawia się już od dłuższego czasu i przez pewien okres był postrzegany jako trend czy moda, to dziś faktycznie odbyłem co najmniej kilkanaście rozmów, podczas których omawialiśmy konkretne scenariusze, a czasem wręcz projekty będące już na etapie wdrożenia. Z mojej perspektywy to bardzo dobra wiadomość — biznes już nie tylko o tym rozmawia, ale naprawdę to realizuje. AI przechodzi więc od hasła, o którym tylko mówimy, do konkretnych działań, które realnie wpływają na sposób pracy i produktywność organizacji. – powiedział Kamil Jóźwiak, Product Specialist w Dell Technologies Polska

AI nie stanowiło oczywiście jedynego tematu. Bezpieczeństwo, chociażby z racji naszego położenia geograficznego, jest to zagadnienie istotne, tak dla przedsiębiorstw, jak instytucji publicznych, w których Dell zawsze był w Polsce mocno obecny.

Dlatego też druga z rozmów poświęcona była tematowi cyberbezpieczeństwa oraz odporności infrastruktury państwowej. Na scenie pojawił się generał dywizji Karol Molenda, Dowódca Komponentu Wojsk Obrony Cyberprzestrzeni, który w dialogu z Dariuszem Piotrowskim zwrócił uwagę na znaczenie współdziałania instytucji publicznych i prywatnych w budowie bezpiecznego ekosystemu cyfrowego. Jednym z przykładów takiej współpracy jest Cyber Legion – inicjatywa integrująca środowisko wojskowe i cywilne w ramach wspólnych działań na rzecz wzmocnienia krajowego systemu cyberbezpieczeństwa. Generał Molenda podkreślił, iż cyberbezpieczeństwo to gra zespołowa – żadna organizacja nie posiada wszystkich zasobów ani pełni wiedzy, dlatego otwartość na współpracę staje się dziś warunkiem skutecznej obrony.

– Współpracujemy, żeby wygrywać – mówił ze sceny generał Molenda, odnosząc się do współpracy zróżnicowanych podmiotów na rzecz bezpieczeństwa.

Sztuczna inteligencja w ujęciu wdrożeń i infrastruktury oraz bezpieczeństwo to oczywiście tematy, które znajdują się w grupie najgorętszych w branży. Nic więc dziwnego, iż na Dell Technologies Forum zajęły sporo miejsca w agendzie. Nie należy jednak zapominać o tym, iż Dell wywodzi się z produkcji komputerów osobistych, a początki założonej przez Michaela Della firmy polegały właśnie na montażu PC. Od tego czasu zmieniło się bardzo wiele, ale jedno pozostaje w mocy: Dell Technologies przez cały czas produkuje komputery. Wprawdzie już nie w domu studenckim w Austin, gdzie zaczynała firma w 1984 roku, a w nowoczesnych fabrykach, takich jak ta w Łodzi. Efekty tej pracy są widoczne na sklepowych półkach, a docelowo w mieszkaniach i biurach na całym świecie. Dlatego też komputerów osobistych Dell nie mogło zabraknąć także na warszawskim wydarzeniu.

W strefie Modern Workplace odwiedzający mogli zobaczyć AI PC – komputery nowej generacji, w których przetwarzanie danych odbywa się lokalnie, z zachowaniem prywatności i wysokiej wydajności. Nowe urządzenia Dell Pro i Pro Max określane są jako „małe fabryki AI”.

– Na zwykłym laptopie można dziś uruchomić model 13 miliardów parametrów, a na średnim PC – 50 miliardów. Na mocnej stacji roboczej – choćby 100 miliardów. To poziom GPT-3, który jeszcze kilka lat temu wymagał setek serwerów. W ten sposób z poziomu datacenter przeszliśmy do poziomu desktopu. To rewolucja mocy obliczeniowej – od farm serwerów do lokalnego komputera – wyjaśnił Wojciech Janusz, EMEA Data Science & AI Horizontal Lead w Dell

Przez cały czas trwania wydarzenia przed halami expo zwracały uwagę dwa autobusy będące w praktyce mobilnymi strefami prezentacyjnymi technologii Dell. Jeden, skupiony na codziennych zastosowaniach w biznesie w biurze domowym, drugi, zwracający uwagę futurystycznym kształtem, wypełniony technologiami dla graczy spod znaku Alienware. Laptopy, komputery stacjonarne, monitory, a choćby urządzenia peryferyjne jak myszy czy klawiatury – wszystko można było zobaczyć na żywo, sprawdzić, a choćby rozegrać partyjkę w kilka popularnych tytułów.

Wśród poruszanych tematów znalazła się także aktywność Dell Technologies w obszarze edukacji. Firma działa w tym sektorze m.in. dzięki swojego programu Edu360, realizowanego wspólnie z Intelem i czołowymi dystrybutorami w Kraju.

„Od lat staramy się rozwijać edukację w Polsce wspólnie z firmą Dell Technologies. Program Edu360 od pięciu lat wspiera szkoły poprzez szkolenia, wsparcie nauczycieli, dyrektorów oraz naszych partnerów. Podczas Dell Technologies Forum pokazaliśmy rozwiązania, które idealnie wpisują się w ekosystem edukacyjny i odpowiadają na wyzwania, jakie stoją przed polskim systemem kształcenia. Dziękuję za tak liczne przybycie i już dziś zapraszam na przyszłoroczną edycję, gdzie ponownie pojawimy się ze strefą edukacyjną.” – wyjaśnia Konrad Wierzchowski, Central Eastern Europe Client Solution Education Lead at Dell Technologies

Partnerzy i dystrybucja nagrodzeni

Kluczowym elementem biznesowej układanki Dell Technologies Forum zawsze byli partnerzy i dystrybucja. Dystrybutorzy byli zresztą solidnie reprezentowani, bowiem każdy spośród nich, oferujących rozwiązania Della, miał swoją strefę na wydarzeniu. Przedstawiciele dystrybutorów wzięli także udział w debacie, której interesującym elementem była przeprowadzana na żywo sonda wśród widowni.

Dell Technologies Forum to co roku także okazja dla organizatora, aby podziękować tym firmom, które szczególnie przyczyniły się do wspólnych sukcesów w ciągu roku, jaki minął od poprzedniej edycji. Nie inaczej było i tym razem, gdyż całe wydarzenie zamykała ceremonia wręczenia nagród Partner Awards.

“To co było wisienką na torcie to gala, w trakcie której nagrodziliśmy osiągnięcia, wysiłki i zaangażowanie topowych partnerów i dystrybutorów, którzy w minionym roku byli z nami. To również moment, w którym pokazaliśmy tych wszystkich, którzy zostali nominowani do poszczególnych kategorii. To już tworzy olbrzymią grupę partnerów, którzy zaistnieli na tym wydarzeniu. Dziękuję jeszcze raz wszystkim sponsorom, partnerom, dystrybutorom, którzy współtworzyli z nami to wydarzenie. Gratuluję wszystkim zwycięzcom, wszystkim nagrodzonym zarówno w kategoriach firmowych, jak i indywidualnych” – powiedział już po ceremonii, prowadzący ją Dariusz Okrasa, Senior Channel Sales Manager

Wśród nagrodzonych firm znalazły się:

2025 Distributor of the Year – Poland – Also Group

2025 Marketing Partner of the Year – Poland – One System

2025 New Logo Acquisition Partner of the Year – Poland – Netland Computers

2025 Rising Star of the Year – Poland – Wasko

2025 Services Sales Partner of the Year – Poland – Advasec

2025 Storage Sales Partner of the Year – Poland – Wingu

2025 Server Sales Partner of the Year – Poland – IT Solution Factor

2025 Client Sales Partner of the Year – Poland – ITPunkt

2025 Sales Hero of the Year – Poland – Jan Ćwiertniewski

2025 AI Partner of the Year – Poland – Comtegra

2025 Partner of the Year – Poland – Integrated Solutions

Wszystkim nagrodzonym serdecznie gratulujemy i życzymy dalszych, spektakularnych sukcesów.

AI. Po prostu.

„To wydarzenie, które łączy klientów, partnerów, ekspertów i media, by wspólnie zgłębiać najnowsze rozwiązania z zakresu sztucznej inteligencji, cyberbezpieczeństwa, modernizacji Data Center czy środowisk multi-cloud. Dziękujemy wszystkim uczestnikom i partnerom, którzy przyczyniają się do tego, iż możemy razem tworzyć przestrzeń realnej wymiany wiedzy i doświadczeń.” – powiedział Marcin Morawski, Dell Technologies

„Cieszy mnie to bardzo, iż odpowiadając za kanał partnerski w Polsce, mam tę możliwość, by stworzyć ku temu warunki, współtworzyć to miejsce, współtworzyć to wydarzenie. Na szczęście nie jestem w tym sam — są ze mną dystrybutorzy, partnerzy, sponsorzy dzisiejszego wydarzenia. Długa lista tych, którzy przyjęli zaproszenie i współtworzyli klimat dzisiejszego forum.” – podsumował Dariusz Okrasa, Senior Channel Sales Manager

Tegoroczne Dell Technologies Forum 2025 pokazało, iż sztuczna inteligencja nie jest już eksperymentem, ale integralną częścią cyfrowej transformacji. Od inteligentnych komputerów po infrastrukturę centrów danych – Dell Technologies oferuje dziś pełne, bezpieczne i skalowalne środowisko dla firm, które chcą rozwijać się odpowiedzialnie, wydajnie i w zgodzie z zasadami suwerenności danych.

„Fora Dell Technologies, takie jak to w Warszawie, są w mojej opinii najlepszymi wydarzeniami, ponieważ stanowią platformę nauki — zarówno dla klientów, partnerów i przedsiębiorstw, jak i dla nas samych. My również uczymy się od nich, słuchając, o czym rozmawiają, jakie mają pomysły i w jaki sposób możemy te pomysły przekształcić w innowacje. Jako firma technologiczna napędzamy innowacje, ale nie robimy tego w oderwaniu od rzeczywistości — musimy rozumieć, czego potrzebują ludzie i organizacje z branż takich jak ochrona zdrowia, edukacja, bezpieczeństwo czy obrona. Te potrzeby zabieramy ze sobą do naszych działów inżynieryjnych, by tworzyć odpowiednie rozwiązania. Uwielbiam Fora Dell, a to w Warszawie jest wyjątkowe. Widać tu ogromne zaangażowanie — nie tylko pod względem liczby uczestników, ale także jakości rozmów i otwartości na nowe idee. Naszym celem jest być partnerem innowacji dla naszych klientów i pomagać im pozostawać o krok przed zmianami, bo to, co wydarzy się jutro, tak naprawdę zaczyna się już dziś.” – podsumował Said Akar, Senior Vice President – Global Specialty Sales EMEA w Dell Technologies

Idź do oryginalnego materiału