Gdy JavaScript się rozwinął, okazało się, iż nie jest w stanie unieść złożonych projektów. Trzeba było wymyślić język, za pomocą którego utrzymanie systemów będzie prostsze, tańsze i bardziej przewidywalne. Tak powstał TypeScript! W sto szesnastym odcinku DevTalk bierzemy na tapetę JS i TS. Poznamy trochę historii, kilka wad i zalet oraz perspektywy rozwoju. O wszystkim opowie Tomasz Ducin.
Tomek to niezależny konsultant, architekt i programista, przewodnik po świecie JavaScriptu. Udziela się jako spiker na konferencjach w Polsce i Europie. Jako trener tłumaczy z pasją jak co działa oraz uczy unikania przekomplikowanych rozwiązań i podejmowania zbędnych decyzji. Nie cierpi buzzwordów i wciskania ludziom kitu. Jest skoncentrowany na rozwiązywaniu technicznych i organizacyjnych bolączek projektów. Uwielbia pracę z ludźmi. Dwie ciekawostki: jest ex-aktorem teatralnym i pije cztery espresso dziennie.
Z tego odcinka dowiesz się:
- Czym się charakteryzuje JavaScript?
- Czy jest sens uczyć się samego JS?
- Po co komu TypeScript?
- Na czym polega kompilacja TSa?
- Na co możemy się nadziać w TS?
- Jakie są narzędzia i wsparcie TS na rok 2020?
- Gdzie warto się uczyć i w jakich projektach używać TypeScript?
- Przyszłość TypeScript i JavaScript – czy będzie merge?
PS Podoba Ci się ten odcinek? Zostaw gwiazdki i opinię na na iTunes. To BARDZO pomaga. Dzięki!
A teraz… PLAY!
Zasubskrybuj podcast (e-mail, iTunes) lub ściągnij ten odcinek w mp3.
Linki:
- DevTalk
- DevTalk #96 – O Nauce Frontendu z Maciejem Korsanem
- DevTalk #92 – O błędach w tworzeniu WWW z Tomaszem “Comandeer” Jakutem
Tomasz Ducin
- blog Tomasza
- Tomek na Twitterze
- State of JS – ankieta o stanie javascript z 2019 roku
- Coffeescript.org
- Anders Hejlsberg
- Flow
Koniecznie zostaw komentarz: jak Ci się podoba odcinek?
Nie zapomnij też dołączyć do społeczności DevTalk na Facebooku i Twitterze :)!
Zapisz się również na Newsletter, aby nie przegapić żadnego odcinka!
Muzyka wykorzystana w intro:
“Misuse” Kevin MacLeod (incompetech.com)
Licensed under Creative Commons: By Attribution 3.0
http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/