Digital Catapult potwierdza uczestników akceleratora startupów skupionego na sztucznej inteligencji dla branży kreatywnej

cyberfeed.pl 2 miesięcy temu


Brytyjska agencja innowacji Digital Catapult postawiła sobie za cel pomoc w rozwoju branży kreatywnej poprzez unowocześnienie jej procesów produkcyjnych przy użyciu sztucznej inteligencji (AI) poprzez uruchomienie swojej najnowszej inicjatywy startupowej.

Organizacja oferuje dziewięciu brytyjskim startupom możliwość dołączenia do jej szeregów i, ze wsparciem BBC I Usługi sieciowe Amazon (AWS)rozwijać i wprowadzać na rynek rozwiązania z zakresu sztucznej inteligencji, które zmienią sposób funkcjonowania krajowego przemysłu kreatywnego.

„Każdy zespół otrzyma 50 000 funtów na opracowanie prototypu z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w celu optymalizacji, ulepszenia i rozszerzenia produkcji kreatywnej oraz rozwiązania różnych wyzwań, które wpłyną na rozwój brytyjskiej gospodarki kreatywnej” – poinformowała organizacja w oświadczeniu.

Inicjatywa ta ma na celu kontynuację sukcesu poprzedniego programu akceleracyjnego, znanego jako MyWorld, który był realizowany wspólnie przez Digital Catapult we współpracy z producentem układów scalonych NVIDIA.

„Ta kolejna faza aktywności pomoże odblokować możliwości rozwoju przemysłu i inwestycji” – kontynuuje oświadczenie Digital Catapult. „Zostanie to osiągnięte poprzez zbadanie, w jaki sposób AI może usprawnić operacje kreatywne i dostarczanie treści oraz wzbogacić doświadczenia odbiorców”.

Startupy biorące udział w projekcie zostały już wybrane. Trzy z nich będą współpracować z BBC w celu udoskonalenia jakości dźwięku i zaangażowania odbiorców.

Wśród nich znajduje się startup o nazwie Fictioneers, założony w 2018 r. dzięki dofinansowaniu ze strony UK Research & Innovation, oferujący platformę systemu szytą na miarę, która umożliwia opowiadanie historii w czasie rzeczywistym; a także startup o nazwie Black Goblin, reklamowany jako specjalista w dziedzinie technologii audio.

Ostatnim startupem, który będzie współpracować z BBC, jest Octopus Immersive, firma konsultingowa zajmująca się projektowaniem technologii immersyjnych, ale każdy z tych startupów będzie odgrywał określoną rolę w zmianie sposobu, w jaki BBC dostarcza swoje treści.

„Fictioneers opracuje asystenta kreatywnego opartego na sztucznej inteligencji, który umożliwi zespołom rozszerzenie procesu rozwoju, wykorzystując BBC Archives do eksplorowania interaktywnych doświadczeń audio i rozwiązywania problemów technicznych i koncepcyjnych w produkcji” – czytamy w oświadczeniu Digital Catapult.

Black Goblin z kolei udostępni BBC swój oparty na sztucznej inteligencji pakiet do projektowania dźwięku, który umożliwi optymalizację projektowania dźwięku poprzez automatyzację generowania wysokiej jakości efektów dźwiękowych z treści wizualnych. Dzięki temu inżynierowie dźwięku korporacji będą mogli tworzyć bardziej zróżnicowane wrażenia słuchowe – czytamy dalej w oświadczeniu.

„[Octopus Immersive] stworzy system oparty na sztucznej inteligencji, wykorzystujący dane z zestawów słuchawkowych XR, aby generować interaktywne wizualizacje dźwięku w czasie rzeczywistym, co pozwoli na bardziej spersonalizowane wrażenia podczas koncertów muzycznych, umożliwiając BBC dostarczanie odbiorcom bardziej wciągających treści„- dodano.

AWS zapewni doradztwo czterem start-upom biorącym udział w projekcie, a także wykorzysta ich zbiorową wiedzę specjalistyczną, aby znaleźć sposoby na zaspokojenie rosnącego zapotrzebowania na bardziej spersonalizowane usługi treści ze strony swoich klientów.

W tym celu gigant chmury obliczeniowej będzie współpracować z Nulight Studio, które będzie wykorzystywać generatywną sztuczną inteligencję do produkcji wideo i audio, a także z innym startupem o nazwie Superscout, który ma aplikację na iPhone’a, która wykorzystuje sztuczną inteligencję do ulepszenia wyszukiwania lokalizacji i organizacji produkcji kreatywnych.

AWS będzie również współpracować z firmą Noods Radio, która dostosowuje swoją technologię do pomagania użytkownikom w odkrywaniu nowych treści poprzez spersonalizowane rekomendacje i korzystanie z chatbotów; oraz z inną firmą Force of Habit. Technologia AI tej ostatniej pozwala twórcom gier wideo śledzić i reagować na doświadczenia graczy w czasie rzeczywistym, dzięki czemu mogą oni modyfikować swoje procedury marketingowe, zapewniania jakości i wsparcia.

W projekcie uczestniczą także firma Gritty Talent z Bristolu, która opracowuje technologie mające na celu zwiększenie zaangażowania, retencji i rozwoju talentów w sektorze kreatywnym, a także firma Weaving Change, której celem jest promowanie zrównoważonego rozwoju w branży modowej poprzez stworzenie algorytmu opartego na sztucznej inteligencji, który sugeruje użytkownikom spersonalizowane stroje na podstawie ich dotychczasowej garderoby.

Alan Archer-Boyd, główny inżynier ds. badań i rozwoju dźwięku w BBC, powiedział, iż inicjatywa ta najprawdopodobniej przyniesie organizacji duże korzyści.

„BBC opiera się na dynamicznym i innowacyjnym przemyśle kreatywnym w Wielkiej Brytanii, a Bristol i zachodnia Anglia są istotną częścią tego przemysłu” — powiedziała Archer-Boyd. „To wyzwanie będzie bardzo korzystne dla regionu i nie mogę się doczekać ścisłej współpracy z zwycięskimi uczestnikami wyzwania”.

Sarah Addezio, starsza partnerka ds. innowacji w Digital Catapult, powiedziała, iż ​​inicjatywa ma na celu uznanie, iż brytyjskie branże kreatywne są „kluczowym czynnikiem umożliwiającym zatrudnienie, rozwój biznesu i rozrywkę”, jednocześnie poszukując sposobów na wykorzystanie sztucznej inteligencji do ulepszenia działania branży.

„Te rozwiązania oferują firmom możliwość wykorzystania AI do ulepszenia operacji, przekształcenia procesów produkcyjnych i rozwiązania nieefektywności, a jednocześnie zapewniają uwzględnienie kwestii odpowiedzialności i etyki” — powiedział Addezio. „Chciałbym pogratulować uczestniczącym firmom sukcesu w dołączeniu do programu”.



Source link

Idź do oryginalnego materiału