Salesforce i Nvidia zobowiązały się do nowego partnerstwa, w ramach którego platforma sztucznej inteligencji (AI) firmy Nvidia – obejmująca przyspieszone możliwości obliczeniowe i oprogramowanie AI – będzie wykorzystywana obok platformy Salesforce i jej nowa usługa agenta AI Agentforcerozwijając bardziej zaawansowane możliwości sztucznej inteligencji dla organizacji z autonomicznymi agentami i interaktywnymi awatarami, między innymi.
Zapowiedziano wraz z debiutem usługi Agentforce w Dreamforce w San Franciscoobie firmy twierdzą, iż będą współpracować w celu dostarczenia zoptymalizowanych możliwości predykcyjnych i generatywnych AI – dając agentom Agentforce większe możliwości generowania głębszych spostrzeżeń i, miejmy nadzieję, poprawy produktywności i wartości dla użytkowników.
„Wspólnie z firmą Nvidia przewodzimy trzeciej fali rewolucji w dziedzinie sztucznej inteligencji – odchodzimy od drugich pilotów i przechodzimy do ludzi i inteligentnych agentów, którzy płynnie współpracują, aby zapewnić sukces klientom” – powiedział prezes i dyrektor generalny firmy Salesforce, Marc Benioff.
„To właśnie ma być AI — dzięki platformie Salesforce i Agentforce każdy Trailblazer może wykorzystać w pełni potencjał AI. Łącząc platformę AI firmy Nvidia z Agentforce, zwiększamy wydajność AI i tworzymy dynamiczne cyfrowe awatary, zapewniając klientom bardziej angażujące, inteligentne i immersyjne doświadczenia niż kiedykolwiek wcześniej”.
Założyciel i dyrektor generalny firmy Nvidia, Jensen Huang, dodał: „W przyszłości każda firma, każde stanowisko pracy będzie usprawnione dzięki szerokiej gamie agentów AI – asystentów, którzy zmienią sposób, w jaki pracujemy.
„Nvidia i Salesforce łączą nasze technologie, aby przyspieszyć rozwój agentów AI dla firm, co przełoży się na wzrost ich produktywności”.
Salesforce i Nvidia twierdzą, iż kooperacja dodatkowo zwiększy możliwości AI poprzez przyspieszenie przetwarzania danych w Salesforce Data Cloud w celu ujednolicenia i zharmonizowania zarówno ustrukturyzowanych, jak i nieustrukturyzowanych danych w czasie rzeczywistym. Funkcja „Zero Copy” Data Cloud pozwoli klientom Salesforce na szybszy dostęp do swoich danych i umożliwi ich pobranie przez agenta Agentforce w celu analizy i podjęcia działań, przy wsparciu platformy obliczeniowej full-stack akcelerowanej przez Nvidia, aby wykonać to jeszcze szybciej.
Agentforce w tej sprawie
Zgodnie z tradycją, gigantyczna konferencja Dreamforce ponownie przejęła kilka przecznic w śródmieściu San Francisco, a ulice zamieniły się w trawiaste aleje z polem do minigolfa, tańczącymi maskotkami i „Łąką uważności”, na której ludzie przytłoczeni sztuczną inteligencją mogą usiąść i zastanowić się. Spowodowało to również protest lotniczy.
Wśród potencjalnych zastosowań Agentforce, które są brane pod uwagę w momencie premiery, znajdują się m.in. zarządzanie kryzysowe, modelowanie wpływu pogody w czasie rzeczywistym i rozwiązywanie problemów obsługi klienta.
Na przykład agenci Agentforce mogą zostać skierowani do pracy w celu zwiększenia liczby połączeń przychodzących od klientów po wycofaniu produktu z rynku lub przerwie w świadczeniu usług, przewidywania i dostosowywania tras podróży lub wysyłki na podstawie bieżących danych pogodowych, aby zapobiegać opóźnieniom w dostawach, a także zapewniania klientom niemal natychmiastowych rozwiązań ich problemów poprzez pobieranie odpowiednich danych CRM podczas czatów na żywo.
Obie firmy śledziły również nadchodzące wydarzenia dotyczące przyszłości awatarów agentów Agentforce, z którymi ludzie będą w przyszłości wchodzić w interakcje. W ramach umowy Salesforce i Nvidia połączą Agentforce z Nvidia ACE – zbiorem cyfrowych technologii ludzkich i mikrousług NIM – aby zbudować lepsze awatary, które będą w stanie zapewnić bardziej ludzkie wrażenia podczas interakcji. Zostanie to zrobione przy użyciu multimodalnych modeli AI do rozpoznawania mowy, zamiany tekstu na mowę i kontekstowych odpowiedzi wizualnych, jak powiedzieli.
Duet uważa, iż ich ulepszone awatary będą pomocne m.in. w przekazywaniu informacji zwrotnych na temat treningu w czasie rzeczywistym, zarządzaniu wydarzeniami na żywo i udzielaniu pomocy szkoleniowej.