
UOKiK przyjrzał się Empikowi, który nie dostarczał, nie wysyłał zamówionych przesyłek na czas lub je anulował. Klienci otrzymali przeprosiny i rekompensatę – gotówkę, kod rabatowy lub produkty cyfrowe wybrane przez klienta. Co trzeba zrobić, aby odebrać?
Sprawa wygląda następująco: UOKiK uważa, iż jeżeli przedsiębiorca nie dotrzymuje deklarowanego terminu wysyłki lub dostawy, może naruszać prawa konsumentów. Empik jednak miał nie wywiązywać się z tego obowiązku, a choćby w niektórych przypadkach całkowicie anulował zamówienia, twierdząc, iż towar został wyczerpany – mimo iż towar był dostępny na stronie internetowej. Na szczęście położono kres takim działaniom.
Empik już nie będzie dostarczał produktów z opóźnieniem ich anulował
Kupujący na platformie Empik mogli spotkać się ze sformułowaniami typu “wysyłka w 24 h”, które sugerowały, iż produkt zostanie wysłany w ciągu doby od złożenia i zapłacenia zamówienia. W praktyce jednak wyglądało to tak, iż podany czas dotyczył 24 godzin od momentu przyjęcia przez sprzedawcę zamówienia do realizacji.
📢 Przedsiębiorca musi rzetelnie informować o terminie wysyłki lub dostawy zamówienia.
Klienci https://t.co/lhktYlLU1E zgłaszali nieprawidłowości podczas zakupów.
W wyniku interwencji Prezesa #UOKiK spółka przyzna konsumentom rekompensaty.
Więcej 👉 https://t.co/n9sSkE4e0Q
pic.twitter.com/CmMW0U5Hzm
Klienci również zamawiali produkty, których sprzedawcy faktycznie nie mieli na stanie. Płacili za nie, ale następnie otrzymywali wiadomość o anulowaniu zamówienia. jeżeli kupowaliście na tej platformie w latach 2022 – 2024 i spotkała was anulacja, opóźnienie wysyłki lub dostawy możecie otrzymać rekompensatę.
Jak odebrać rekompensatę za anulowane lub opóźnione zamówienia Empik?
Wszyscy klienci, którzy mogą odebrać rekompensatę otrzymali stosowną wiadomość na skrzynkę mailową (lub przez SMS) z adresem powiązanym z kontem użytkownika Empik. jeżeli nie otrzymaliście takiej wiadomości, oznacza, iż nie możecie liczyć na wynagrodzenie, ponieważ sprawa was nie dotyczy i żadne wasze zamówienie nie zostało anulowane lub opóźnione.
Tak wygląda wiadomość wysyłana do klientów EmpikaJakie rekompensaty platforma przygotowała dla swoich klientów? To zależy, co ich dotknęło:
- klienci, którzy w 2022 – 2024 r. zrobili zakupy i ich zamówienie zostało anulowane po przyjęciu do realizacji mogą ubiegać się o 30 zł zwrotu gotówki, 40 zł kodu rabatowego na zakupy w Empik lub trzy produkty z katalogu 1500 audiobooków i e-booków;
- użytkownicy, których zamówienia w latach 2022 – 2023 zostały doręczone z opóźnienie mogą odebrać 10 zł zwrotu gotówki, 15 zł kodu rabatowego lub dwa produkty z tego samego katalogu;
- konsumenci, których zamówienia w latach 2022 – 2023 zostały wysłane z opóźnieniem względem deklaracji, ale doręczono na czas mogą odebrać jeden produkt cyfrowy z puli.
Gdy nie widzicie wiadomości w głównym folderze skrzynki pocztowej, poleca się sprawdzenie innych zakątków poczty: Spamu lub Ofert. Tylko po otrzymaniu korespondencji konsumenci mogą uzupełnić dedykowany formularz, zawierający informacje o danych kontaktowych zamówienia oraz wybrać formę rekompensaty. jeżeli wybierzecie kod na produkt cyfrowy lub kod rabatowy rekompensata zostanie przyznana w ciągu 14 dni od złożenia formularza.
Z kolei ci, którzy wybiorą zwrot środków na podane w formularzu konto, będą musieli poczekać choćby do 21 dni od daty wysłania dokumentu. Proces zajmuje dosłownie chwilę, więc warto go wykonać.
Więcej podobnych artykułów znajdziesz na Spider’s Web:
Obrazek główny: Longfin Media / Shutterstock.com








