Essa.app – Techniczne aspekty spersonalizowanego asystenta kariery

mobiletrends.pl 1 miesiąc temu

W jednym z naszych artykułów szczegółowo omawialiśmy czym jest nowo powstała aplikacja z rodziny HR Tech. Poznaliśmy założycieli aplikacji Essa.app, w jaki sposób powstał pomysł na stworzenie tak innowacyjnej aplikacji, czym jest i jak działa aplikacja Essa.app.

Dziś natomiast przyjrzymy się aplikacji od strony technicznej, na jakie potrzeby odpowiada projekt, jakie są najważniejsze założenia UX/ UI, oraz z jakich algorytmów AI, będzie korzystać spersonalizowany asystent kariery Essa.app

Na jakie potrzeby użytkowników odpowiada projekt ESSA.app?

W dzisiejszym dynamicznie zmieniającym się świecie biznesu, pojęcie start-upu często kojarzy się z rewolucyjnymi pomysłami i przełomowymi innowacjami.
Jednak prawda jest taka, iż nie każdy start-up musi wywracać do góry nogami istniejące porządki, aby osiągnąć sukces. Uważamy, iż prawdziwym kluczem do sukcesu jest umiejętne wykorzystanie najlepszych dostępnych narzędzi i technologii oraz zaprezentowanie nowego, efektywnego rozwiązania konkretnego problemu. Skupiamy się na definicji Steve’a Blanka – „Startup to tymczasowa organizacja poszukująca skalowalnego, powtarzalnego i rentownego modelu biznesowego”.

My, jako przedsiębiorcy, skupiamy się na identyfikacji istniejących rozwiązań, które sprawdzają się na rynku, a następnie na ich udoskonaleniu dzięki nowoczesnych technologii. Takie podejście pozwala nie tylko na szybkie wejście na rynek, ale również na stworzenie produktu lub usługi, która odpowiada na rzeczywiste potrzeby klientów w sposób bardziej efektywny i przystępny — wyjaśniają właściciele aplikacji.

ESSA.app to przede wszystkim najnowocześniejsza aplikacja mobilna, która umożliwia tworzenie profesjonalnego CV w zaledwie kilka minut. Jednak to nie tylko narzędzie do tworzenia CV. Nasz Personalny Asystent Kariery wspiera pracownika na każdym etapie drogi zawodowej. Oferuje indywidualne porady, motywuje i pomaga rozwijać nie tylko CV, ale także człowieka, jako profesjonalistę.

Nasza aplikacja automatycznie aktualizuje CV o najnowsze osiągnięcia i doświadczenia zawodowe, dzięki czemu zawsze jest ono aktualne i gotowe do wysłania. Również ESSA.app, a dokładnie Personalny Asystent Kariery analizuje CV i sugeruje optymalizacje, które mogą zwiększyć szanse użytkownika na rynku pracy. Nasza technologia sztucznej inteligencji (AI) ocenia każde CV pod kątem czytelności, struktury oraz zawartości. Niezależnie od tego, czy użytkownik potrzebuje pomocy przy tworzeniu CV, czy przygotowuje się do rozmowy kwalifikacyjnej, nasz zespół ekspertów jest zawsze gotowy do pomocy. Zapewniając technologiczne rozwiązania w ESSA.app nie zapominamy o głównym haśle naszej aplikacji: Człowiek dla człowieka — kwitują właściciele.

Jakie są główne cechy aplikacji essa.app?

Jak mówią właściciele aplikacji Essa.app – podstawą dobrej ścieżki zawodowej jest dobrze ułożone CV. Dlatego zapewniamy takie rozwiązania do jego tworzenia jak: możliwość tworzenia CV dzięki komend głosowych, co sprawdza się wśród osób z niepełnosprawnością, poprzez co nie będą wykluczone z rynku pracy. Generowanie unikalnego linku do CV, który można łatwo udostępnić pracodawcom lub umieścić na stronach społecznościowych. AI analizuje CV pod kątem zgodności z ofertami pracy i proponuje aktualizację profilu zawodowego. Pracujemy nad narzędziem do oceny i korekty zdjęcia do CV, które będzie sugerowało poprawki, które mogą zwiększyć szanse na sukces. Dostęp do specjalistów ds. kariery, oferujących profesjonalne wsparcie i wskazówki.

Nasz Spersonalizowany Asystent Kariery AI, automatycznie proponuje rozwój zawodowy lub zaliczenie nowych kursów, szkoleń lub praktyk.

Kolejną niezmiernie istotną rzeczą, na którą kładziemy nacisk: to autoprezentacja – czyli odpowiednie przedstawienie swoich umiejętności zawodowych i
interakcja pomiędzy poszukującym pracę a działem HR. Mamy na myśli – kulturę komunikacji.

Jakie technologie i algorytmy AI będą wykorzystywane do personalizacji Asystenta Kariery? Czy będziecie używać gotowych modeli (np. GPT-4) czy planujecie rozwijać własne modele?

Właściciele odpowiedzieli — Żeby spersonalizować naszego Asystenta Kariery w ESSA.app, planujemy wykorzystać kombinację gotowych modeli AI oraz naszych własnych algorytmów.

Na początku będziemy korzystać z GPT-4 i jego kolejnych wersji. Te modele doskonale nadają się do analizy tekstu i udzielania rekomendacji dzięki umiejętności rozumienia i generowania języka naturalnego.

W przyszłości, gdy zgromadzimy wystarczającą ilość danych, będziemy opracowywać i trenować nasze własne algorytmy.

Pomogą one w bardziej specyficznych zadaniach, takich jak:

  • Przewidywanie, w jakim stopniu kandydat pasuje do określonej oferty pracy.
  • Analiza ścieżki kariery i udzielanie rekomendacji dotyczących rozwoju umiejętności.
  • Tworzenie spersonalizowanych porad dotyczących rozwoju zawodowego.

Najpierw wykorzystamy potencjał istniejących modeli, a następnie dostosujemy nasze narzędzie, aby jeszcze lepiej odpowiadały potrzebom naszych użytkowników.

Czy aplikacja będzie integrować się z zewnętrznymi systemami, takimi jak LinkedIn, Indeed?

Dla ESSA.app planujemy stworzyć łatwe w użyciu API, które pozwoli na integrację naszej aplikacji z różnymi systemami zewnętrznymi.

I Etap polega na tym, iż opracujemy API dostępne dla deweloperów i firm, które umożliwi integrację funkcji ESSA.app z innymi aplikacjami i systemami.
Dzięki temu użytkownicy będą mogli automatycznie importować swoje CV i inne dane.

II etap zawiera integracje z popularnymi platformami, typu LinkedIn. To umożliwi użytkownikom automatycznie pobieranie informacji ze swoich profili na LinkedIn i innych platformach. Jak również otrzymywać aktualne oferty pracy i rekomendacje bezpośrednio w ESSA.app. Takie integracje sprawią, iż korzystanie z aplikacji będzie wygodniejsze i bardziej praktyczne — objaśniają właściciele.

Jakie środki bezpieczeństwa zostaną wdrożone, aby chronić dane użytkowników?

Żeby zapewnić ochronę danych użytkowników, w ESSA.app będziemy stosować rygorystyczne środki bezpieczeństwa i międzynarodowe standardy.

Podstawa to szyfrowanie danych.

Dane użytkowników będą przechowywane w zaszyfrowanej bazie danych. choćby jeżeli ktoś uzyska dostęp do bazy, nie będzie mógł odczytać danych bez klucza szyfrowania.

Zgodność z RODO.

Będziemy przestrzegać rozporządzenia UE o ochronie danych (RODO). Zgoda użytkowników niemniej istotny punkt w naszej aplikacji. Użytkownicy będą kontrolować swoje dane i decydować, jak są używane. Również użytkownicy będą mogli zobaczyć i pobrać swoje dane jak i całkowicie usunąć swoje dane na żądanie. Wszystkie dane przesyłane między użytkownikami a naszymi serwerami będą szyfrowane dzięki SSL/TLS.

Dwuskładnikowa autoryzacja (2FA).

Użytkownicy będą mogli włączyć 2FA dla dodatkowej ochrony swoich kont.

Te środki pomogą chronić dane użytkowników i zapewnią zgodność z międzynarodowymi standardami bezpieczeństwa.

W przypadku rosnącej liczbie użytkowników, jakie mechanizmy skalowania planujecie wdrożyć, aby zapewnić wydajność aplikacji?

Aby zapewnić wysoką wydajność aplikacji ESSA.app przy wzroście liczby użytkowników, zastosujemy następujące metody.

Docker

Ze względu na działanie aplikacji w kontenerach, co znacząco ułatwi zarządzanie i szybkie skalowanie aplikacji. Dzięki czemu, będziemy mogli łatwo dodawać nowe serwery i rozkładać obciążenie między nimi.

Szardowanie danych

Dane będą podzielone na części i przechowywane na różnych serwerach. To przyspieszy działanie bazy danych.

Uważamy, iż te metody pomogą nam utrzymać wysoką wydajność aplikacji, choćby jeżeli liczba użytkowników znacznie wzrośnie. Jednak cały czas czuwamy nad nowoczesnymi technologiami, aby być na bieżąco z rozwojem światu aplikacji — wyjaśniają właściciele aplikacji Essa.app

Czy użytkownicy będą mieli możliwość dostosowania rekomendacji i porad do swoich indywidualnych potrzeb?

Dla spersonalizowania Asystenta Kariery w ESSA.app, wybraliśmy najbardziej skuteczne techniki.

Onboarding

To najważniejszy punkt naszej aplikacji. Gdy użytkownik zacznie korzystać z aplikacji, przejdzie przez proces wprowadzający (ankieta lub rozmowa z chatbotem), aby określić swoje cele zawodowe i preferencje.

Dostosowanie rekomendacji

Na podstawie tych informacji będziemy generować spersonalizowane porady i rekomendacje, które można dostosować do indywidualnych potrzeb użytkownika. Również w przyszłości planujemy wprowadzić predykcyjne porady. Będą one podpowiadać, gdzie najlepiej wysyłać CV i informować, gdy pojawią się odpowiednie oferty pracy. Co sprawi proces poszukiwania pracy skuteczniejszym i bardziej efektownym.

Jakie są najważniejsze założenia dotyczące UX i UI?

ESSA.app to nie tylko nowoczesną i zaawansowaną technologicznie aplikacją, ale także narzędzie, które jest łatwe i przyjemne w użyciu. Intuicyjny interfejs oparty na gamifikacji angażuje użytkowników i motywuje do regularnego korzystania z aplikacji, co prowadzi do sukcesu zawodowego i rozwoju kariery naszych konsumentów

Nasza aplikacja jest prosta i intuicyjna. Chcemy, żeby każdy mógł od razu zacząć z niej korzystać bez długiego uczenia się. Nie wykluczamy żadnej grupy użytkowników: a nie młodzież, a nie osoby starsze lub niepełnosprawne. Dlatego ESSA.app posiada pełny zakres funkcji do tworzenia CV w sposób profesjonalny.

Używamy znanych elementów interfejsu, które sprawdziły się na popularnych platformach, takich jak LinkedIn. Dzięki temu użytkownicy gwałtownie się odnajdą.

— Regularnie zbieramy opinie od użytkowników i gwałtownie wprowadzamy poprawki na podstawie ich sugestii. Dzięki temu aplikacja ESSA.app staje się coraz wygodniejsza — wyjaśniaja właściciele.

Jakie rozwiązania planujecie wdrożyć w zakresie wsparcia technicznego i obsługi klienta?

Jak tłumaczą właściciele — Już na początku wdrażamy krótkie ankiety w aplikacji, które pozwolą użytkownikom gwałtownie ocenić swoje doświadczenia. Dzięki temu zrozumiemy, które obszary wymagają poprawy. Użytkownicy będą mogli jednym kliknięciem wyrazić swoje zadowolenie lub niezadowolenie oraz oceniać aplikację i jej funkcje w skali gwiazdkowej. Będziemy również prowadzić beta testy i testy użyteczności.

Zapewnimy użytkownikom potrzebne wsparcie, aby zawsze mogli uzyskać pomoc. Będziemy mieć bota opartego na GPT, który będzie dostępny przez całą dobę. Pomoże on w prostych kwestiach i udzieli informacji o każdej porze dnia i nocy. Użytkownicy będą mogli zwracać się o pomoc przez e-mail. Nasz zespół będzie odpowiadał w godzinach pracy, aby rozwiązywać wszelkie problemy.

Planujemy wprowadzić czat na żywo do komunikacji z użytkownikami w czasie rzeczywistym, aby gwałtownie rozwiązywać bardziej skomplikowane kwestie.

Uważamy, iż takie podejście do naszego użytkownika pomoże nam zapewnić wysokiej jakości wsparcie i szybkie rozwiązywanie problemów.

Podsumowanie

Aplikacja mobilna – to prawdziwy organizm, który rozwija się codziennie. Dlatego dla nas, jest niezmiernie ważne, aby każda technologia, którą integrujemy do ESSA.app sprawdziła się maksymalnie jak tylko się da. Dzięki tym mechanizmom ESSA.app będzie mogła nieustannie się rozwijać, dostarczając użytkownikom najwyższej jakości doświadczenia i wsparcie w rozwijaniu ich kariery — kwitują właściciele innowacji.

Idź do oryginalnego materiału