FCC proponuje, aby wymagać od dostawców usług odblokowania telefonów w ciągu 60 dni

cyberfeed.pl 3 miesięcy temu


Przewodniczący Federalnej Komisji Łączności zaproponował nową zasadę, która mogłaby ułatwić konsumentom odblokowywanie telefonów komórkowych. Proponowane rozporządzenie, które agencja ogłoszono w czwartekwymagałoby od operatorów telefonii komórkowej odblokowania telefonów klientów w ciągu 60 dni od aktywacji.

Zgodnie z obowiązującymi przepisami konsumenci, którzy chcą odblokować swój telefon — tzn. zwolnić telefon, aby można go było przenieść z jednej sieci do drugiej — są zdani na łaskę swojego dostawcy usług. Zgodnie z FCCkonsumenci, którzy chcą odblokować swoje urządzenie, powinni skontaktować się ze swoim dostawcą usług, aby dowiedzieć się, kiedy i jak można odblokować telefon. Aby odblokować urządzenie, konsument musi być w „dobrej reputacji” u swojego dostawcy, co oznacza, iż ​​jego telefon musi być spłacony lub będzie musiał zapłacić opłatę za wcześniejsze rozwiązanie umowy. (Działa to nieco inaczej w przypadku osób z abonamentem telefonicznym na kartę, które „uczestniczący dostawcy” zwykle odblokowują w ciągu roku od aktywacji, w zależności od ich indywidualnych wymagań.)

W komunikacie prasowym FCC stwierdziła, iż ​​zaktualizowane zasady dotyczące odblokowywania telefonów zapewnią konsumentom większą elastyczność. „Prawdziwa konkurencja korzysta z przejrzystości i spójności” – powiedziała przewodnicząca FCC Jessica Rosenworcel w oświadczenie„Dlatego proponujemy jasne, ogólnokrajowe zasady odblokowywania telefonów komórkowych. Kiedy kupujesz telefon, powinieneś mieć swobodę decydowania, kiedy zmienić usługę na operatora, którego chcesz, a nie mieć urządzenia, które jest przez Ciebie unieruchomione przez praktyki, które uniemożliwiają Ci dokonanie tego wyboru”.

Na chwilę obecną jest kilka szczegółów na temat proponowanego przepisu. W komunikacie prasowym FCC zaznaczono, iż 18 lipca odbędzie się otwarte spotkanie, podczas którego zostanie zagłosowane powiadomienie o proponowanym przepisie dotyczącym rozszerzenia wymagań odblokowania. Po 18 lipca FCC będzie szukać komentarzy na temat proponowanego przepisu, czy nowy wymóg powinien być stosowany do obecnych lub przyszłych umów oraz czy może on przynieść korzyści mniejszym dostawcom usług i resellerom telefonów.



Source link

Idź do oryginalnego materiału