FCC zakazuje automatycznych połączeń z głosami generowanymi przez sztuczną inteligencję

cyberfeed.pl 3 miesięcy temu


Federalna Komisja Łączności zakazuje wykorzystywania głosów generowanych przez sztuczną inteligencję w automatycznych połączeniach telefonicznych. The orzeczenie wydane w czwartekdaje prokuratorom stanowym możliwość podejmowania działań przeciwko osobom dzwoniącym korzystającym z technologii klonowania głosu opartej na sztucznej inteligencji.

Jak opisane w orzeczeniu, głosy generowane przez sztuczną inteligencję są w tej chwili uważane za „sztuczny lub nagrany głos” zgodnie z ustawą o ochronie konsumentów telefonicznych (TCPA). Uniemożliwia to dzwoniącym korzystanie z głosów generowanych przez sztuczną inteligencję w celach innych niż awaryjne lub bez uprzedniej zgody. Ustawa TCPA zawiera zakazy dotyczące różnych praktyk w zakresie automatycznych połączeń, w tym używania „sztucznego lub nagranego głosu” do dostarczania wiadomości, ale nie określono wyraźnie, czy obejmuje to klonowanie głosu opartego na sztucznej inteligencji. Nowe orzeczenie wyjaśnia, iż ​​nagrania te rzeczywiście powinny wchodzić w zakres ustawy.

„Źli aktorzy wykorzystują głosy generowane przez sztuczną inteligencję w niezamówionych automatycznych połączeniach, aby wyłudzić bezbronnych członków rodziny, naśladować celebrytów i wprowadzać w błąd wyborców” – stwierdziła w oświadczeniu przewodnicząca FCC Jessica Rosenworcel. „Prokuratorzy generalni stanowi będą teraz dysponować nowymi narzędziami umożliwiającymi rozprawienie się z tymi oszustwami i zapewnienie ochrony społeczeństwa przed oszustwami i dezinformacją”.

Chociaż prokuratorzy generalni stanowi mogli już ścigać złych aktorów stojących za automatycznymi połączeniami telefonicznymi w oparciu o oszustwo lub oszustwo, które popełniają, to nowe orzeczenie daje im uprawnienia do pociągnięcia oszustów do odpowiedzialności wyłącznie za to, iż używają głosu generowanego przez sztuczną inteligencję. FCC pierwszy zaproponował zakaz wykorzystanie głosów AI w automatycznych połączeniach w zeszłym miesiącu.

W ostatnich tygodniach wzmogła się analiza głosów AI w automatycznych połączeniach telefonicznych. W styczniu niektórzy Otrzymali mieszkańcy New Hampshire telefon, który najwyraźniej wykorzystywał sztuczną inteligencję do podszywania się pod głos prezydenta Joe Bidena i zawierał polecenie, aby nie pojawiać się przy urnach w prawyborach prezydenckich stanu. Dochodzenie od tego czasu powiązał usługę automatycznego połączenia z dwiema firmami z siedzibą w Teksasie: Life Corporation i Lingo Telecom. FCC wydał nakaz zaprzestania działalności zamówienie do Lingo Telecom, który przekazał połączenie.



Source link

Idź do oryginalnego materiału