Gambit Agentforce Benioffa może zadziałać

cyberfeed.pl 1 tydzień temu


Dreamforce 2024 pokazał Marca Benioffa w bojowej formie. Salesforce stara się uwolnić armię agentów, rozmieszczonych przeciwko alternatywnemu modelowi rozległego wykorzystania współpilota Generative AI, powiązanego z Microsoftem i innymi.

Dostawca nazywa tę armię agentów „Siła agenta”, i opisał go w głównym wydaniu wydarzenia jako „przełomowy zestaw autonomicznych agentów AI, którzy wspomagają pracowników i realizują zadania w zakresie obsługi, sprzedaży, marketingu i handlu, zapewniając niespotykaną dotąd wydajność i zadowolenie klientów”.

Prezes i dyrektor generalny Salesforce’a był podekscytowany. Twierdzi, iż generatywna sztuczna inteligencja w „dołączonym, zrób to sam” stylu przyniosła firmom i innym organizacjom niewielką lub żadną wartość biznesową. Opowiada się za podejście platformowe, w którym sztuczna inteligencja jest wbudowana w aplikacjei w pełni wykorzystuje potencjał rzeszy wirtualnych agentów, którzy ściśle współpracują z agentami ludzkimi.

Przed publicznością złożoną z prasy i analityków tuż po swoim otwierającym przemówieniu na Dreamforce podsumował sprawę jak prawnik: „Uważamy, iż to lepszy model, ale wy jesteście sędzią i ławą przysięgłych. Przedstawiłem swoją sprawę w przemówieniu, a teraz musicie wydać swój werdykt”.

Dodał, iż dopóki klienci nie czerpią korzyści biznesowych z AI, „nie ma znaczenia”, jak fajne są „projekty naukowe” GenAI.

Powiedział: „Sprzedawcy krążą po wielu opowieściach i wiele z nich nie jest prawdą. Musisz usiąść z tymi klientami [at the event]spójrz na kod i przełam hipnozę pochodzącą od wszystkich dostawców. Jest tu wielu prawdziwych klientów, którzy naprawdę wdrażają prawdziwą sztuczną inteligencję. Ale miliardy są inwestowane w drugich pilotów, którzy dostarczają, jak bardzo wzrasta produktywność. Czy jest lepszy sposób, aby to zrobić? I tak, to jest nasz gambit”.

W głównym wydaniu Benioff jest cytowany jako mówiący: „Agentforce reprezentuje trzecią falę AI — wykraczając poza drugich pilotów do nowej ery wysoce dokładnych, inteligentnych agentów o niskim poziomie halucynacji, którzy aktywnie napędzają sukces klienta. W przeciwieństwie do innych platform, Agentforce jest rewolucyjnym i zaufanym rozwiązaniem, które płynnie integruje AI w każdym przepływie pracy, głęboko osadzając się w sercu podróży klienta. Oznacza to przewidywanie potrzeb, wzmacnianie relacji, napędzanie wzrostu i podejmowanie proaktywnych działań w każdym punkcie styku

„Podczas gdy inni wymagają samodzielnego zbudowania AI, Agentforce oferuje w pełni dostosowaną, gotową do użytku korporacyjnego platformę zaprojektowaną z myślą o natychmiastowym wpływie i skalowalności. Z zaawansowanymi funkcjami bezpieczeństwa, zgodnością ze standardami branżowymi i niezrównaną elastycznością. Nasza wizja jest śmiała: wyposażyć miliard agentów w Agentforce do końca 2025 r. To właśnie ma być AI”.

Trzeba przyznać, iż gambit Salesforce może zadziałać — choć wydaje się, iż istnieje napięcie, jeżeli nie sprzeczność, między grzmotami przeciwko DIY GenAI a zachęcaniem klientów do tworzenia własnych agentów — milionów z nich. Deklarowaną ambicją Benioffa na rok 2025 jest, aby „tysiące klientów żyło na Agentforce… a miliardy konsumentów wchodziło w interakcje z agentami” do czasu następnego Dreamforce.

Jakie jest zatem zainteresowanie tworzeniem i wdrażaniem wirtualnych agentów wśród użytkowników IT przedsiębiorstw?

Agenci AI skupiają uwagę użytkowników

Najnowsze badanie opublikowane we wrześniu 2024 r. przez Enterprise Strategy Group firmy TechTarget, którego autorami są Mark Beccue i Mike Leone, „Stan rynku generatywnej sztucznej inteligencji: powszechna transformacja trwa” wykazało, iż agenci AI przyciągają znaczną uwagę wśród użytkowników korporacyjnych IT. W tym badaniu 20% stwierdziło, iż planuje szeroko zintegrować agentów AI ze swoimi operacjami, podczas gdy 47% wskazało, iż rozważa agentów AI w określonych przypadkach użycia.

Jednak badanie to wykazało również, iż respondenci postrzegali agentów AI rozważnie i z umiarkowanym entuzjazmem. 41% stwierdziło, iż postrzegało takich agentów z „ostrożnym optymizmem”, 35% z obawami etycznymi i dotyczącymi prywatności, a taki sam odsetek jak technologie eksperymentalne. Uparte 14% postrzegało ich niezawodność ze sceptycyzmem.

Badanie wykazało również, iż 47% organizacji korzysta z więcej niż jednego programu LLM [large language model] i iż 43% będzie używać kombinacji modeli open source i zastrzeżonych w ciągu najbliższego roku lub dwóch, aby wspierać swoje inicjatywy GenAI. Istnieje więc prawdziwy apetyt na badania i innowacje wśród organizacji użytkowników.

Niemniej jednak badanie wykazało również, iż dostawcy, którzy wdrażają sztuczną inteligencję do swoich produktów lub usług – co jest gambitem Salesforce – cieszą się zainteresowaniem użytkowników: 54% stwierdziło, iż chętniej biorą pod uwagę dostawcę, który stosuje podejście oparte na sztucznej inteligencji.

W badaniu wzięło udział 832 respondentów z całego świata: 32% z Ameryki Północnej, 29% z regionu EMEA, 35% z regionu Azji i Pacyfiku oraz 4% z Ameryki Łacińskiej.

Dalsze badania TechTarget – z sieci czytelników – pokazują, iż Generative AI znacznie wzrosło w ciągu ostatnich sześciu miesięcy na całym świecie. Jako temat zainteresowania wzrósł o 47% wśród osób zainteresowanych obsługą klienta i wsparciem, o 28% wśród osób zainteresowanych automatyzacją rynku i o 21% wśród czytelników skupionych na oprogramowaniu sprzedażowym. [Source: TechTarget Core Topic Growth Data (WW, Sept. 23 – Feb 24 vs March 24 – Aug 24)].

Podczas wydarzenia firma Salesforce zaprezentowała grupę klientów korzystających z Agentforce, w tym Heathrow Airport, OpenTable, Saks i Wiley.

Peter Burns, dyrektor ds. marketingu i rozwiązań cyfrowych w Heathrow, powiedział w oświadczeniu Salesforce: „Jesteśmy pod wrażeniem tego, jak platforma AI Salesforce usprawniła nasze operacje serwisowe, zwiększyła zadowolenie klientów i pomogła zwiększyć nasze przychody cyfrowe o ponad 30%. Jako najbardziej ruchliwe lotnisko w Europie, zobowiązujemy się do zapewnienia niezwykłej obsługi ponad 80 milionom pasażerów, którzy każdego roku przechodzą przez nasze terminale. Jesteśmy podekscytowani nowymi funkcjami AI Salesforce, które pomogą nam jeszcze bardziej ulepszyć wrażenia z podróży i utrzymać Heathrow na czele”.

Z tym, co Salesforce lubi nazywać „Trailblazers” takimi jak oni, Gambit Benioffa może po prostu zadziałać. Jak głosi stereotyp analityka: czas pokaże.

Brian McKenna jest starszym analitykiem w Enterprise Strategy Group w TechTarget, który koncentruje się na aplikacjach biznesowych. Wcześniej był redaktorem aplikacji biznesowych w ComputerWeekly.com.

Enterprise Strategy Group jest oddziałem TechTarget. Jego analitycy mają relacje biznesowe z dostawcami.



Source link

Idź do oryginalnego materiału