Google Cloud Summit: ujednolicenie danych, ich przechowywania i sztucznej inteligencji opartej na agentach

cyberfeed.pl 1 dzień temu


Google Cloud przez cały czas zyskuje na popularności jako firma wdrożyć sztuczną inteligencję (AI). Znacznie udoskonalono także narzędzia do zarządzania danymi i analizy. Google ulepsza także połączenia między swoimi narzędziami AI a resztą swojego stosu technologii.

Tara Brady, prezes Google Cloud na region EMEA, powiedziała uczestnikom londyńskiej edycji Google Cloud Summit, iż większość firm zajmujących się sztuczną inteligencją w Europie i Wielkiej Brytanii korzysta z Google Cloud Platform (GCP).

Aż 90% „jednorożców” AI pracuje w chmurze, a ponad 60% finansowanych startupów AI to klienci Google Cloud. Sam Google Cloud byłby czwartym co do wielkości producentem systemu na świecie, gdyby był samodzielnym przedsiębiorstwem – stwierdził.

Google zwiększa swoje inwestycje na brytyjskiej scenie start-upów, a londyńskie centrum startowe tworzy nową „cyfrową przestrzeń społecznościową”, a firma zaprezentowała szereg przedsięwzięć opartych na sztucznej inteligencji i chmurze.

Obejmują one począwszy od OXA, spółki wydzielonej z Uniwersytetu Oksfordzkiego, która modernizuje zestaw do jazdy autonomicznej w istniejących pojazdach, po VEED, narzędzie wideo wykorzystujące sztuczną inteligencję do tworzenia ultrarealistycznych awatarów wideo, których użytkownicy mogą następnie używać do odczytywania prezentacji własnym głosem. , ze skryptu.

Mówiąc bardziej prozaicznie, sprzedawca detaliczny artykułów budowlanych Kingfisher pokazał, jak wykorzystuje rozpoznawanie obrazu i narzędzia Google do generowania sztucznej inteligencji (GenAI), aby umożliwić klientom handlowym firmy Screwfix znajdowanie części zamiennych z katalogu internetowego firmy dzięki aparatu w telefonie.

Inteligentni agenci

Oprócz swoich klientów referencyjnych firma Google Cloud ogłosiła kilka udoskonaleń w swojej technologii sztucznej inteligencji, zwłaszcza w zakresie łączenia narzędzi GenAI z danymi przedsiębiorstwa.

Lloyds Banking Group korzysta z narzędzi Google AI w zakresie funkcji back-office i inżynieryjnych. Jednym z jego wczesnych zastosowań jest tłumaczenie kodu dla programistów pracujących nad modernizacją aplikacji. Według Ranila Boteju, dyrektora banku ds. danych i analiz, sztuczna inteligencja przyniosła wzrost wydajności od 30% do 40%. Bank poczynił także znaczne oszczędności w procesach powstawania, które od dawna są pracochłonną częścią usług finansowych.

Lloyds Banking Group to tylko jedna organizacja wykorzystująca sztuczną inteligencję do poprawy efektywności tworzenia oprogramowania.

Zmiany w zestawie narzędzi Google AI ogłoszone w Londynie obejmują Gemini Code Assist Enterprise, które twierdzi, iż oferuje programistom „kod, który jest dokładniejszy i odpowiedni dla ich aplikacji” i wykracza poza pomoc w kodowaniu opartą na sztucznej inteligencji.

Google promuje także ideę „agentyczna sztuczna inteligencja”, w którym agenci bazujący na sztucznej inteligencji będą mogli tworzyć przepływy pracy i przesłuchiwać dane – a także wchodzić w interakcję z systemami zewnętrznymi – bez bezpośredniego udziału człowieka.

Systemy agentowe obiecują umożliwić przedsiębiorstwom rozwiązywanie problemów bezpośrednio dzięki narzędzi sztucznej inteligencji, zamiast wykorzystywać sztuczną inteligencję jako asystenta z „człowiekiem w pętli” do tworzenia podpowiedzi, których w tej chwili potrzebują duże modele językowe (LLM), aby były skuteczne.

Dzięki agentycznej sztucznej inteligencji łańcuchy agentów mogą przekazywać działania lub dane między sobą, podobnie jak ludzie w bieżącym przepływie pracy, ale mają też inteligencję umożliwiającą usprawnianie procesu na bieżąco.

Według Yasmeen Ahmad, dyrektor ds. danych, analityki i sztucznej inteligencji w Google Cloud, te łańcuchy autonomicznych agentów mogą być jeszcze odległe, ale spodziewa się, iż będą one zyskiwać na znaczeniu w miarę, jak przedsiębiorstwa będą próbowały wydobywać wartość ze stale rosnących ilości danych.

Aby zbudować agentyczną sztuczną inteligencję, Google ma około 130 modeli na swojej platformie Vertex AI i obiecuje więcej w przyszłości, szczególnie w obszarze analityki danych. „Jesteśmy u progu rewolucji napędzanej danymi i algorytmami” – powiedział Ahmad.

Analityka konwersacji

Jak sugeruje Ahmad, postęp w zakresie sztucznej inteligencji będzie napędzany – i może być również ograniczany – przez dostęp do odpowiednich danych wysokiej jakości. Google Cloud ogłosił inwestycje zarówno w narzędzia analizy biznesowej, jak i związaną z nimi infrastrukturę.

Przedsiębiorstwa potrzebują dodatkowych sposobów sprawdzania danych. Jednym z obszarów, w którym GenAI odniosło sukces, jest umożliwienie firmom stosowania bardziej konwersacyjnych podejść zamiast polegania na ustrukturyzowanych zapytaniach pisanych przez ekspertów ds. danych.

Gemini będą teraz dostępne w Looker Conversational Analytics, dzięki czemu organizacje będą mogły mieć pewność, iż mają „jedno źródło prawdy” dotyczące swoich danych.

I Bliźnięta w BigQuery jest teraz ogólnie dostępny, co według Google pozwala „całym zespołom rozmawiać na czacie ze swoimi danymi” w celu uzyskania wglądu. Stanowią one część strategii Google Cloud mającej na celu poprawę połączeń między zastrzeżonymi – a często wrażliwymi i poufnymi – danymi firm i sztuczną inteligencją.

W zakresie analityki Google Cloud dodało wiele usprawnień do BigQuery, w tym zarządzanie plikami w formatach Iceberg, Hudi i Delta, ujednolicony katalog BigQuery, teraz ogólnie dostępny, oraz wyszukiwanie semantyczne dla BigQuery, teraz w wersji zapoznawczej.

Pojawią się także dodatkowe narzędzia do zarządzania w BigQuery i obsługa otwartych formatów danych, w tym Flink i Kafka.

W związku z tym dla klientów z Wielkiej Brytanii Google Cloud rozszerzył swoją ofertę miejsce zamieszkania danych. Dzięki temu klienci mogą wykonywać całe przetwarzanie uczenia maszynowego Gemini 1.5 Flash w Wielkiej Brytanii. Będą mogli przechowywać swoje dane w stanie spoczynku, a także przetwarzać ML „w całości w Wielkiej Brytanii”.

Według dyrektor sprzedaży Anne-Marie Lamb w Wielkiej Brytanii Google Cloud ma w tej chwili ponad 40 regionów chmur i 121 stref, a kolejnych 10 jest w budowie i 32 kable podmorskie. Jeden z nich Grace Hopperzostał ułożony w 2021 roku i ma konstrukcję z Kevlaru, która jest odporna choćby na rekiny. Google wydaje miliard dolarów na nowe centrum danych w Wielkiej Brytanii w Waltham Cross. Do 2030 roku zakład będzie zasilany energią bezemisyjną.

Przewaga konkurencyjna

Google Cloud wierzy, iż inwestycje w infrastrukturę, rozwój sztucznej inteligencji i prace nad narzędziami do analizy danych zapewniają mu silną propozycję wartości w porównaniu z innymi hiperskalerami.

Kontynuuje także inwestycje w swój zestaw narzędzi zwiększających produktywność, Workspace. Przyszłe rozwiązania obejmują Vids, narzędzie umożliwiające niespecjalistom tworzenie treści wideo, łączących zarówno media pochodzące z Google, jak i zasoby korporacyjne.

Naraz, Google prowadzi skargę przeciwko Microsoftowi za pośrednictwem Komisji Europejskiejzarzucając swojemu rywalowi praktyki antykonkurencyjne, w tym karne ceny dla klientów chcących korzystać z serwera Microsoftu w środowiskach chmurowych innych niż Azure.

Google Cloud twierdzi jednak, iż integracja sztucznej inteligencji i analityki biznesowej zapewnia mu przewagę.

„Nasze możliwości w zakresie danych i analityki umożliwiają organizacjom wykorzystanie naszych najnowocześniejszych możliwości uczenia się maszynowego i sztucznej inteligencji, takich jak Gemini, dzięki czemu przedsiębiorstwa mogą przekształcać swoje operacje biznesowe, odblokowując znaczną wartość biznesową” – powiedział Adrian Poole, dyrektor ds. cyfrowych tubylców w Google Cloud UK i Irlandia.

“Nasz Platforma Vertex daje również klientom możliwość korzystania z wielu innych [AI] modele takie jak Anthropic czy Mistral. W Google Cloud mamy silną przewagę konkurencyjną w kluczowych obszarach, takich jak ML/AI, analiza danych i elastyczność wielu chmur, żeby wymienić tylko kilka”.

Poole dodał, iż 75% wiodących niezależnych dostawców systemu korzysta już z technologii agentowej sztucznej inteligencji w Google Cloud do realizacji funkcji biznesowych.

Chociaż coraz więcej się o tym mówi repatriacja do chmury wśród CIO Google Cloud wierzy, iż rozwój chmury będzie kontynuowany, choćby jeżeli niektóre przedsiębiorstwa będą szukać rozwiązań hybrydowych.

„Wiemy, iż tego typu rozmowy są ważne” – powiedział Poole. „Jednakże w dalszym ciągu utrzymuje się szerszy trend związany z wdrażaniem środowisk chmury hybrydowej i wielochmurowej. Podejście hybrydowe i wielochmurowe Google Cloud umożliwia wdrażanie rozwiązań takich jak Vertex AI i BigQuery w konfiguracjach hybrydowych, co zapewnia firmom elastyczność w zakresie umieszczania zadań tam, gdzie jest to najbardziej sensowne dla ich potrzeb”.



Source link

Idź do oryginalnego materiału