Firma Google właśnie ogłosiła Gemini 2.0 i w ramach dzisiejszego pakietu wiadomości ujawnia, iż bada, w jaki sposób agenci AI zbudowani dzięki Gemini 2.0 mogą rozumieć zasady gier wideo, aby Ci pomóc.
Agenci mogą „wnioskować o grze wyłącznie na podstawie akcji na ekranie i w rozmowie w czasie rzeczywistym proponować dalsze działania” – piszą dyrektor generalny Google DeepMind Demis Hassabis i dyrektor ds. technicznych Koray Kavukcuoglu w poście na blogu. Hassabis i Kavukcuoglu twierdzą również, iż agenci mogą również „korzystać z wyszukiwarki Google, aby uzyskać dostęp do bogactwa wiedzy o grach w Internecie”.
Google testuje „zdolność agentów do interpretowania zasad i wyzwań” w grach takich jak Starcie Klanów I Dzień siana z Supercella, zbyt, według Hassabisa i Kavukcuoglu.
Nie dziwię się, iż Google podąża za tymi pomysłami: teoretycznie przydatny może być agent AI, który przeprowadzi Cię przez strategię lub zagadkę. Wygląda jednak na to, iż prace te są na bardzo wczesnym etapie i mam wiele pytań dotyczących tego, czy ci agenci faktycznie udzielają rozsądnych porad. Na podstawie na filmienie jestem pewien, czy agent jest w tej chwili aż tak pomocny — czy naprawdę potrzebuję agenta AI, który będzie mi przypominał o zadaniach?
Google inwestuje także w gry wideo i sztuczną inteligencję w inny sposób: tworząc na bieżąco grywalne wirtualne światy na podstawie natychmiastowego obrazu, korzystając z „podstawowego modelu świata” o nazwie Genie 2 co pokazało w zeszłym tygodniu. Ta praca również wydaje się wczesna: Genie 2 może generować spójne światy tylko „do minuty” Google twierdzi.
Aktualizacja, 11 grudnia: Dodano wideo.