IKEA szkoli pracowników call center, aby zostali doradcami ds. projektowania wnętrz, ponieważ szwedzki gigant meblowy zamierza oferować więcej usług w zakresie majsterkowania i ręcznych zapytań klientów do bota sztucznej inteligencji o nazwie Billie.
Jak informuje Reuters, w kwietniu IKEA rozszerzyła swoje usługi projektowania wnętrz na Wielką Brytanię i Stany Zjednoczone, po wcześniejszych uruchomieniach w niektórych częściach Europy, Australii, Zjednoczonych Emiratach Arabskich i innych krajach.
W Wielkiej Brytanii klienci płacą 25 funtów (31,44 USD) za 45-60-minutową rozmowę wideo z poradami dotyczącymi projektowania wnętrz i listę sugerowanych produktów, a 125 funtów za trzy konsultacje w zakresie projektowania przestrzeni do pracy, plan piętra i wizualizacje 3D.
Sprzedaż produktów i usług przez telefon lub wideo za pośrednictwem kanału zdalnego projektowania wnętrz firmy Ingka wyniosła 1,3 miliarda euro (1,40 miliarda dolarów) przychodów w roku finansowym 2022 firmy Ingka – 3,3% całości.
Ingka Group twierdzi, iż od 2021 roku przeszkoliła 8500 pracowników call center jako doradców ds. projektowania wnętrz, podczas gdy Billie – uruchomiona w tym samym roku pod nazwą inspirowaną asortymentem regałów Billy IKEA – obsłużyła 47% zapytań klientów kierowanych do centrów telefonicznych w ciągu ostatnich dwóch lat.
„Jesteśmy zaangażowani w zwiększanie zatrudnialności współpracowników w Ingka poprzez uczenie się przez całe życie, rozwój i przekwalifikowanie, a także przyspieszenie tworzenia nowych miejsc pracy” – powiedziała Ulrika Biesert, globalny menedżer ds. kadr i kultury w Ingka Group. Zapytana, czy zwiększone wykorzystanie sztucznej inteligencji prawdopodobnie doprowadzi do zmniejszenia liczby pracowników w firmie, Biesert powiedziała: „To nie jest to, co teraz obserwujemy”.
Inwestycja w usługi cyfrowe o wartości 2 miliardów euro, kiedy to IKEA rozpoczyna ekspansję w Stanach Zjednoczonych, jest podobna do działań jej rywala, Wayfair, który w zeszłym miesiącu uruchomił „Digital Design Studio” – sklepowy kiosk, w którym kupujący mogą eksperymentować ze stylami mebli i układ w cyfrowym renderowaniu pomieszczenia.