IMHO – co oznacza tak naprawdę?

enterthecode.pl 1 rok temu

Ostatnia aktualizacja 11 kwietnia, 2023

Wśród popularnych akronimów używanych w elektronicznej komunikacji, jest jeden, którego genezy nie da się łatwo ustalić poprzez sam research informacji w internecie. Prawdopodobnie wytworzył się spontanicznie w trakcie korzystania z czatów. Mimo wszystko spróbujemy prześledzić jego popularność zmieniającą się w czasie na podstawie danych z wyszukiwań i słowników. Mowa tu o skrócie IMHO. Co dokładnie oznacza i w jakich przypadkach się go stosuje?

IMHO – co to znaczy?

Rozwinięcie skrótu IMHO posiada dwa warianty:

  • In My Humble Opinion, czyli „moim skromnym zdaniem”
  • In My Honest Opinion, czyli „szczerze mówiąc” lub dosłownie „w mojej szczerej opinii”

Obydwa warianty akronimu stosuje się na początku wypowiedzi, kiedy chcemy wyrazić opinię, ale nie występować z pozycji wszystkowiedzącego eksperta. Nie da się jednoznacznie ustalić, które rozwinięcie skrótu jest adekwatne, dlatego przyjęło się, iż równorzędne są obydwa.

IMHO – popularność w internecie

W Collins Dictionary możemy znaleźć informację, iż wzmianka na temat skrótu IMHO pojawiła się już około 1817 roku, a jego sporadyczne stosowanie notowano do 1875 roku. Według tych informacji w późniejszym czasie na ponad 120 lat o nim zapomniano, aż do 1997 roku.

Niestety oś czasu wykresu sięga wyłącznie do 2008 roku, więc nie znamy dalszej perspektywy istnienia akronimu według tego słownika. Nie wiemy także, skąd pochodzą dane wyświetlane w wykresie.

Dla porównania możemy również sprawdzić, jak wyglądała popularność ogólnoświatowego wyszukiwania skrótu IMHO od 2004 roku w Google Trends. Możemy zauważyć, iż od początku istnienia bazy danych, wyszukiwanie akronimu sukcesywnie spada.

Inny wariant skrótu to IMO

Rozwinięcie IMO to po prostu In My Opinion i stosuje się go zamiennie z IMHO w identycznych sytuacjach. Collins Dictionary podaje, iż pierwsza wzmianka skrótu pojawiła się już ok. 1709 roku, przy czym warto pamiętać, iż skrót pierwotnie mógł odnosić się do czegoś innego.

Porównując wyniki z Google Trends możemy zauważyć, iż popularność akronimu IMO jest większa niż IMHO i utrzymuje się na mniej więcej stałym poziomie wyszukiwań.

Idź do oryginalnego materiału