Infolinie UOKiK 2025 – tanie i bezpłatne połączenia z infoliniami przewoźników

itcontent.eu 1 dzień temu

Infolinie UOKiK 2025 – tanie i bezpłatne połączenia z infoliniami przewoźników

W dniu 16 lipca 2025 r. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów poinformował o podjętych działaniach mających na celu ochronę praw konsumentów korzystających z infolinii przewoźników i platform rezerwacyjnych .

Co sprawdzono?

Efekty interwencji

  • Wszyscy sprawdzeni przedsiębiorcy zrezygnowali z wygórowanych opłat – stosują teraz zwykłe stawki operatorskie.

  • Niektórzy udostępnili bezpłatne infolinie, np. TAP Portugal i platforma Opodo.

  • Booking.com, Kiwi.com, Sindbad, Unibus, eSky poprawili prezentację numerów i jasno informują o kosztach połączeń.

  • Wizz Air wyrównał koszty do taryfy operatora i zwrócił klientom nadpłaty z bonusem 150 % w formie środków WIZZ.

Zalecenia dla konsumentów

  • Infolinia związana z zawartą umową nie może kosztować więcej niż zwykłe połączenie głosowe.

  • Koszty muszą być jasno i wyraźnie przedstawione na stronie.

  • Numer może być również darmowy, jeżeli przedsiębiorca zdecyduje się na taki model.

  • Konieczne jest zapewnienie kontaktu w języku polskim, także przez firmy zagraniczne.

Uwagi dodatkowe

  • Opłaty za połączenia z zagranicy lub podczas roamingu zależą od taryf operatora – to nie jest wina przedsiębiorcy

  • Zakaz pobierania wyższych opłat obowiązuje od 1 stycznia 2023 r.

Źródło: UOKIK

Idź do oryginalnego materiału