InPost ma ostatnio przedziwną passę. Coraz częściej słyszymy bowiem o napięciach z serwisem Allegro, który rzekomo nie przestrzega zapisów podpisanej umowy. Teraz jednak postanowiono wykonać interesujący ruch mogący nieco skonfundować konsumentów. Polska firma kurierska zdecydowała się na obniżkę cen dostaw do automatów paczkowych z popularnego serwisu aukcyjnego. Czyżby podjęto próbę odebrania przynajmniej niektórych klientów?
InPost robi coś wbrew sobie. Obniżki cen raczej nikt się nie spodziewał
Rafał Brzoska nie może zdzierżyć tego, iż Allegro wciska klientom własne maszyny. Paczkomaty mają tym samym być rzadziej wybierane, konsumenci natomiast nie są tego podobno świadomi. Odpowiedź na takie zagrywki jest prosta: próba uzyskania zadośćuczynienia finansowego oraz chęć stworzenia bezpośredniej konkurencji. jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to tajemniczy wciąż projekt otworzy swe wrota wraz z początkiem przyszłego roku.
InPost najwidoczniej nie zamierza odpuszczać. Już od przyszłego miesiąca rozpocznie się bowiem proces odzyskiwania klientów, którzy mniej lub bardziej świadomie wybierają Allegro Box na etapie składania zamówienia. Dlatego też musicie przygotować się na obniżkę cen, która nastąpi 1 listopada. jeżeli zdecydujecie się na Allegro Paczkomat 24/7, to zapłacicie zaledwie 8,90 zł netto (10,95 zł brutto). Ceny pozostałych usług (Allegro miniKurier24 InPost, Allegro Kurier24 InPost) pozostają bez zmian.

Oficjalnym powodem wprowadzenia zmian jest rzecz jasna chęć odpowiadania na potrzeby klientów. Sprzedawcy także mają sporo zyskać, ponieważ będą mogli uzyskać większą konwersję konsumentów, a przy okazji zwiększą atrakcyjność swoich ofert. Dzięki temu mają dostrzec częstsze transakcje oraz lepsze noty pozostawiane przez kupujących. Wierzycie w to?
InPost zachęca tym samym do zaktualizowania szablonów cenników dostaw tak, by od przyszłego miesiąca zawierały niższe ceny. Wprowadzanie klientów w błąd może bowiem nie skończyć się zbyt dobrze.
Czy zmiany faktycznie przysłużą się klientom? Wątpię, by Rafał Brzoska o tym myślał
Trudno postrzegać nadchodzącą aktualizację cennika w kontekście faktycznej dbałości o portfele konsumentów. Raczej wszyscy zdążyli już wyczuć napiętą atmosferę na linii Allegro – InPost. Mamy bowiem do czynienia ze złożeniem pozwu do sądu arbitrażowego, a także próbą stworzenia własnej konkurencji wykorzystującej sztuczną inteligencję. Użytkownicy mają otrzymywać spersonalizowane rekomendacje produktowe, co przyczyni się do spadku ruchu na popularnych platformach e-commerce.
Allegro jednak nie pozostaje dłużne, bowiem wprowadzono zmiany blokujące możliwość zbierania przez AI danych na temat dostępnych tam ofert. Tym samym InPost nie będzie brał pod uwagę tego, co miliony osób i firm wystawiają na najpopularniejszym portalu aukcyjnym. Trudno też przejść obojętnie obok prężnie rozwijającego się programu Delivery zrzeszającego największe firmy kurierskie.
Jedno jest pewne – nadchodzi istne show, gdzie dostawcy będą próbowali walczyć o dominację na polskim rynku. Kto wygra?
Źródło: InPost / Zdjęcie otwierające: InPost